input border
Fra : Dj Uncas

Dato : 07-06-05 15:06

Hej NG

Jeg sidder og arbejder med et js, der er beregnet til at gøre border på
input felter en anden farve ved onfocus. Det ser således ud:

window.onload = function()
{
var forms = document.getElementsByTagName("input");

for (i=0; i<forms.length; i++)
{
this.style.border-color = "#333333;";

forms[i].onfocus = function()
{
this.style.border-color = "#ff0000;";
}
}
}

Der sker imidlertid intet ved onfocus, og der står heller ikke noget i FF's
js konsol. Er der nogen der ved hvad der er galt?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-06-05 15:21

Dj Uncas skrev:

>this.style.border-color = "#ff0000;";

Prøv med borderColor
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-05 15:23

Dj Uncas skrev:

> this.style.border-color = "#333333;";

Skal være:

this.style.borderColor = "#333333;";

Generelt bliver css-egenskaber på formen foo-bar til fooBar i javascript
(for at undgå forvirring i forhold til minus i javascript).

Andre ændringer er ved css-egenskaber der kan forveksles med reserverede
ord i javascript - fx float der skrives cssFloat i javascript.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dj Uncas

Dato : 07-06-05 21:00

> Skal være:
>
> this.style.borderColor = "#333333;";

Det sker der nu ikke meget ved.! Og stadig ingenting i FF's js konsol.

> [...]
>
> Andre ændringer er ved css-egenskaber der kan forveksles med reserverede
> ord i javascript - fx float der skrives cssFloat i javascript.

Ok, det vidste jeg ikke.. Jeg har lige lånt en "JavaScript for dummies" bog,
men kan ikke tage mig ordentligt sammen, fordi det hele er forklaret så
elementært. Det er ikke samme standard som fx .NET klasse biblioteket

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-05 22:19

Dj Uncas skrev:

> Det sker der nu ikke meget ved.! Og stadig ingenting i FF's js
> konsol.

O.k. - er du sikker på at din funktion i det hele taget bliver
kørt? Prøv at smække en alert ind et sted for at tjekke om du i det
hele taget kommer ind i din kode.

Giv evt. et link til din side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dj Uncas

Dato : 07-06-05 23:11

> O.k. - er du sikker på at din funktion i det hele taget bliver
> kørt? Prøv at smække en alert ind et sted for at tjekke om du i det
> hele taget kommer ind i din kode.

Jeg fik det til at virke ved at fjerne den style-angivelse der var inden
onblur funktionen
Jeg ved ikke hvorfor man ikke må det, men FF's konsol sagde at this.style
ikke havde nogle properties...

Til interesserede kan det hele findes her: http://209.200.121.190/borders/