hej Michael så er din propel ok vis i er flere om bor og i står bag i båden
er den lidt sløv til at komme op at plane i må frem i båden til den er
kommet i plan det er jo en lille båd
ellers vil et par hydrofoil finner hjælpe meget på dit problem men tage en
smule topfart
mvh Rochy
"MBJ Esbjerg" <mbj@itnettet.dk> skrev i en meddelelse
news:42a7f968$0$63661$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> med 2 mand i kan den komme på max (6000)
>
> Michael
>
>
>
>
> "Rochy Nielsen" <rochy@nielsem.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:42a71ee1$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Du har ikke fortalt hvor mange omdrejninger den køre på ful gas den skal
>> køre mellem 5500 og 6000 omd. i nærheden af max vis du er allene
>> mvh rochy
>>
>> "MBJ Esbjerg" <mbj@itnettet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:42a6c2be$0$63608$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >
>> > Ja, jeg har også mailet lidt med "Messmann"
>> >
>> > Da jeg ikke kune få den på pla med 3 mand i og med en 40 HK købte jeg
>> > en
>> > 60'er. Det er også ganske ok. Men kræver hydrofoil for at komme hurtigt
>> > "op"
>> >
>> >
>> > Michael
>> >
>> >
>> > "Herman Persson" <Hr.MandFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:42a5c8a7$0$73267$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> >>
>> >> "MBJ Esbjerg" <mbj@itnettet.dk> skrev i en meddelelse
>> >> news:42a573e5$0$63607$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >> > Hej !!
>> >> >
>> >> > Min Ørnvik 460 cruiser, og min mercury motor kører okay sammen. Men,
>> > ville
>> >> > det have nogen effekt at skifte propellen til en af stål?? den er
> lidt
>> >> sløv
>> >> > til at komme på plan....Det er en standard 13" propeller der sidder
>> > på...
>> >>
>> >> Din båd er i følge importøren godkendt til max 50 hk, så de 60 burde
>> >> da
>> > være
>> >> rigeligt
>> >>
>> >> Se hvad den kan klare med kun 40:
>> >>
>> >>
http://www.ferie-direkte.dk/default.asp?show=frame&id=429
>> >>
>> >> Det er en kabinebåd og ikke en racer, så det vil tage lidt tid at få
> den
>> > op
>> >> i plan. Hvad er tophastigheden, helst GPS-måling?
>> >>
>> >> Herman.
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >
>> >
>>
>>
>
>