FWA????
Fra : Tico

Dato : 01-06-01 16:22

Hej i gruppen, jeg er en af de mange uheldige der ikke kan få ADSL, pga. for
stor afstand til centralen, og er derfor interesseret i FWA (trådløs
Internet fra Sonofon), problemet er bare at man ikke kan få noget klar svar
fra Sonofon om hvornår de går i luften til privat kunder, er der nogen der
kender en nyhedsgruppe der omhandler dette, da jeg ikke selv har kunne finde
en, eller er der nogen der har konkret viden om hvornår og hvordan det
kommer til at køre.

På forhånd mange tak.

Rene S

Fra : Hanzen

Dato : 01-06-01 16:30

"Tico" <renes@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
finde
> en, eller er der nogen der har konkret viden om hvornår og hvordan det

Du kan jo kigge her

http://www.bitconomy.dk/nyheder.asp?id=2248

Det skulle da nok få savlet frem i mundvigen.

hilzen
Hanzen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-06-01 17:21

"Hanzen" <hanzen@mychatmail.com> wrote in message
> Du kan jo kigge her
>
> http://www.bitconomy.dk/nyheder.asp?id=2248
>
> Det skulle da nok få savlet frem i mundvigen.

Men som man kan se i anden tråd, så er WOL/Tiscali's priser for FWA i samme
prisleje som faste linjer, altså stadig en lille bondegård for private.

--
Bjarke Andersen

Fra : Tico

Dato : 01-06-01 18:09

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samme
> prisleje som faste linjer, altså stadig en lille bondegård for private.

Hvad koster det da????????

René S

Fra : Simon Skals

Dato : 01-06-01 17:22

It seems Hanzen wrote:
>http://www.bitconomy.dk/nyheder.asp?id=2248
>
>Det skulle da nok få savlet frem i mundvigen.

....og skillingerne ud af læderet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Christian Erritsø

Dato : 01-06-01 20:43

"Tico" <renes@city.dk> wrote in message

> [...]
finde
> en, eller er der nogen der har konkret viden om hvornår og hvordan det

Jeg har ikke konkret viden på området, men et godt bud er, at det først er
de store byer der bliver dækket ind. Hvis du derfor bor udenfor ADSL
rækkevidde, så ville jeg også klappe hesten inden du savler for meget over
FWA.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Tico

Dato : 01-06-01 22:38

"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de store byer der bliver dækket ind. Hvis du derfor bor udenfor ADSL
> rækkevidde, så ville jeg også klappe hesten inden du savler for meget over

Jeg bor faktisk kun 3.2 km fra centralen i Holstebro så hvorfor jeg ikke kan
få det ved jeg ikke, når jeg ringer til TDC siger de den ene dag det godt
kan lade sig gøre og den næste kan det ikke kan lade sig gøre, derfor er jeg
blevet træt af at være lusen mellem to fingre, men det kan være du kan give
mig en logisk forklaring, selv om jeg godt ved du IKKE repræsenterer TDC
herinde.

Rene S

Fra : Christen Stephansen

Dato : 01-06-01 22:42

> [...]
give
> mig en logisk forklaring, selv om jeg godt ved du IKKE repræsenterer

Fordi afstand ikke er eneste faktor. Støjniveauet kan i visse tilfælde
ændre sig markant i løbet af et døgn, lidt som tidevandet fungerer.

Jeg husker tydeligt en alm. modemkunde jeg engang supporterede. De havde
problemer med at komme på nettet om aftenen. Under samtalen var der en
meget monoton klikken, og efter 3 min. samtale skulle jeg lige høre hvad
det kunne skyldes.

"Nåeh, det er bare elhegnet der bliver slået til om aftenen" ... flot!

/Christen Stephansen

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-06-01 00:36

Du har vel sendt den til http://www.guld.dk ???

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Christen Stephansen

Dato : 02-06-01 03:35

> Du har vel sendt den til http://www.guld.dk ???

Næ, faktisk ikke.

Men den er nu heller ikke blevet opdateret i umindelige tider.

/Christen Stephansen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-06-01 23:18

> [...]
give
> mig en logisk forklaring, selv om jeg godt ved du IKKE repræsenterer TDC

Sådan af nysgerrighed *hvor* i holstebro bor du da? (jeg er selv fra
Holstebro og derfor kunne det vær interesandt at vide hvor henne i verden
det var et problem da jeg kender til adsl'er stort set over hele der fungrer
uden problemer med undtagelse fra en der er blevet pillet ned igen p.g.a for
dårligt kobber ved Måbjerg.)

/Dennis

Fra : Tico

Dato : 02-06-01 09:40

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fungrer
> uden problemer med undtagelse fra en der er blevet pillet ned igen p.g.a

Lige præsis jeg bor på Jens Søndergårds Vej, og der er ingen ude i dette
område der kan få det hverken Knud Aggers Vej, P.S. Krøjers Vej, Anne
Anchers Vej eller Holger Drachmanns Vej, og det er selv om det er et helt
nyt område, det må man da sige er imponerende flot lavet af TDC.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-06-01 09:59

On Sat, 2 Jun 2001 10:39:49 +0200, Tico wrote:

> [...]
>Anchers Vej eller Holger Drachmanns Vej, og det er selv om det er et helt
>nyt område, det må man da sige er imponerende flot lavet af TDC.

Der er sikkert lavet en undercentral pga. de mange nye tilslutninger, og
hvis der ikke er installeret ADSL udstyr der endnu, så kan i ikke få ADSL
hos TDC før det sker.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 02-06-01 10:22

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> hvis der ikke er installeret ADSL udstyr der endnu, så kan i ikke få ADSL
> hos TDC før det sker.

Det da løwn....og det siger du først nu..!..
Man bliver så pokkers klog af at læse denne ng...;)

Mvh haa/orangedk...have a nice loooooong weekend.

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 03-06-01 22:01

On Fri, 1 Jun 2001 23:38:28 +0200, "Tico" <renes@city.dk> wrote:

> [...]
>mig en logisk forklaring, selv om jeg godt ved du IKKE repræsenterer TDC

Det skulle da vel ikke være fordi du har ISDN?

Jeg bor 3,8 km fra min central, og fik den 26. april afslag på ADSL
med den begrundelse, at afstanden var for stor.

Nu skal jeg så have konverteret til analog, hvorefter jeg alligevel
godt kan få NE. Men det stod der altså ikke noget om i afslaget.
--
Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
http://mrohs-helbo.homepage.dk

Fra : Frank Lundgren

Dato : 04-06-01 08:27

"Lars Jørgen Helbo" <helbo@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu skal jeg så have konverteret til analog, hvorefter jeg alligevel
> godt kan få NE. Men det stod der altså ikke noget om i afslaget.

Hvordan fandt du så ud af det?

Frank

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 04-06-01 09:19

On Mon, 4 Jun 2001 09:26:33 +0200, "Frank Lundgren"
<f.l@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvordan fandt du så ud af det?

Ved et rent tilfælde . Jeg undrede mig jo noget, og efter et par
uger, satte jeg mig ned og målte afstanden. Den var altså 3,8 km. Jeg
blev så tilfældigt opmærksom på:

http://sql.mint.dk/artikler/tdc-adsl.phtml

Jeg havde bestilt 512/128, og på denne side står der, at det kun er
muligt ud til 3,5 km, men at man længere ude kan få 256/128. Derfor
mailede jeg til TDC og spurgte, om det måske kunne være problemet, og
om jeg måske i det mindste kunne få 256.

Som svar på den forespørgsel fik jeg så forklaringen. For det første,
at der ikke er nogen forskel i kravet til ledningskvalitet på 512 og
256 (da det er upstream-hastigheden, som er afgørende).

For det andet fik jeg at vide, at de 3,8 km i mit tilfælde virkelig
var for meget, fordi jeg havde ISDN. (Hvis jeg har forstået det
rigtigt, belægger ISDN et større frekvensområde i ledningen, og derfor
bliver der mindre plads tilbage til ADSL, hvilket igen betyder, at
afstanden begrænses). Hvis jeg derimod havde haft en analog telefon,
så havde der været så meget plads tilbage i ledningen, at jeg kunne
have fået op til 1024/256. Det havde man nemlig også målt - man havde
bare glemt at fortælle mig det.

Pointen er altså, at hvis man har ISDN og får afslag på ADSL, så skal
man selv henvende sig til TDC, foreslå at man kunne skifte til analog
telefon og spørge, om man i så fald måske alligevel kan få ADSL.

Jeg ved naturligvis ikke, om andre i den situation har fået
oplysningen; men jeg gjorde altså ikke, så man kan ikke stole på det -
og det er trods alt en væsentlig oplysning - for der er vel ingen, der
i den situation vil klamre sig til ISDN ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-01 23:46

> Pointen er altså, at hvis man har ISDN og får afslag på ADSL, så skal
> man selv henvende sig til TDC, foreslå at man kunne skifte til analog
> telefon og spørge, om man i så fald måske alligevel kan få ADSL.

Ikke normalt, men det er så glippet ved dig.

> der er vel ingen, der
> i den situation vil klamre sig til ISDN ?

Tja, jeg har ikke tænkt mig at gå tilbage til analoge telefoner igen,
ligesom jeg ikke har tænkt mig at begynde at kærne mit eget smør. Men det er
nok bare mig...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Frank Lundgren

Dato : 04-06-01 23:59

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9fh31c$pqh$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Tja, jeg har ikke tænkt mig at gå tilbage til analoge telefoner igen,
> ligesom jeg ikke har tænkt mig at begynde at kærne mit eget smør. Men det
Og mig!
Iøvrigt har mine isdn telefoner været pi.... dyre.

Frank

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 05-06-01 07:54

On Tue, 5 Jun 2001 00:58:59 +0200, "Frank Lundgren"
<f.l@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en

> Og mig!
>Iøvrigt har mine isdn telefoner været pi.... dyre.

Tjaa, nu har jeg heldigvis aldrig fået købt en ISDN-telefon, så det
problem har jeg ikke. Men for mig er situationen altså den, at TDC er
den _eneste_ ADSL-udbyder på min central, og TDC kan kun levere ADSL,
hvis jeg dropper ISDN.

Fra : Frank Lundgren

Dato : 05-06-01 12:56

> [...]
> problem har jeg ikke. Men for mig er situationen altså den, at TDC er
> den _eneste_ ADSL-udbyder på min central, og TDC kan kun levere ADSL,
Jeg har mulighed for WebSpeed, så det tror jeg at jeg prøver.

Frank

Fra : Morten B

Dato : 02-06-01 01:10

"Tico" <renes@city.dk> wrote in message
<snip>

Denne gruppe handler om xDLS, ikke FWA.
Dit indlæg hører til i news:dk.edb.internet.udbydere

Det er altid en god idé at tjekke hvilken gruppe man skal bruge på
http://www.usenet.dk/grupper/ før man poster.

/Morten