** Så faldt UNOTEL for fristelsen**
Fra : Hans

Dato : 03-06-05 08:11

Så er tiden kommet til at UnoTel har fået lokket kunder nok i båsen, og
fristelsen er blevet for stor for dem, derfor hæver man opkaldsafgiften fra
25 øre til 1 krone, hvilken jo er helt hen i vejret.
Har "været" en tilfreds kunde med fastnet og 5 mobiler ved UnoTel fra de
startet op.
Men her slutter det.
Opsigelse er sendt til dem !

/Jens

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 03-06-05 08:47

> [...]
> 25 øre til 1 krone, hvilken jo er helt hen i vejret.
> Har "været" en tilfreds kunde med fastnet og 5 mobiler ved UnoTel fra de

Det har nok en hel del at gøre med, at så mange har misbrugt deres service
om gratis opkald i familien.

Desuden er de jo stadig de billigste, så hvem vil du skifte til istedet?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Anders

Dato : 03-06-05 09:01

Jeppe Vestergaard wrote:
> Det har nok en hel del at gøre med, at så mange har misbrugt deres service
> om gratis opkald i familien.

Hvordan misbrugt? Hvis det er gratis er det gratis! Det er ikke misbrug
at ringe fx. 100 gange til familien om ugen bare for at sige hej.

Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-05 09:33

Anders skrev:

>Hvordan misbrugt? Hvis det er gratis er det gratis! Det er ikke misbrug
>at ringe fx. 100 gange til familien om ugen bare for at sige hej.

Netop. Det er fis at søsætte en service og så senere kalde det
misbrug når den bliver brugt.

Lur mig om ikke det her stunt var planlagt fra starten. Man skal
være idiot for at tro at folk ikke vil monsterringe til hinanden
når det er gratis.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-06-05 09:50

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er fis at søsætte en service og så senere kalde det
> misbrug når den bliver brugt.

Det kunne være dejligt, hvis UnoTel ville udspecificere hvad misbruget gik
ud
på.

> Lur mig om ikke det her stunt var planlagt fra starten.

Tanken har strejfet mig lige siden vi for et halvt år fik 3 simkort hos dem.

> Man skal
> være idiot for at tro at folk ikke vil monsterringe til hinanden
> når det er gratis.

Tanken er nærliggende.

Det er dog stadigt enormt billigt for min familie at bruge dem, så det...
Hans

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 03-06-05 09:35

> Hvordan misbrugt? Hvis det er gratis er det gratis! Det er ikke misbrug
> at ringe fx. 100 gange til familien om ugen bare for at sige hej.

Misbrugt i den forstand at folk har tilmeldt samtlige de kender under deres
navn. Jeg kan mindes en her i gruppen der tidligere sagde, at han havde
tilmeldt 17 af hans bekendte under samme navn - så de brugte faktisk ingen
penge på telefonregningen, da de altid ringede internt.

Dermed fratager man UnoTel muligheden for overhovedet at tjene nogen penge.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-06-05 09:40

Jeppe Vestergaard skrev:

> Misbrugt i den forstand at folk har tilmeldt samtlige de kender under
> deres navn. Jeg kan mindes en her i gruppen der tidligere sagde, at
> han havde tilmeldt 17 af hans bekendte under samme navn

Jeg mener vedkommende dengang skrev, at det var efter aftale med UnoTel.

> - så de
> brugte faktisk ingen penge på telefonregningen, da de altid ringede
> internt.

Muligheden for at de også ringer externt kan man jo ikke se bort fra.

> Dermed fratager man UnoTel muligheden for overhovedet at tjene nogen
> penge.

UnoTel bør fra starten have taget højde for dette - de er købmænd og ikke
andet.
Hans

Fra : Peter

Dato : 03-06-05 16:22

Hej.

> Jeg mener vedkommende dengang skrev, at det var efter aftale med UnoTel.

Rigtigt, hvis det er den samme vi taler om så sagde han at de havde spurgt
først og fået grønt lys af unotel.

Vi også kraftigt overveje at skifte, dat det på en eller anden måde minder
en om bondefangerri.......

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 03-06-05 17:32

- og jeg kan ikke stave.....

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 03-06-05 21:18

Peter wrote:
> [...]
> spurgt først og fået grønt lys af unotel.
>
> Vi også kraftigt overveje at skifte, dat det på en eller anden måde

Dette drejer sig sikkert om mig! Korrekt - jeg spurgte pænt deres
kundeservice først om det var ok. Vi bor nu også i samme 'familie' / adresse
/ stort hus her!

Og som der bliver nævnt andetsteds så er det en vild prisstingning: Det er
alle småopkaldende der kommer til at blive rigtig dyre nu.
Mange af de tilmeldte mobiler jeg har her kommer til at bøde for det
dobbelte. Fx 430 kr istedet for 230 kr./ mdr. helt vandvittigt fordi man
ringer op 25- 45 sek. Pga små opkald i hverdagen. Hmm..

Tror UnoTel laver det om til noget andet meget snart - et gæt, men de får
sikkert mange klager. Jeg har deres PEP Talk løsning. Den prisrabat er pist
forsvundet, og de fik mig jo 'lokket' til at købe ADSL, Fastnet og mobilkort
hos dem.

/ Thomas

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-06-05 00:19

Peter skrev den 03-06-2005 17:22:
> [...]
> først og fået grønt lys af unotel.
>
> Vi også kraftigt overveje at skifte, dat det på en eller anden måde minder

Det er da ufattelig, at når en virksomhed øger prisen, så pives der om
bondefangeri, men når der er tale om prisnedsættelser, så er alt fryd og
gammen.
Jamen for pokker da. Prisen på en vare kan ikke blive ved at falde og
falde og falde.

Derudover kan abonnementer opsiges, når betingelserne ændres til ugunst
for kunden. Så opsig dog jeres abonnement og skift til et selskab som
kan dække behovet bedre.

Det er har i hvert fald intet med bondefangeri at gøre.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jesper

Dato : 03-06-05 19:57

On Fri, 03 Jun 2005 10:35:04 +0200, Jeppe Vestergaard wrote:

> Misbrugt i den forstand at folk har tilmeldt samtlige de kender under deres
> navn. Jeg kan mindes en her i gruppen der tidligere sagde, at han havde
> tilmeldt 17 af hans bekendte under samme navn...

UnoTel kunne jo f.eks. have lagt en max. begrænsning på 4 personer ind...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-06-05 11:01

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh.
> Jeppe Vestergaard, Aalborg
> Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.

Som jeg ser det straffer man dem der ikke har "misbrugt" løsningen, og
belønner dem der har. Her i familien hvor konen og jeg samt sønnen på 13 og
datteren på 16 er tilmeldt har vi sjældent "gratissamtaler" på mere end et
minut til halvandet, for os er det en stigning der er til at tage at føle
på. For dem som rent faktisk ikke bor på samme husstand betyder det næppe
det store om de skal betale 25 øre eller en krone for at tale sammen i halve
eller hele timer. Vi ser jo hinanden flere gange dagligt og bruger det kun
til korte beskeder, mens de andre sikkert bruger der til noget længere
samtaler.

I forhold til vores majforbrug til min kones regning med det nye "
gratistelefoni" stige 235%, og hvis hun dropper "gratistelefoni" 206%. Min
vil stige 219%, og 154% uden "gratistelefoni". Datteren som er langt den
dyreste (bor på Sjælland med kæreste i Jylland) vil stige 105%, og 103%
uden "gratistelefoni". Knægtens vil stige 376% og 324% uden "gratistelefoni"
..

Det er kun pga. datterens kæreste og dermed hendes høje forbrug (UnoTel
mobil til anden mobil), at en typisk måned som maj totalt set vil stige 21%
med og 15% uden "gratistelefoni". Måske vi bare skulle tilmelde ham
kæresten, for så vil hendes majregning falde til mindre end 1/8 af hvad den
er nu. Havde vi allerede gjort det havde vores totale majregning været ca.
1/6 del af hvad den er nu. Melder vi ham til og fortsætter med det nye
system med "gratistelefoni" vil vores "nye" majregning være ca. 1/3 del af
hvad den er nu frem for en stigning på 21%, så jeg kan kun se det nye tiltag
som en opfordring til at tilmelde ham også.

PS. Måske man skulle prøve også at sende ovenstående det til UnoTel.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Hans

Dato : 03-06-05 12:50

> [...]
>
> Med venlig hilsen Kim
>

> PS. Måske man skulle prøve også at sende ovenstående det til UnoTel.

*****************************

Ja, det vil da være en udmærket ide at sende det til dem !

Men den bedste og meste kontante måde at lære dem lektien på er at opsiger
jeres kundeforhold, med begrundelse i en helt urimelig stigning i
opkaldafgift.
Så skal i bare se at i løbet af 14 dage så kommer de på bedre tanker, hvis
de vil overleve i markedet.
Det virker hver gang og så ville vi som kunder, da også beder kunne leve med
evt. 50 ører istedet for en krone, så har vi som kunder og de som udbyder
givet en skærv til en ellers udmærket koncept.

12. Opsigelse
12.1. Kunden kan opsige abonnementsaftalen med UnoTel med omgående virkning
og uden varsel. Opsigelse skal ske skriftligt.

/Jens

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 03-06-05 16:11

> Så skal i bare se at i løbet af 14 dage så kommer de på bedre tanker, hvis
> de vil overleve i markedet.

Mon dog. Ethvert firma laver beregninger på hvor mange kunder de vil miste
ved at lave en prisændring - hvis de mistede så mange kunder at de ikke
kunne overleve, ville de ikke indføre prisstigningen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 03-06-05 12:54

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> PS. Måske man skulle prøve også at sende ovenstående det til UnoTel.

Ja en ganske vild beregning men uden tal er den jo ikke meget værd, svært at
kontrollere om du har lavet den rigtigt

1kr for et opkald, du skal ikke ringe mange sekunder for at et mobilopkald
koster en krone incl opkaldsafgift...

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 03-06-05 13:52

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
> kontrollere om du har lavet den rigtigt
>
> 1kr for et opkald, du skal ikke ringe mange sekunder for at et mobilopkald

Jeg skal ringe mere end 71 sekunder før det kan betale sig at bruge
"gratissamtaler". For mit vedkommende vil det stadig kunne betale sig at
bruge Unotel. Men jeg vil ikke længere anbefale venner og bekendte at
skifte til Unotel.

/Kjeld

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-06-05 16:07

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kontrollere om du har lavet den rigtigt
>
> 1kr for et opkald, du skal ikke ringe mange sekunder for at et mobilopkald

Konens "Gratis samtaler" på majregningen:

Nu: 25 samtaler på i alt 1409 sekunder, eller 23,48 minutter, pris 6,25 kr.
(minutpris på 0,27 kr.)

Efter 01/07: 25 kr. (minutpris på 1,06 kr.)

Efter 01/07 på normal vis: 6,25 kr. + 14,79 kr. i minuttakst, totalt 21,04
kr. (minutpris på 0,90 kr.)

Gennemsnitlig samtaletid 56,36 sekunder.

Mine "Gratis samtaler" på majregning:

Nu: 11 samtaler på i alt 363 sekunder, eller 6,05 minutter, pris 2,75 kr.
(minutpris på 0,45 kr.)

Efter 01/07: 11 kr. (minutpris på 1,82 kr.)

Efter 01/07 på normal vis: 2,75 kr. + 3,81 kr. i minuttakst, totalt 6,56 kr.
(minutpris på 1,08 kr.)

Gennemsnitlig samtaletid 55 sekunder.

Datterens "Gratis samtaler" på majregningen:

Nu: 22 samtaler på i alt 1308 sekunder, eller 21,80 minutter, pris 5,50 kr.
(minutpris på 0,25 kr.)

Efter 01/07: 22 kr. (minutpris på 1,01 kr.)

Efter 01/07 på normal vis: 5,50 kr. + 13,73 i minuttakst, totalt 19,23 kr.
(minutpris på 0,88 kr.)

Gennemsnitlig samtaletid 59,45 sekunder.

Sønnens "Gratis samtaler" på majregningen:

Nu: 22 samtaler på i alt 1275 sekunder, eller 21,25 minutter, pris 5,50 kr.
(minutpris på 0,26 kr.)

Efter 01/07: 22 kr. (minutpris på 1,04 kr.)

Efter 01/07 på normal vis: 5,50 kr. + 13,39 kr. i minuttakst, totalt 18,89
kr. (minutpris på 0,89 kr.)

Gennemsnitlig samtaletid 57,95 sekunder.

Som det fremgår er det beskeder, og ikke længere samtaler det bliver brugt
til. Vi har kun tilmeldt telefoner på egen adresse, så der er ikke behov for
længere samtaler da vi ser hinanden før og efter ungernes skole.

Det er ganske vist ikke store beløb på nuværende tidspunkt, jeg har været
hjemme hele maj måned og konen arbejder i hjemmet (dagplejemor) så nå konen
har fået en besked fra en af ungerne har jeg også. Af samme grund har jeg
har ikke noget synderligt behov for at ringe til konen, vi går jo op og ned
af hinanden. Antallet af "interne" samtaler/beskeder stiger en del nå
ungerne skal ringe til os begge på hver sin arbejdsplads, og nå konen og jeg
har samme behov for (fra hver sin arbejdsplads) at ringe til hinanden og
ungerne. Jeg vil tro at det drejer sig om 2-3 gange så mange interne
samtaler, uden længden på dem bliver ændret noget særligt. Så hvor der nu i
maj er en forskel fra gammel til ny "Gratis samtale" på 60 kr. vil det kunne
blive 120-180 kr. for en måned, og på 45,72 kr. hvis vi dropper "Gratis
samtale" og gør det på normal vis til 91,44-137,16 kr.

Fordi vi nu ikke "misbrugte" systemet har vi betalt for at datteren kunne
tale med kæresten, det blev i maj til 27 samtaler af i alt 13920 sekunder
eller 232 minutter hvilket koster 6,75 kr. + 150,80 kr. (i alt 157,55 kr.).
Havde vi "misbrugt" systemet og meldt ham til som vores havde det kun kostet
os 6,75 kr. og vi var blevet belønnet med et afslag på 150,80 kr. på hendes
regning i maj.

Holder vi os på dydens smalle sti koster ringeriet til kæresten sådan en maj
måned med de nye takster 6,75 kr. + 146,16 kr. (i alt 152,91), hvis ikke 27
kr. og vi bliver dermed belønnet med en besparelse på 125,91 kr.

Så hvis missionen her er at straffe dem der har "misbrugt" systemet slår det
fejl og man opnår det modsatte, vi som ikke har får en betragtelig stigning
i prisen på vore "interne" kald mens vi ikke spare ret meget på de eksterne.
Vi ville være dumme hvis vi ikke droppede "Gratis samtale" for konen, sønnen
og mig selv samt oprettede datterens kæreste og opretholdte "Gratis samtale"
for ham og datteren.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-05 18:28

Kim Kristensen skrev:

>Nu: 25 samtaler på i alt 1409 sekunder, eller 23,48 minutter, pris 6,25 kr.
>(minutpris på 0,27 kr.)

>Efter 01/07: 25 kr. (minutpris på 1,06 kr.)

I kunne jo overveje at bruge sms til de korte beskeder.

--
Bertel

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-06-05 20:03

> I kunne jo overveje at bruge sms til de korte beskeder.
>
> --
> Bertel

Den mulighed er også under overvejelse, men jeg har altid bedre kunne lide
at ringe til folk. Man kan selvfølgelig (med vores løsning) sende 6,25 SMS'
er for en krone, jeg har dog en fornemmelse at det hurtigt bliver det samme
nå der lige skal svares og der måske også er et par supplerende spørgsmål.

Men løsningen med at sende en SMS om "lige at ringe" var måske den rigtige,
for det er ikke hver gang modtageren når at svare. Ungernes mobil skal være
naturligt nok være lydløs i timerne, til og fra skole kan de ikke altid høre
den hvis den ligger i tasken eller de har glemt at skifte profil. Konen
tager konsekvent ikke telefonen nå hun kører bil, nå hun lige er ved at
skifte ble på en af dagplejebørnene osv. osv. Jeg kan se at selv samtaler på
2-3 sekunder bliver registreret som "Gratis samtaler", så det kan hurtigt
løbe op hvis der skal ringes 2-3 gange frem og tilbage til en krone pr. gang
før der er gevinst.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-05 11:50

Kim Kristensen skrev:

>Den mulighed er også under overvejelse, men jeg har altid bedre kunne lide
>at ringe til folk.

Væn dig til sms. Det er uundværligt og afsindigt praktisk. Beskeden ligger
netop og venter på at modtageren har tid til at tage sig af den.

--
Bertel

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-06-05 00:10

> [...]
> at kontrollere om du har lavet den rigtigt
>
> 1kr for et opkald, du skal ikke ringe mange sekunder for at et mobilopkald

Jeg er nået frem til 92 sekunder hvis man sammenligner med deres Pep talk

Mvh Henrik

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 03-06-05 12:48

"Hans" <ny@besked.com> wrote in message
> [...]
> fra 25 øre til 1 krone, hvilken jo er helt hen i vejret.
> Har "været" en tilfreds kunde med fastnet og 5 mobiler ved UnoTel fra de

Ja kunne være sjovt at se hvor du vil være kunde, lader til at du gerne vil
betale mere end du gør nu...

Nogen ville sige overreaktion...

Fra : mullerman

Dato : 03-06-05 15:06

> Ja kunne være sjovt at se hvor du vil være kunde, lader til at du gerne
> vil betale mere end du gør nu...
>
> Nogen ville sige overreaktion...

Helt enig. UnoTel har lavet en ændring som alle andre teleselskaber til
tider gør, men de er trods alt stadig de billigste.

Så tag dog at vær glad for at der er et selskab der har som vision at være
DK billigste, i stedet for at brokke sig over en lille ubetydelig stigning.

Martin - der ikke har noget med UnoTel at gøre, men stadig synes at det er
DKs mest geniale selskab.

Fra : Hans

Dato : 03-06-05 14:43

Ændring jo jo, meeen 300% er da ikke lige den bedste reklame, fordi man har
fundet ud af at man har lavet en forkert kalkyle eller fortryder lokkemaden
man har anvendt.
Og kunderne kan da ikke beskyldes for misbrug, de har da blot benytte det
produkt de har betalt for !
Men selvfølge hvis kunden blot spiser den lort der bliver serveret, ja så er
det jo dejlig nemt at være kok og også ganske indbringende. Bon appetit

Fra : Jante

Dato : 03-06-05 16:55

"Hans" skrev:

> Og kunderne kan da ikke beskyldes for misbrug, de har da blot benytte det
> produkt de har betalt for !

Du mener vel: _ikke_ betalt for

> Men selvfølge hvis kunden blot spiser den lort der bliver serveret, ja så er
> det jo dejlig nemt at være kok og også ganske indbringende. Bon appetit

Tja, man får, hvad man vil betale for. Hvis du vil have et bedre måltid,
finder du vel en anden restaurant. Og betaler prisen. Velbekomme.

Iøvrigt er det vel begrænset, hvor indbringende det kan være,
at "sælge" gratis samtaler...

/J

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-06-05 00:24

Hans skrev den 03-06-2005 15:43:
> Ændring jo jo, meeen 300% er da ikke lige den bedste reklame, fordi man har
> fundet ud af at man har lavet en forkert kalkyle eller fortryder lokkemaden
> man har anvendt.

Og hvad så med alle mulige andre introduktions-tilbud, produktændringer
osv osv osv osv.

og tillykke med at du kan din procentregning, men hvad betyder den i
kroner og ører i forhold til de alternativer som findes på markedet.

> Og kunderne kan da ikke beskyldes for misbrug, de har da blot benytte det
> produkt de har betalt for !

Jamen, så tillykke med at du har sparet penge så længe.

> Men selvfølge hvis kunden blot spiser den lort der bliver serveret, ja så er
> det jo dejlig nemt at være kok og også ganske indbringende. Bon appetit

Så gå dog i en anden restaurant.

Der er masser af vælge imellem.

Fordelen her er dog, at du kan se hvad du får serveret for noget "lort".
Det kan man ikke altid på restauranterne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-05 16:00

mullerman skrev:

>Så tag dog at vær glad for at der er et selskab der har som vision at være
>DK billigste, i stedet for at brokke sig over en lille ubetydelig stigning.

Så ubetydelig er den heller ikke. Jeg overvejede at flytte mig
selv om min nærmeste familie over på Unotel, men spørgsmålet er
om det er umagen værd at makke med hvis man ikke ved hvilken
prispolitik de fører fremover.

Telmore er kun gået én vej i den tid jeg har brugt det, og det er
nedad med prisen.

Jeg har list svært ved at tro at Unotel i længden kan holde til
at de fleste samtaler er gratis.

--
Bertel

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-06-05 16:45

> [...]
> nedad med prisen.
>
> Jeg har list svært ved at tro at Unotel i længden kan holde til

Jeg har ikke set reklamer for UnoTel nogen steder men kan da ikke afvise at
de findes, jeg har bare det indtryk at det er UnoTel-kunder der er deres
reklame. Jeg har da også glædestrålende fortalt om UnoTel, men med den nye
prispolitik syntes jeg ikke rigtig der er noget at fortælle om. Det er ikke
i protest eller trods, men det er lidt svært at juble over at kunne fortælle
om en besparelse på en femmer som sjældent er besværet værd at skifte
selskab for.

Jeg vil tro at de penge UnoTel spare på reklamer i aviser, blade og TV som
man dagligt ser fra alle de andre billige selskaber helt eller delvist kan
finansiere "Gratis samtale" som jo heller ikke er helt gratis.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-05 18:31

Kim Kristensen skrev:

>Jeg har ikke set reklamer for UnoTel nogen steder men kan da ikke afvise at
>de findes, jeg har bare det indtryk at det er UnoTel-kunder der er deres
>reklame.

Det skal nok passe. Jeg har også bare hørt om dem fra andre.

>Jeg har da også glædestrålende fortalt om UnoTel, men med den nye
>prispolitik syntes jeg ikke rigtig der er noget at fortælle om.

Jeg kan lide Telmore fordi jeg ikke skal spekulere på hvilken
slags numre jeg ringer til eller hvornår (eller hvor længe jeg
vil snakke). Den fordel opvejer den besparelse der måtte være ved
Unotel.

--
Bertel

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 04-06-05 13:11

Det var smuk og solrig dag da Bertel Lund Hansen skrev
news:3r41a1ls746514sjogi1qvifabj6r9d5k2@news.stofanet.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> slags numre jeg ringer til eller hvornår (eller hvor længe jeg
> vil snakke). Den fordel opvejer den besparelse der måtte være ved

Med Unotel ved du jo at det altid er billigere end telmore. Men måske skal
du tænke for at vide hvor meget billigere det er.
Under alle omstændigheder er det billigere end telmore.(på nær GPRS)

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-05 15:34

Rune D. Jørgensen skrev:

>Med Unotel ved du jo at det altid er billigere end telmore.

Ikke hvis jeg fører en kort samtale - hvis denne er til et
'internt' nummer. Det er alle disse hvis'er jeg ikke bryder mig
om. Derfor vil jeg hellere støtte Telmore.

Det er heller ikke fikst at føre en lang samtale for bagefter at
opdage at den forresten ikke var til et internt nummer- ups!

>Under alle omstændigheder er det billigere end telmore.(på nær GPRS)

Jeg bruger GPRS en del.

--
Bertel

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 04-06-05 17:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Det er heller ikke fikst at føre en lang samtale for bagefter at
> opdage at den forresten ikke var til et internt nummer- ups!

Jeg har lige fået svar fra Unotel. Pr. 1. juli ændrer de min konto, så
jeg ikke har "gratissamtaler", men altid betaler 25 øre i opkaldsafgift
og 63 øre pr. minut. Jeg kender ikke lige til noget bedre tilbud på
markedet.

> Jeg bruger GPRS en del.

Det gør jeg også. Men der bruger jeg en anden mobiltelefon med mit
Tele2mobil taletidskort. Af uransagelige årsager er GPRS gratis her
(stik den). Men det er nok også kun et spørgsmål om tid, så bliver det
hul lukket.

/Kjeld

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-06-05 19:15

> [...]
> Tele2mobil taletidskort. Af uransagelige årsager er GPRS gratis her (stik
> den). Men det er nok også kun et spørgsmål om tid, så bliver det hul

Er det Tele2Mobil Tank Op du bruger?

--
Mvh. Jesper

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 04-06-05 20:10

Jesper Nielsen wrote:

> Er det Tele2Mobil Tank Op du bruger?

Nemlig. Rævedyrt i øvrigt. Jeg aner ikke, om takseringen virker for GPRS
på de andre Tele2Mobil-abonnementtyper. I givet fald er den 10 kr. pr. Mb.

/Kjeld

Fra : Fischer

Dato : 03-06-05 18:29

Det er jo ret påfaldende hvad man kan læse i denne tråd.
Man tænker jo umiddelbart, at en opkaldsafgift på 1 kr. næppe kan være et
problem, når samtalen ellers er gratis.
Men det viser sig jo bare, at det i høj grad kommer an på hvordan man bruger
mobiltelefonen.

Der skal jo ikke så meget matematik til at regne ud hvornår det går galt.
Som Kjeld skriver: Hvis ens "gratis" samtaler hos UnoTel i gennemsnit er
under 1 minut og 11 sekunder, så er de faktisk dyrere end hvis man betalte
normal takst.

Og som Kim så tydeligt viser det, så går det nok ud over dem der ikke har
misbrugt denne "familieordning" - nemlig familierne, som bruger
mobiltelefonerne til den nødvendige koordination i hverdagen - altså de
korte samtaler.

Det virker meget uheldigt, at man lokker en masse kunder til med gratis
samtaler - for så blot at forringe dette tilbud væsentligt, når man er ved
at komme godt i gang. Enten en ret stor bommert af UnoTel eller også er det
en bevidst planlagt handling?

Og mon ikke UnoTel's ændring af opkaldsafgiften er godt gennemtænkt - efter
grundige studier af deres kunders forbrugsmønstre.
Jeg tror at mange af UnoTel's kunder holder fast i disse "gratis" samtaler,
fordi de ikke tænker over at disse rent faktisk bliver dyrere end hvis de
betalte for dem.

Ja, UnoTel er stadig de billigste på markedet. Men for mig drejer det sig
også om at have tillid til mit mobilselskab, og i den disciplin er UnoTel
ikke længere så imponerende.

*Fischer

Fra : Hans

Dato : 03-06-05 22:39

Til alle som har kommenteret i denne tråd gør nu det vigtiste af alt

Skriv jeres tanker og mening om deres helt horrible opkaldsafgift stigning
til
ris-ros@unotel.dk

evt.svar fra dem kan man jo passen lægge her i gruppen til alles interesse

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-06-05 00:17

"Hans" <ny@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ris-ros@unotel.dk
>
> evt.svar fra dem kan man jo passen lægge her i gruppen til alles interesse

Det ER hermed GJORT.....

Mvh Henrik

Fra : Michael Ravn

Dato : 09-06-05 23:38

On Sat, 4 Jun 2005 01:17:12 +0200, "Henrik \(Silkeborg\)"
<henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:

>"Hans" <ny@besked.com> skrev i en meddelelse

>Det ER hermed GJORT.....
>
>Mvh Henrik

Så har jeg også fået skrevet en klage til dem. Har I fået svar fra
Unotel på Jeres klager?

Mvh.
Michael (som har været kunde hos Unotel i 1 dag, har lige skiftet fra
Telmore, og har næsten allerede fortrudt.)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-06-05 09:00

"Michael Ravn" <mravn@emailFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Michael (som har været kunde hos Unotel i 1 dag, har lige skiftet fra
> Telmore, og har næsten allerede fortrudt.)

Jeg fik svar dagen efter fra en medarbejder som svare det forventelige at
sådan er det nu, men han vil overbringe min mail til ledelsen. Det er vel
også målet med sådanne mails (eller i hvert fald mit) at få ledelsen gjort
opmærksom på utilfredsheden over de påtænkte løsninger, samtidig lige få
fyret nogle ideer af som man selv finder bedre og som ikke primært rammer de
forkerte kunder.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 10-06-05 13:13

> [...]
> fyret nogle ideer af som man selv finder bedre og som ikke primært rammer

Samme resultat herfra....

Medarbejderen ville forelægge ledelsen mine forslag...

Henrik

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-06-05 13:40

Hej

>Samme resultat herfra....

>Medarbejderen ville forelægge ledelsen mine forslag...

>Henrik

Måske UnoTel skulle kigge lidt her hos Sonofon, det kunne være de kunne
lære et og andet:

http://sonofon.dk/privat/produkter/mobil/tillaegsprodukter/fri_zone/index.shtml

--
M.v.h. Ole ®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Johnny

Dato : 04-06-05 07:19

> Skriv jeres tanker og mening om deres helt horrible opkaldsafgift stigning
> til
> ris-ros@unotel.dk

Er afsendt.

Johnny

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 04-06-05 14:22

Ja så er klagen sendt herfra, med den besked at alt overflytning vil blive
standset hvis det stadig står ved magt.
Hilsen Lars

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-06-05 10:24

"Lars Lauritzen" <lars@larslauritzen.dk> wrote in message
> Ja så er klagen sendt herfra, med den besked at alt overflytning vil blive
> standset hvis det stadig står ved magt.
> Hilsen Lars

Har stadig ikke forstået den reaktion hvor er de lige i vil flytte hen der
er billigere... eller er det bare alm "tuderi"

Fra : Fischer

Dato : 06-06-05 14:01

> Har stadig ikke forstået den reaktion hvor er de lige i vil
> flytte hen der er billigere... eller er det bare alm "tuderi"

Det kunne vel være et spørgsmål om tillid?
De sidste mange år har priserne kun gået én vej: Ned, ned, ned og ned.
Man er derfor ikke vant til at vilkårene forringes, så det kan godt virke
lidt skræmmende. Hvad bliver det næste - at nogen "misbruger" minutprisen på
63 øre?

Det er nok ikke specielt rationelt, at Unotel's kunder løber bort, men det
er nok en typisk reaktion.

*Fischer

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-06-05 14:56

> [...]

> 63 øre?
>
> Det er nok ikke specielt rationelt, at Unotel's kunder løber bort, men det

Præcis - jeg nåede heldigvis ikke at flytte vores 5 telefoner fra Telmore
til Unotel.
Iøvrigt var grunden til at jeg ikke kunne snøvle mig sammen til at flytte
den, at det er det selskab jeg ubetinget har oplevet den bedste service.

Per

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-06-05 16:35

> [...]
> >

> Har stadig ikke forstået den reaktion hvor er de lige i vil flytte hen der
> er billigere... eller er det bare alm "tuderi"

Der er for mit vedkommende ikke spor at udsætte på de ydelser, den
kundeservice eller support UnoTel levere, og både før og efter den 1/7 er de
det billigste selskab med mindre ens behov og forbrug er meget usædvanligt.

Det folk brokker sig over, er at den ufikse ændring de påtænker at indføre
pr. 1/7 for at "imødekomme forsøg på misbrug" primært rammer den (set fra
min stol) forkerte gruppe.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 16:46

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det folk brokker sig over, er at den ufikse ændring de påtænker at indføre
> pr. 1/7 for at "imødekomme forsøg på misbrug" primært rammer den (set fra
> min stol) forkerte gruppe.

Sangen er vel ikke længere end, Unotel har fundet ud af, de ikke kan drive
en forretning med det nuværende setup/tilbud til kunderne.

Det er da bare at tage til efterretning og de bliver sikkert ikke de eneste
som må (kraftigt) revurdere sligt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-06-05 07:22

> [...]
> en forretning med det nuværende setup/tilbud til kunderne.
>
> Det er da bare at tage til efterretning og de bliver sikkert ikke de

Det skulle de nok have regnet på, FØR de udbyder en service!

Per

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 09:45

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> eneste
>
> Det skulle de nok have regnet på, FØR de udbyder en service!

Man kan jo regne forkert ... shit happens i ungdommeligt overmod.

CBB har heller ikke for mange penge iht. til seneste udmelding.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-06-05 12:03

> Man kan jo regne forkert ... shit happens i ungdommeligt overmod.

Det er vel i bund og grund det denne tråd handler om - troværdighed.

Per