Fjernelse af html kode fra udtræk fra data~
Fra : Christian Kragh

Dato : 07-06-05 09:15

Hej.

Jeg sidder og laver et nyhedssystem til min side, som senere også
skal bruges på en forenings side.

Jeg er i gang med at lave det sådan at der kommer de seneste 3
nyheder frem i under menuen.

Se det på www.5mm.dk

Når jeg har lavet et udtræk herfra så kommer der et problem.

Jeg afkorter teksten fra databasen efter ord nummer 15. Hvis der
har været en html start før dette som ikke er afsluttet endnu
kommer det dog med på resten af siden.

Jeg har prøvet at lave en funktion men kan ikke finde ud af det.

Hvordan får man asp til at tælle antallet af html starttegn, <?

Virker min funktion ellers efter hensigten

function erstat(text) {

for i = 1 to XXX

start = InStr(tekst, "<")
slut = InStrrev(tekst, "<")

tekst = left(tekst,start) & " " & right(tekst,slut)

next

text = tekst

end function

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tomasz Otap

Dato : 07-06-05 09:42

Christian Kragh proclaimed as follows:
> [...]
>
> Jeg afkorter teksten fra databasen efter ord nummer 15. Hvis der
> har været en html start før dette som ikke er afsluttet endnu

Hej Christian

Jeg vil mene, at den simpleste løsning på dit problem er at fjerne alle
HTML-koder fra teksten, når den hentes og inden den afkortes.

For det første er det langt nemmere end at rode med start/sluttags, især
da en del HTML-tags har ingen afsluttende tag. For det andet er du
sikker på altid at fremvise dine fastlagte 15 ord (jeg ved ikke, hvordan
din afkortningsfunktion du bruger, men HTML-tags tæller vel også med som
et ord)? For det tredje risikerer du ikke at skære et tag midt over
med uventede resultater (f.eks. hvis det sidste af teksten bliver "og
derefter se linket <a ").

Et par gode scripts til formålet finder du her:

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/042501-1.shtml

Håber, du kan bruge det.

PS: der kommer en irriterende pop-up om sidestørrelse på alle dine
sider, også selv om man bruger en maksimeret browser på 1024x768 og selv
om siden skalerer fint til mindre vinduer.

Fra : Christian Kragh

Dato : 08-06-05 12:09

Mange tak...

Det var lige det jeg stod og manglede.