Hastighed på "Mobilinternet"
Fra : Nielsen

Dato : 06-06-05 23:42

Skal lige vide lidt om hastigheden af "Mobilinternet"

Jeg har en T68I med Abb. hos telmore med gprs. som jeg bruger til
"Mobilinternet" Typisk: http://wap.eniro.dk/ og
http://mobil.fdmbenzinpriser.dk/ men jeg syntes tit det virker UTROLIGT
LANGSOMT.

Nu er mit spørgsmål så, hvad kan jeg gøre for at få det hurtigere?

-Købe en anden mobil tlf.! (men bliver "Internet delen hurtigere")
-Jeg kan til vælge "High Speed Data" hos telmore, men gælder det ikke kun
ved "rigtig" Internet altså
eks. pc - mobil - Internet og speciel nr. ?
-Vælge en anden udbyder ?
-Tjekke min opsætning "mener" det var noget med gprs opsætning til tdc.?

-Eller er det bare utroligt langsomt?

--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-06-05 05:59

"Nielsen" <xx@image.dk> skrev i en meddelelse

> -Eller er det bare utroligt langsomt?

Min erfaring siger at gprs kører med ca. samme hastighed som et 33,6 analogt
modem. Hvis du ikke har en hastighed deromkring, kan det være værd at se om du
kan hente noget hjem via opsætningen.

Claus

Fra : Anders

Dato : 07-06-05 08:49

Nielsen wrote:
> Nu er mit spørgsmål så, hvad kan jeg gøre for at få det hurtigere?
> -Købe en anden mobil tlf.! (men bliver "Internet delen hurtigere")
> -Vælge en anden udbyder ?

Med chance for at blive flamet. Det eneste mobilinternet der kører godt
og hurtigt er 3's med en hastighed omkring 384kbps. Denne hastighed
bliver forøjet i en nær fremtid. Alm. 2.5G netværk kan ikke håndtere
større båndbredde end de gør nu! 3G kan!

Så skift til 3 eller vend dig til langsomt mobilinternet.

Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-05 10:13

Anders skrev:

> [...]
>bliver forøjet i en nær fremtid. Alm. 2.5G netværk kan ikke håndtere
>større båndbredde end de gør nu! 3G kan!

Min nevø havde sin bærbare og en T610 med til vores sommerhus.
Han satte mobilen op til blot at være gennemgangsmodem for den
bærbare (via blåtand), og det kørte som et k56-modem.

Jeg lavede lige en test med min K700. Siden var
http://trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=19859

Det tog 54 sekunder til timeglasset var væk. Mobilen rapporterer
selv at der blev hentet 126'935 byte. Det svarer til 2,3 kbyte/s.

--
Bertel

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-06-05 15:03

"Anders" <nospam@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> båndbredde end de gør nu! 3G kan!
>
> Så skift til 3 eller vend dig til langsomt mobilinternet.

Er også korrekt, umts eller 3g kan give dig mere båndbredde, at vi i dk så
desværre endnu ikke har nogle seriøse 3g udbydere er noget andet men det
kommer nok iår..