skille hunde ad...
Fra : Robert Andersen

Dato : 04-06-05 19:26

Vi har en Westie (han, steriliseret) på to år og en rottweiler (hun) på
5 måneder.
De to leger utrolig godt sammen, og har været sammen siden vi fik
rottweileren da hun var 8 uger.
Vores Westie har altid gøet ad alt og alle der kommer forbi vores hus,
hvilket i længden er _meget_ trættende.
Vi er så nået til den konklution at vi nok bliver nød til at finde et
andet hjem til westien MEN hvordan mon vores rottweiler tager det,
hvis vores westie pludselig ikke er her mere ? er der andre der har
erfaringer på området ??

Mvh og pft.

Robert

Fra : jopa

Dato : 04-06-05 20:02

Robert Andersen skriblede bla:
> [...]
> andet hjem til westien MEN hvordan mon vores rottweiler tager det,
> hvis vores westie pludselig ikke er her mere ? er der andre der har

Hejsa
Lyder for mig som om i er blevet træt af westien.
En hund køber man for livet og skiller sig ikke af med grundet problemer der
kan løses.

Arbejd i stedet med hunden og dens gøen.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anne Marie

Dato : 04-06-05 22:00

Hej.

Nu beder du godt nok ikke om råd til, hvordan i løser Westiens gø-problemer,
men prøv evt.alligevel at læse bogen "Hundelytteren - lyt dig til en lydig
hund" af Jan Fennell. I den er der et mægtigt godt kapitel netop om, hvordan
man lærer en hund IKKE at gø af forbipasserende.

Hilsen Anne Marie

www.hoeythomsen.dk

Fra : Thomas Larsen

Dato : 07-06-05 21:09

Syntes osse du skulle arbejde med den, evt kontakt en dyreadfærds konsulent
og få hjælp til problemet, jeg har ikke selv problemet endnu men har osse
kun en hvalp på 13 uger så der ikke så meget gøen i den endnu.

Det ville da være heeeelt vildt syndt at skille dem af hvis de hygger sig så
fint, og osse kedeligt at lade en hund på 2 år bare overgå til en anden, det
er jo 2 år spildt..

Her er nogle link til artikler du kunne få nytte af at læse

Fra : Thomas Larsen

Dato : 07-06-05 21:12
Fra : Karina

Dato : 10-06-05 08:19

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> wrote in message
> [...]
> andet hjem til westien MEN hvordan mon vores rottweiler tager det,
> hvis vores westie pludselig ikke er her mere ? er der andre der har

Jeg tror Rotten vil blive ulykkelig og det vil Westien for den sags skyld
også. De er jo en lille flok og den bliver splittet. Det kan da ikke andet
end at gøre ondt på dem.
Vi har selv to, og da Aaliyah var i løbetid og Tyson blev sendet i pleje var
de begge ulykkelige.

Hvis i elsker jeres Westie så arbejdt med den. Tager man fat om problemet på
den rigtige måde, kan det somregl løses.
Jeg forstår godt, at det er fustrerende, men hunden fejler jo ikke noget
ellers.
Tænk over det.

Mange hilsner

Karina

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 13:32

Så gav vi det endnu et forsøg med at prøve at få westien til at lade være
med at gø af alt og alle...

Det skal siges det var pga. at min kone lider af stress vi overvejde at
skille os af med westien, for det gavner ikke stress at hunden gør evig og
altid af alt...

vi prøvede følgende:
Vi anskaffede 2x læhegn og 1x vandpistol i Harald Nyborg, pris 188 kr.
Vi satte lægnet op så hunden ikke kunne se ud på vejen/fortovet inde fra
(ude)stuen (vi har en helårsisoleret udestue, mod haven)
Når han (westien) alligevel gøede, hvilket han jo gjorde når han var i
haven, fik han et skud postevand med vandpistolen, og et klart NEJ.

Det har hjulpet en del, hans gøen er reduceret med 80-90 procent, og han er
mere rolig nu, det kræver bare at han ser vandpistolen, så trisser han
stille og roligt ind i huset.

Mvh.

/Robert

Fra : jopa

Dato : 10-06-05 14:15

Robert Andersen skriblede bla:

> Det har hjulpet en del, hans gøen er reduceret med 80-90 procent, og
> han er mere rolig nu, det kræver bare at han ser vandpistolen, så
> trisser han stille og roligt ind i huset.

Hej Robert
Dejligt at høre og fantastisk opfindsomhed
Håber i beholder ham.

Var lige på Hundepension i går for at bestille plads til vores hund når vi
skal rejse på ferie, og det er samtidig en afdeling af dyrenes beskyttelse.
Havde det helt dårligt med at se alle de dejlige hunde der stod og kiggede
på en som om de sagde tag mig med.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk