Spørgsmål om Nokia 2110 batteri
Fra : K. Nielsen

Dato : 01-06-01 17:42

Hejsa,

Jeg har lige et par spørgsmål i forbindelse med batteriet til Nokia 2110i.
Det drejer sig om at jeg har en gammel Nokia 2610 liggende, og da jeg har et
taletidskort, hvor der er en del ubrugt taletid (WOL), og en i min familie
ikke har en telefon, kan jeg ligeså godt give hende kortet, således det kan
blive brugt.

Der hvor jeg er kommet i tvivl er med hensyn til batteriet til Nokia 2110i.
Jeg var inde på TH Hansens side, hvor jeg så på et batteri til 159 kr.
(type: Batteri 1450 mAh Ni-MH ). Da jeg læste nærmere under detaljer, lå jeg
mærke til at der stod, at ikke alle opladere kunne klare et NIMH batteri.
Eftersom batteriet som fulgte med Nokiaen som jeg købte i 1996, er blevet
væk, og jeg heller ikke kan finde manualen, kan jeg ikke huske om det var et
NIMH batteri der blev leveret med den slags telefoner.

Er der nogle der ved om Nokia 2110i blev leveret med en anden type
batterier, og er der nogle der har erfaringer med at købe lige det batteri
hos T. Hansen, og brug af den til telefonen dengang medfulgte lader? – altså
af typen NIMH 1450 mAh, og hvor lang tids standby tid det kan trække?

Jeg ved godt det på een måde, bedst kan betale sig at købe en helt ny fon,
men da de jo er låst, og man i så fald skal binde sig til et abonnement, kan
det godt gå hen og blive lidt dyrere end påtænkt - med mindre man kan låse
den op selvfølgelig -
På forhånd tak for eventuelle svar.

PS! Medens jeg er her, vil jeg lige spørge om der er nogle der ved hvad
forskel-len er på en Nokia 2110i og en 2110 (uden i) Jeg har aldrig
rigtigt fundet ud af det.

Med venlig hilsen og god weekend

Kenneth

--
If you reply to my address, please remove REMOVETHIS in my address, thanks.

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 01-06-01 17:53

Måske kommer jeg ikke med det svar du forventer. Du skriver selv at din
nuværende lader er af typen NIMH 1450 mAh. Så hvorfor skulle den ikke kunne
oplade et NIMH batteri?
Jeg kiggede også lige engang på min egen 2110 (ved dog ikke om det er en
i-model). Det eneste der står på batteriet er: 'BBH 1S'. Jeg ved dog ikke
om det siger noget om noget brugbart

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : K. Nielsen

Dato : 02-06-01 11:41

"Snoop [ZoP.dk]" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> Måske kommer jeg ikke med det svar du forventer. Du skriver selv at din
> nuværende lader er af typen NIMH 1450 mAh.

Hejsa, - jeg har nok formuleret mig forkert. Det jeg mente med NIMH 1450
mAh, var det batteri som jeg havde overvejet at købe hos Hansen Import. Min
lader, ved jeg ikke om kan oplade et NIMH batteri, da jeg ikke kan finde
hverken batteri eller manualen til lader. Der er en label på selve laderen,
men den er efterhånden blevet ulæselig, så jeg kan ikke huske om det var et
NIMH batteri jeg brugte, ligesom jeg er i tvivl om hvorvidt den lader kan
oplade et NIMH batteri med den noget større kapacitet end mit oprindelige og
muligvis NIMH batteri.

> [...]
> i-model). Det eneste der står på batteriet er: 'BBH 1S'. Jeg ved dog ikke

Tak fordi du tjekkede - jeg ved det heller ikke, men jeg havde en
skummel mistanke om, at det netop eller måske havde noget med batteriet at
gøre.

Under alle omstændigheder, tusind tak for svar.

Med venlig hilsen

Kenneth

Fra : Palle Preben-Hansen

Dato : 04-06-01 14:04

"K. Nielsen" <kenneth@PLEASEREMOVETHISnielsen.ms> wrote in message
-snip
> [...]
>
> Er der nogle der ved om Nokia 2110i blev leveret med en anden type
> batterier, og er der nogle der har erfaringer med at købe lige det batteri
Jeg fandt nogle 2110i og de har NIMH batterier.

> af typen NIMH 1450 mAh, og hvor lang tids standby tid det kan trække?
Standardbatteriet holdt knap et døgn. Det tykke, dvs. den udgave der gør
telefonen tykkere 2-3 dage.

>forskel-len er på en Nokia 2110i og en 2110 (uden i)
Der er lidt flere menupunkter på 2110i, men så vidt jeg husker var det ikke
noget vigtigt.

Mvh. Palle/Roskilde.