et herre dumt spørgsmål om N 6600
Fra : Brian Olesen

Dato : 06-06-05 20:03

Hejsa
En i øvrigt mægtig sød Sonofonpige har i dag fortalt mig, at en Nokia 6600
kan man
ikke surfe på.
Ka' det nu osse passe?

Den har da både gprs og wap?

Når jeg f.eks. indtaster www.dr.dk ind i webbrowseren opera så tæller den
kilo bytes op og skriver søg og tv-programmer tror jeg nok, men så stopper
festen også der.

Hvad gør jeg forkert og kan man virkelig ikke surfe med den?

På forhånd tak.

Brian

Fra : Peter

Dato : 06-06-05 20:15

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> festen også der.
>
> Hvad gør jeg forkert og kan man virkelig ikke surfe med den?

Jeg kunne sagtens surfe da jeg havde min 6600 ?

Peter

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-06-05 20:45

ma 06 jun 2005 09:03:02p satte Brian Olesen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Hejsa
> En i øvrigt mægtig sød Sonofonpige har i dag fortalt mig, at en Nokia
> 6600 kan man
> ikke surfe på.
> Ka' det nu osse passe?

De har ikke en klap forstand på det som sædvaneligt. Det er noget vås.

> Den har da både gprs og wap?

Korrekt

> [...]
> stopper festen også der.
>
> Hvad gør jeg forkert og kan man virkelig ikke surfe med den?

Det kan være flere ting. DRs hjemmeside er lidt specielt opbygget det kan
drille den lidt skrabede browser. Den er måske for kompleks og alt er
måske ikke understøttet. Her tænker jeg på de teknologier som dr.dk
bruger. Du har selvfølgelig sat det adgangspunkt du bruger op til
internet og ikke kun wap ikke?

Det er noget vås at sige at man ikke kan surfe på den. Det kan man nemlig
godt men du må huske på at browserne til en sådan telefon er nmeget
nedkogte så du vil aldrig få samme surfeoplevelse med den lille browser i
telefonen. Det er der simpelthen ikke datakraft nok til.

> På forhånd tak.

Velbekomme

Steven

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-06-05 22:28

Hej

> De har ikke en klap forstand på det som sædvaneligt. Det er noget vås.

heheh ok

> [...]
> måske ikke understøttet. Her tænker jeg på de teknologier som dr.dk
> bruger. Du har selvfølgelig sat det adgangspunkt du bruger op til

ja se her kommer jeg jo kraftigt i tvivl. Hvordan kan jeg sikre mig det?

> [...]
> nedkogte så du vil aldrig få samme surfeoplevelse med den lille browser i
> telefonen. Det er der simpelthen ikke datakraft nok til.

Ok det var da også det jeg regnede med / håbede på. Nej flash og slige ting
må jeg nok bare drømme om.

Brian

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 07-06-05 00:38

ma 06 jun 2005 11:28:23p satte Brian Olesen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> ja se her kommer jeg jo kraftigt i tvivl. Hvordan kan jeg sikre mig
> det?

Du kan prøvbve en hvilken som helst anden hjemmeside og se om den virker.
Prøv gerne flere. Gode forslag er www.love.dk (datingside men skidt med
det) den plejer at se pæn ud på de fleste platforme. www.dmi.dk skulle
heller ikke være så slem. Prøv selvc. Det må gerne være nogle sider der
ikke er alt for lkomplicerede.

> Ok det var da også det jeg regnede med / håbede på. Nej flash og slige
> ting må jeg nok bare drømme om.

Ja det kan den ikke klare desværre.

Steven

Fra : Zulu

Dato : 06-06-05 20:51

Brian Olesen wrote:
> [...]
> så stopper festen også der.
>
> Hvad gør jeg forkert og kan man virkelig ikke surfe med den?

Browseren på 6600 er ikke så glad for web-sider, der ikke er tilpasset til
den lille skærm
Hvis du i stedet bruger linket:
http://mobil.dr.dk

Vil du få adgang til DR's mobil sider. De er lavet i et format, der passer
til din telefon.

Zulu

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-06-05 22:30

Hej
Tak for svaret.

> [...]
> http://mobil.dr.dk
>
> Vil du få adgang til DR's mobil sider. De er lavet i et format, der passer

Wow det skal da prøves!

Mvh. Brian

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 07-06-05 00:40

ma 06 jun 2005 11:29:58p satte Brian Olesen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Wow det skal da prøves!

Der er også andre browsere til 6600 du kan forsøge dig med. Det kan gosdt
være den er LIDT for simpel den indbyggede ja.

Steven

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-06-05 19:35

Hej

> Der er også andre browsere til 6600 du kan forsøge dig med. Det kan gosdt
> være den er LIDT for simpel den indbyggede ja.

Måske kan den opdateres. Så meget har jeg heller ikke brug for det.
I øvrigt virker det nu med sonofons wabside, men de andre sider synes jeg
ikke kører for godt.

Brian