osmose?
Fra : HHH

Dato : 28-05-05 22:22

Kan der forekomme osmose OVER vandlinien, eller hvad er det hvis der en
samling små tætsiddende afskalninger i et område 10 x 20 cm lige over
vandlinien??

Når jeg skraber i gelcoaten falder denne næsten af af sig selv.

Skal det repareres ligesom osmose uanset hvad det måtte være??

v.h.

HHH

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 30-05-05 18:18

"HHH" <news@sletdette3xh-consult.dk> skrev i en meddelelse
> Kan der forekomme osmose OVER vandlinien, eller hvad er det hvis der en
> samling små tætsiddende afskalninger i et område 10 x 20 cm lige over
> vandlinien??

Nope. Osmose forekommer ikke over vandlinien, medmindre det da er i en
ankerbrønd eller lign., hvor der konstant kan stå vand.

> Når jeg skraber i gelcoaten falder denne næsten af af sig selv.

Har siden fået et tryk, måske?

> Skal det repareres ligesom osmose uanset hvad det måtte være??

Nej. Der er vist ingen grund til f.eks. at smøre flere lag epoxy eller
primer på som vandbarriere.
Alt "det dårlige" skal fjernes, hvorefter du kan spartle og male el. lign.
Jeg vil tro, du kan finde en beskrivelse på Hempels hjemmeside

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : HHH

Dato : 30-05-05 19:43

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har siden fået et tryk, måske?

Du siger noget. Nu jeg tænker efter, så er de to steder skaden forekommer
netop der hvor man løfter, når båden skal i eller af vandet, så noget kunne
tyde på at det er tryk fra de talrige kranløft gennem 30 år. Det er jo en
tung dame.

Jeg har forøvrigt repareret det ved afkradsning, slibning, lightprimer,
spartel, slibning, vandslibning og når den er tør, så maler jeg skaden med
poly-best, så mon ikke det holder.

Tak for hjælpen

v.h.

Hans Henrik

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 30-05-05 21:42

> [...]
> spartel, slibning, vandslibning og når den er tør, så maler jeg skaden med

Både forklaring og reperation lyder som gode bud

Fra : HHH

Dato : 30-05-05 21:57

> Både forklaring og reperation lyder som gode bud
>
> --
> Mvh, Peter Ingsø Laursen
>
> Bianca 28 sejlere mødes også på:
> http://www.cafecrema.dk

Det er forøvrigt en Bianca 27, så jeg er indimellem gæst på Jeres
hjemmeside. Sådan en savner vi jo, os der sejler i "Tanten" til Bianca 28.

Ha' en god sæson

v.h.

Hans Henrik

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 30-05-05 22:14

> Det er forøvrigt en Bianca 27, så jeg er indimellem gæst på Jeres
> hjemmeside. Sådan en savner vi jo, os der sejler i "Tanten" til Bianca 28.

Du er altid velkommen