Kaliumpermanganat
Fra : LR

Dato : 26-05-05 10:27

Nu har Matas igen fjernet et kemikalie fra deres sortiment, nemlig
Kaliumpermanganat, i deres strategi for at blive en ren kosmetikforretning

Hvor kan man ellers skaffe det?

Lasse

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 26-05-05 13:27

LR wrote:
> Kaliumpermanganat, i deres strategi for at blive en ren kosmetikforretning

Prøv at spørg dem om de ikke har noget kosmetik med kaliumpermanganat, det
giver en god teint.

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org

Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-05 19:13

"Carsten Svaneborg" <zqex@sted.i.tyskland.de> wrote in message

> Prøv at spørg dem om de ikke har noget kosmetik med kaliumpermanganat, det
> giver en god teint.

Smider man det i springvand, opnår man lyserødfarvning i få minutter.
Lynhurtigt vil skidt og møg i vandet reducere MnO4- til grumset MnO2

Det vil også ske hvis nogen søger at bruge det ætsende kemikalie til
kosmetik

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 27-05-05 06:36

> Det vil også ske hvis nogen søger at bruge det ætsende kemikalie til
> kosmetik
Vildt ætsende er det ikke, hvis man altså opløser det i vand (hænger nok
sammen med koncentrationen)...

Bruges meget på hudafdelinger til patienter med hudinfektioner, samt
væskende forandringer, så måske kan det fåes vha. apoteket...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-05-05 08:51

René Ernst Nielsen skrev:

> Vildt ætsende er det ikke, hvis man altså opløser det i
> vand (hænger nok sammen med koncentrationen)...

Det bør nok lige nævnes at det er giftigt:

"Kaliumpermanganat er giftigt - indtagelse af 10 gram
af stoffet kan være dræbende."
<
http://da.wikipedia.org/wiki/Kaliumpermanganat

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-05 13:28

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bruges meget på hudafdelinger til patienter med hudinfektioner, samt
> væskende forandringer, så måske kan det fåes vha. apoteket...

ikke MEGET

Der er bedre desinficerende stoffer idag

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 28-05-05 11:52

Bo Warming wrote:

> "René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote

> ikke MEGET
>
> Der er bedre desinficerende stoffer idag

Det kan sikkert være. Jeg kan som hudpatient imidlertid bevidne, at man
bruger kaliumpermanganatbade "meget" på hudafdelinger, som et led i
behandling af inficeret eksem og andre voldsomme hudlidelser.

Bagefter er ens hud mørkebrun i flere dage.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-05 12:09

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> [...]
> behandling af inficeret eksem og andre voldsomme hudlidelser.
>
> Bagefter er ens hud mørkebrun i flere dage.

Var det et norsk hospital i 50erne?

Jeg kan vanskeligt forestille mig et dansk hospital, der de sidste 30 år
har brugt så bivirknignsbefængt et ætsmiddel
Det tilsvarende forældede, ætsende kemikalie, sølvnitrat, søgtes dog brugt
mod min mellemste søns øjne ved fødslen på Herlev Sygehus i 1983, hvad jeg
forbød og trods protester fra læger og sygeplejersker fik jeg hindret den
helt groteske skadevoldelse, som jeg og andre havde dokumenteret som farlig
i diverse faglitteratur - som hospitalslægerne desværre ikke altid følger
med i, når de har en slutstilling.

Fra : LR

Dato : 28-05-05 12:49

> [...]
> farlig i diverse faglitteratur - som hospitalslægerne desværre ikke altid
> følger med i, når de har en slutstilling.

Pjat, de tilskadekommende havde dårlig selvtillid og ville alligevel være
døde før eller siden.

Lasse

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-05 13:23

"LR" <sda@dasda.dsd> wrote in message

> Pjat, de tilskadekommende havde dårlig selvtillid og ville alligevel være
> døde før eller siden.

Vi skal alle dø engang.

Griundene er SJÆLDENT I ENTAL

"Vi er i vane med at forklare det, som skyldes mange årsager ved enkelt
årsag, og de fleste uenigheder kan føres tilbage til dette."
Liebig (1803-1873)German Chemist and Professor

Han var iøvrigt med til at udvikle Crede-metoden med lapisdrypning af
nyfødtes øjne , og måske den i 1880erne hindrede nyfødtblindhed pga mors
gonore, der smitter ved livmorskede-passage.

Men blindhedsårsagen var speciel for slum-kvinder på tyske storhospitaler,
og det var ren ondskab-pga-videnskab at man fortsatte i Danmark efter at
gonore-blindhed var væk / kunne bekæmped med penicillin

Jeg havde i de år ca ti artikler i Ugeskrift for Læger om
infektionsbekæmpelse vedr reproduktion, og i "Forældre og fødsel" godtog
lægeredaktøren modstræbende ovenstående korrekte budskab - der siden har
vundet totalt. Og lægeverdenen har på mit forslag indført klamydia-kontrol,
som hindrer virkelig meget barnløshed idag.Udenlandsk litteratur havde dog
foreslået det samme før mig, men da mange af dem der søge Sædhjælpsfondet
ikke kunne hjælpes pga denne værre-end-AIDS sygdom, så skrev jeg særlig
meget om det, når ny biokemisk teknik om frem, og heldigvis var
Frihedsrådsformand, pensioneret overlæge Mogens Fog , venligt at lægge pres
på redaktionen så det blev trykt og svaret på.

Ikke alle kommunister er skadelige.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 28-05-05 13:13

Bo Warming wrote:

> Var det et norsk hospital i 50erne?

Nej, snarere københavnske hospitaler i 90'erne samt i dette årti.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-05 15:25

> Nej, snarere københavnske hospitaler i 90'erne samt i dette årti.

Du er stadig for upræcis til at din usandsynlige teori kan bekræftes eller
afkræftes, når jeg taler med læger der kender til forskellige københavnske
hospitaler.
Dette årti er altså 2001-2005 ?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 29-05-05 00:10

Bo Warming wrote:

> Du er stadig for upræcis til at din usandsynlige teori kan bekræftes
> eller afkræftes, når jeg taler med læger der kender til forskellige
> københavnske hospitaler.
> Dette årti er altså 2001-2005 ?

Et forsøg på præcisering:

Det er ikke en "usandsynlig teori", da jeg selv har har været udsat for
behandlingen på dermatologisk afdeling, Bispebjerg Hospital omkring 1998 og
så igen i 2001... Tjærebade er også udbredt sammesteds.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-05 02:40

> [...]
> behandlingen på dermatologisk afdeling, Bispebjerg Hospital omkring 1998
> og så igen i 2001... Tjærebade er også udbredt sammesteds.

Forskellen på denne påstand-mod-påstand sag og sort-løgnersken mod mig, er
at det kan ikke udelukkes, at du har ret, og at Bispebjerg-dermatologerne
ikke har fulgt med tiden, og her kunne verificering af din eller min teori
opnås, hvis man gad

Derimod har jeg klart ret vedr blotteranklage, for det retssystem som
politifjolserne ikke kendte , siger at man er uskyldig indtil det modsatte
er bevist.

Fodbold gør skade, ved at folk tror at al strid har en vinder, fx at hvis
ikke man kan bevise tyskernes begrænsede holocaustskyld, så har man uret.
Sokrates ramte plet, med "det eneste vi ved, er at vi intet ved" vedr næsten
alt andet end "jeg er sulten" og "to og to er fire" og "solen skinnede igår"
og lignende

Fra : Regnar Simonsen

Dato : 27-05-05 08:55

"Bo Warming" >
> [...]
> Lynhurtigt vil skidt og møg i vandet reducere MnO4- til grumset MnO2
> Det vil også ske hvis nogen søger at bruge det ætsende kemikalie til

Der sker ganske rigtigt en redoxproces - det er dog ikke ætsende (er hverken
en syre eller en base).
Fx kan jeg oplyse, at jeg selv har ligget i et bad i en halv time i en
opløsning af kaliumpermanganat; huden blev ganske rigtig lidt brun, men ikke
ætset.

Hilsen Regnar Simonsen

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-05 13:32

"Regnar Simonsen" <relisi@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> Fx kan jeg oplyse, at jeg selv har ligget i et bad i en halv time i en
> opløsning af kaliumpermanganat; huden blev ganske rigtig lidt brun, men

Lapis lazuli altså sølvnitrat er også ætesende via redoks

brun brunstens udfældning hhv sølvudfældning er det mindste af
skadevirkningerne.

At menigmand mest kender ætskali,ætsnatron og koncentreret mineralsyre som
ætsende er ikke interessant.

For 50 år siden blev gonore-ramte mænd behandlet med
kaliumpermanganatætsning af urinveje, hvor de "tissede glasskår".

Det gjorde kun skade - sådan er og var læger, ofte.

Behandling var kristen STRAF - ligesom psykiatrisk behanndling er idag.

Patch Adams film iaften er værd at se om det

Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-05 19:17

"LR" <sda@dasda.dsd> wrote in message
> Nu har Matas igen fjernet et kemikalie fra deres sortiment, nemlig
> Kaliumpermanganat, i deres strategi for at blive en ren kosmetikforretning
>

> Hvor kan man ellers skaffe det?

Struers, Bie og Berntsen og lignende kemikalie-grossister. Mon ikke
undervisningsministeriet har særlig indkøbsorganisation vedr
skolelaboratorier - hvorfra det er let at stjæle lidt - det sidste er det
nemmeste. Skoler passer aldrig på deres ting.
Snakker du godt med kemilæreren, vil han stjæle for dig. Bed om et par liter
etanol med det samme - det var let at få på de skoler hvor jeg underviste
eller var vikar.
Absolut alkohol erikke farlig, at drikke trods en promille benzen - det kan
ofte bedre undværes fra laboratoriet.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 27-05-05 07:54

LR wrote:
> Hvor kan man ellers skaffe det?

Sidst jeg spurgte på apoteket tilbød de mig at skaffe det hjem.

/Andreas