selvstudium
Fra : Jan Pedersen

Dato : 24-05-05 01:06

Hvilke bøger kan anbefales (evt. pdf filer på nettet) hvis man vil lære sig
selv fl.g.:
- Fourierrækker / fourier transformation
- La Place transformation
- Partielbrøksopløsning af polynomier
- Komplekse integraler
- Z transformation
Jeg er uddannet elektroniktekniker og kender derfor i forvejen til matematik
på B og A niveauet + komplekse tal og matrixregning. Skulle dette ikke være
en ok baggrund for at starte på at lære ovenstående emner ? eller kræves der
yderligere læsning ?

Fra : Bo Duholm Hansen

Dato : 24-05-05 05:03

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> være
> en ok baggrund for at starte på at lære ovenstående emner ? eller kræves

Vi brugte Advanced engineering mathematics 7th. ed. ISBN: 0-471-59989-1 på
ingeniør studiet på aalborg universitet. Den har alle de ting, som du
efterlyser. Men det er en ordentlig mobbedreng med næsten 1200 sider og den
er på engelsk. Men er du elektroniktekniker er du vant til engelsk.

Hilsen
Bo

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 24-05-05 11:23

"Bo Duholm Hansen" <Bo_Duholm_News@post.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> de ting, som du efterlyser. Men det er en ordentlig mobbedreng med
> næsten 1200 sider og den er på engelsk. Men er du elektroniktekniker

Og set i.f.t. sideantallet og indholdet er det en _meget_
billig bog. (hmm eller var det i hvert fald i 1997 da jeg
købte min...) Jeg bruger den stadig som opslagsværk når
der er noget jeg er i tvivl om. Den og så Serway's
"physics for scientists and engineers" er mine bibler når
det kommer til den slags ting :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 24-05-05 07:37

hej ....

her er der en bog , som jeg har haft meget glæde af ... og saa kan er
den gratis, hvis du gider PDF, eller den kan købes.....http://dspguide.com/

/finn