farvel unotel
Fra : dennis

Dato : 03-06-05 21:16

tja, jeg vil ikke have et mobilselskab der ikke kender den rigtige vej mht
til priserne. Det virker som en bevist handling fra deres side, en masse
kunder og så sætter vi lige prisen op.

jeg bruger kun unotel til korte beskeder til konen, børnene osv og efter
de nye priser betaler jeg nogen gange over 1kr i minutpris fordi
opkaldsafgiften er så høj.

Nu får telmore en ny kunde, de lyder til at have mere styr på det.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 03-06-05 21:26

dennis wrote:
> [...]
> opkaldsafgiften er så høj.
>
> Nu får telmore en ny kunde, de lyder til at have mere styr på det.

Ja - vi har også mange små opkald, det er noget af en vild prisstigning
netop dér..

/ Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-06-05 21:59

dennis skrev:

> jeg bruger kun unotel til korte beskeder til konen, børnene osv og
> efter de nye priser betaler jeg nogen gange over 1kr i minutpris fordi
> opkaldsafgiften er så høj.

Så kan der jo evt. bare fravælges gratissamtaler, og så betales der
alm. opkaldsafgift + minuttakst, man er jo ikke forpligtet til at bruge
"gratissamtaler" når de nye takster bliver gældende.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : dennis

Dato : 03-06-05 22:30

On Fri, 03 Jun 2005 20:59:00 +0000, Ivan V. Klattrup wrote:

> Så kan der jo evt. bare fravælges gratissamtaler, og så betales der
> alm. opkaldsafgift + minuttakst, man er jo ikke forpligtet til at bruge
> "gratissamtaler" når de nye takster bliver gældende.

Det er muligt, men jeg er ikke trygt ved et sådan selskab der enten har
skudt sig selv i foden eller laver et sådan forsøg på bondefangeri -
hvad man så vælger at tro på er op til en selv, jeg tror på den sidste
og har ikke intentioner om at støtte sådan et firma.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 03-06-05 23:58

Takker for infoen, har netop skiftet HELE familien over til Unotel FORDI
det var gratis at ringe sammen, nu skifter vi nok igen.....

Hvem har den bedste ordning når man snakker meget sammen i familien???

Henrik

Fra : BorreBoy

Dato : 04-06-05 05:17

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Takker for infoen, har netop skiftet HELE familien over til Unotel FORDI
> det var gratis at ringe sammen, nu skifter vi nok igen.....
>
> Hvem har den bedste ordning når man snakker meget sammen i familien???

Ja hvis I snakker meget sammen, er det jo Unotel.
Hvis I bor og opholder jeg steder, hvor 3 dækker, kunne I jo også skifte til
dem. Det er gratis at ringe på 3's net.

Fra : A

Dato : 04-06-05 06:15

Hvad koster en '3' telefon så ?

/A

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 04-06-05 07:49

> Hvad koster en '3' telefon så ?

Fra 1 krone og opefter - og en bondegård i abonnement.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Erling Simonsen

Dato : 04-06-05 08:02

Jeppe Vestergaard skrev:

> Fra 1 krone og opefter - og en bondegård i abonnement.
>
> --
> Mvh.
> Jeppe Vestergaard, Aalborg
> Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.

Hej.
Det er ikke helt rigtigt.
Jeg købte en 3-telefon (LG8130) hos et firma på Amager til 99 kr.
incl. forsendelse sammen med et 250talk abonnement.
Der er ingen oprettelsesafgift, og man får 250 minutter til
199 kr. pr. måned. Dertil kommer opkaldsafgiften på 0,25 kr.,
foruden at man skal bruge de 250 minutter, da de ikke overføres til
næste måned.
Men telefonen er da billig hvis man kan bruge alle minutterne.
Jeg bruger den p.t. i stedet for alt andet (fastnet), så sparer
jeg jo på de samtaler i stedet.
mvh
Erling Simonsen

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-06-05 00:47

lø 04 jun 2005 09:02:16a satte Erling Simonsen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Men telefonen er da billig hvis man kan bruge alle minutterne.
> Jeg bruger den p.t. i stedet for alt andet (fastnet), så sparer
> jeg jo på de samtaler i stedet.

Hvilket så er noget vås da 250 kr for 199 minutter giver en minutpris på
1.26 kr i minuttet så det er MEGET dyrt når man kan snakke for 69 øre andre
steder. Plus at man SKAL bruge samtlige minutter for ellers stiger prisen
endnu mere. Ringer man f.eks. en måned kun i 50 minutter er prisen 5 kr pr
minut hvilket er svimlende dyrt. Selv hvis man ringer for alle minutter er
det stadig alt alt for dyrt at være kunde hos 3. Ikke engang deres
videotelefoni gør det attraktivt at være kunde da der ikkeer ret mange der
gider at have 3 fordi det er så pissedyrt.

Steven

Fra : Erling Simonsen

Dato : 06-06-05 01:06

Steven Nybo Andersen skrev:

> Hvilket så er noget vås da 250 kr for 199 minutter giver en minutpris på
> 1.26 kr i minuttet så det er MEGET dyrt når man kan snakke for 69 øre andre
> steder.

Hov !
Jeg skrev 250 minutter for 199 kr. = 80 øre pr. minut.
Regn selv efter : 0,80 kr. x 250 min = 199 kr.

Plus at man SKAL bruge samtlige minutter for ellers stiger prisen
> endnu mere. Ringer man f.eks. en måned kun i 50 minutter er prisen 5 kr pr
> minut hvilket er svimlende dyrt.
Det er selvfølgelig rigtigt, hvis man ikke bruger alle minutterne, er
det dyrt.
/Erling

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-06-05 22:10

ma 06 jun 2005 02:05:35a satte Erling Simonsen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Hov !
> Jeg skrev 250 minutter for 199 kr. = 80 øre pr. minut.
> Regn selv efter : 0,80 kr. x 250 min = 199 kr.

UPS det må du undskylde. Det var min fejl. JEg havde fået byttet rundt men
synes nu stadig det er dyrt da man jo er tvunget til at betale 199 pr måned
som som sådan er at betragte som et abonnement hvilket ikke høre til i hvor
tid.

Hvis der er tale om et abonnemnet skal minutprisen nemlig ligge et godt
stykke under det som andre betaler uden abonnement. Det vil være det mest
rimelige.

Steven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-06-05 23:42

Steven Nybo Andersen skrev:

>Hvis der er tale om et abonnemnet skal minutprisen nemlig ligge et godt
>stykke under det som andre betaler uden abonnement. Det vil være det mest
>rimelige.

Det gør den også hvis vi trækker 150 kr. fra og kalder det for
abonnementsprisen.

Man kan ikke sammenligne med abonnementsordninger og så forlange
at den samlede pris kan konkurrere med abonnementsformernes rene
minuttid.

--
Bertel

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-06-05 00:40

lø 04 jun 2005 06:17:04a satte BorreBoy sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Ja hvis I snakker meget sammen, er det jo Unotel.
> Hvis I bor og opholder jeg steder, hvor 3 dækker, kunne I jo også
> skifte til dem. Det er gratis at ringe på 3's net.

Ja TAK!!!

men så skal man lige huske at betale et abonement der koster flere hundrede
kroner. Det holder overhovdet ikke med så dyrt et abonnement i denne
tidsalder hvor abonnementsbetaling er en saga blot. Jeg ved ikke hvad 3
forestiller sig i deres dumme hoveder når de sætter priserne så højt. Det
er sku at gøre grin med folk og spilde vores kostbare tid at lave sådan
noget.

Så det der med at det er gratis at ringe mellem 3-kunder er sku nohget pis.
Det burde til de priser være gratis at ringe til ALLE i hele verden.

Steven

Fra : BorreBoy

Dato : 06-06-05 07:37

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> forestiller sig i deres dumme hoveder når de sætter priserne så højt. Det
> er sku at gøre grin med folk og spilde vores kostbare tid at lave sådan

Det koster 199,- og så får du 250 minutters taletid (80 øre pr. minut) som
du kan bruge, når du ikke er på 3's net.

> Så det der med at det er gratis at ringe mellem 3-kunder er sku nohget
> pis.
> Det burde til de priser være gratis at ringe til ALLE i hele verden.

Jeg synes det er et godt tilbud. Det svarer til at have et Sonofon kvantum
abonnement. De tilbyder bare IKKE gratis samtaler på deres eget net.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-06-05 17:17

> Takker for infoen, har netop skiftet HELE familien over til Unotel FORDI
> det var gratis at ringe sammen, nu skifter vi nok igen.....

Telia Go måske?
99 øre pr. minut de første 3 minutter om dagen, derefter 75 øre pr. minut.

Du kan så tilvælge Gruppe til halv pris for 29 kr. pr. måned, så du kan
ringe for 49,5 øre / 37,5 øre pr. minut - det tæller med i dit
minimumsforbrug på 39 kr. pr. måned.

http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/private

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 06-06-05 00:27

Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
> FORDI det var gratis at ringe sammen, nu skifter vi nok igen.....
>
> Hvem har den bedste ordning når man snakker meget sammen i familien???

Tjek evt. Fri Tale. Hos TDC. Koster min. 130 / mdr.

/ Thomas