overfald
Fra : Battlefield´s

Dato : 01-06-05 14:22

Hej
Ja, så skete det altså for mig og mine to Labberdrenge. Vi kom fredeligt
gående (med snor på) på en vej i vores hundeluftnings-eng-område
På disse veje er der ingen trafik, men det har altid været god kutyme at man
holdt sin hund i snor. Der er masser af mulighed for at slippe dem løs når
først man er lidt væk fra vejene og ikke lige møder andre.
Nå, men pludselig kommer en Grand Danois farende, og selvom dens ejer kalder
flere gnage adlyder den ikke, men flyver lige på den ældste af mine to.
Uheldigvis får den fat i min hunds øre og holder ham fast i det, så han bare
hyler
Endelig kommer ejeren til (Ok, han løb derned, men der var et stykke vej) og
får skilt hundene ad. Han fik et verbalt møgfald fra mig (man bliver jo
forskrækket). Ved første øjekast så det ikke ud til at nogen havde taget
skade, men nu, efter et par timer, er min hunds øre hævet lidt på den ene
side. Nu er jeg lidt bange for at det kan udvikle sig til et blodøre. I så
fald skal han selvfølgelig til dyrlæge. Men hvem skal betale?
Og hvordan? Sender man bare regningen til GD-ejeren og regner med at han
betaler?
Dækker hans forsikring?
Hilsen Vibeke, hvis hunde aldrig tidligere er blevet overfaldet.

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-06-05 14:42

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[klip]

Hejsa Vibeke

Først og fremmest - øv for en oplevelse. Det er nok dét, alle vi hundeejere
inderst inde frygter - at vores hund pludselig skal blive overfaldet. Det må
være en virkelig, virkelig væmmelig oplevelse, og jeg håber sørme ikke, at
der er sket din hund noget slemt

> [...]
> fald skal han selvfølgelig til dyrlæge. Men hvem skal betale?
> Og hvordan? Sender man bare regningen til GD-ejeren og regner med at han

I det omfang din hund skal til dyrlægen, er det den skadeforvoldende hunds
ansvarsforsikring, der skal dække. Derfor er det vigtigt, at du får hans
navn og adresse, så du ved, hvem det er, der skal betale. Han skal dernæst
sørge for at anmelde skaden til sit forsikringsselskab, der følgelig vil
være forpligtet til at dække. Og i dette tilfælde vil det være min
umiddelbare vurdering, at den vil skulle dække den fulde skade, eftersom
dine hunde var i snor og blev overfaldet af en hund, der ikke var i line.

Karina

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-06-05 14:44

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> sørge for at anmelde skaden til sit forsikringsselskab, der følgelig vil

Med "han" menes naturligvis den skadevoldende hunds ejer -
forsikringstageren.

Karina

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-06-05 15:18

> Først og fremmest - øv for en oplevelse. Det er nok dét, alle vi
hundeejere
> inderst inde frygter - at vores hund pludselig skal blive overfaldet.

Med al respekt... Er det så ikke værre når det er børn og andre sagesløse
mennekser der bliver overfaldet?

Ingen bryder sig selvfølgelig om at aflive deres dyr. Men hvis man skal se
nøgternt på det, så kan man aflive en hund der lider voldsomt, det kan man
ikke med mennesker, de skal leve med skaderne i måske mange år.

- Lars

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-06-05 15:36

"Lars Rasmussen" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> nøgternt på det, så kan man aflive en hund der lider voldsomt, det kan man
> ikke med mennesker, de skal leve med skaderne i måske mange år.

Jamen, nu du siger det sådan, så holder vi selvfølgelig alle sammen op med
at bekymre os om vores hunde, fordi det, der kan ske med mennesker, er meget
værre.

Og når det så er sagt: Først og fremmest befinder vi os i en hundegruppe.
Det betyder, at de folk, der læser og skriver i gruppen typisk er hundeejere
og eller hundeelskere og eller hundeinteresserede. Det betyder samtidig, at
man selvfølgelig bliver ked af det, hvis der sker ens dyr noget.

Det betyder da ikke, at man ikke også vil blive ked af det, hvis der skete
ens (andre) familiemedlemmer noget. Jeg begriber ganske enkelt ikke den
trang til at lave en sådan sondring.

Hvis en person i ens familie dør af et slagtilfælde formentlig uden at føle
smerte, må man så ikke være ked af det, fordi der er andre personer, der dør
under store lidelser?

Og husk på - at uanset hvor slemt man har det, så skal der nok være en et
eller andet sted i verden, der har det værre.

Karina

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 03-06-05 20:23

> [...]
>
> Jamen, nu du siger det sådan, så holder vi selvfølgelig alle sammen op med
> at bekymre os om vores hunde, fordi det, der kan ske med mennesker, er

Jamen, du må da selv bestemme hvad du gør. Jeg forsøgte bare at sætte det
lidt i relief...
Desuden, ville det være rart om du kunne vise mig hvor jeg skrev at man ikke
skulle bekymre sig om sine husdyr... Det skrev jeg nemlig ikke.
Det jeg skrev gjorde jeg udfra det synspunkt, at mange, især, hunde- og
kattejere (mig selv inklusiv) har en mærkværdig tendens til, nærmest, at
menneskeliggøre dyret. Selvfølgelig er det synd for dyret, hvis der sker det
noget... - Men som sagt lider et dyr, kan man aflive det - det kan man ikke
med mennesker.

> Og husk på - at uanset hvor slemt man har det, så skal der nok være en et
> eller andet sted i verden, der har det værre.

Ja - det plejer jeg også at sige til folk, hvis jeg synes de er nogle
tudefjæse...

- Lars

Fra : Mus

Dato : 01-06-05 16:29

Lars Rasmussen <Evil_twin@telstra.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d7kg1p$97h$1@newsbin.cybercity.dk...

> hundeejere
>
> Med al respekt... Er det så ikke værre når det er børn og andre sagesløse
> mennekser der bliver overfaldet?

Jo da. Og...?
Derfor kan man da stadig godt frygte dette som hunde ejer.

> [...]
> nøgternt på det, så kan man aflive en hund der lider voldsomt, det kan man
> ikke med mennesker, de skal leve med skaderne i måske mange år.

Igen ja, men derfor er det da stadig aldeles grimt når ens hund bliver
overfaldet eller bidt - og bestemt lige så slemt hvis ens egen hund bider en
anden hund.

LN

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 01-06-05 17:19

> Med al respekt... Er det så ikke værre når det er børn og andre sagesløse
> mennekser, der bliver overfaldet?

Øh, principielt er jeg selvfølgelig enig, men hvor mange herinde har grædt
salte tåre over en hund, og hvor mange herinde fældede en eneste tåre over
katastrofen i Bam? Vi har jo lært fra lille af, at et hvilket som helst
menneske er mere værd end en hvilken som helst hund, men hvor mange
praktiserer, hvad de prædiker?

Inden jeg får skudt i skoen, at jeg er misantrop, vil jeg gerne understrege,
at jeg ikke forsvarer dette synspunkt, blot at jeg har bemærket det.

/Kim

Fra : Jørgen

Dato : 01-06-05 16:08

at den vil skulle dække den fulde skade, eftersom
> dine hunde var i snor og blev overfaldet af en hund, der ikke var i line.
>
> Karina

Jeg synes du omgående skal gå til dyrlæge, pga.

selv en lille mærke efter en hunde tand, kan pludselig acellerer enorm
hurtig (betændelse, da der er en masse bakterier i en hunds mund.

Jeg var på kursus engang ved en dyrlæge hvor vi lærte 1. hjælp til
hunde. Vi så en billede serie om hvor hurtig en "usynlig" mærke i løbet
af timer blev meget alvorligt. Konklusionen blev, at man altid skulle
søge dyrlæge for at få en sprøjte for at være sikker

Hilsen
Jørgen

NB held og lykke med det

Fra : Pwh

Dato : 01-06-05 16:01

Battlefield´s wrote:
> [...]
> kalder flere gnage adlyder den ikke, men flyver lige på den ældste af
> mine to. Uheldigvis får den fat i min hunds øre og holder ham fast i

Uhyggelig oplevelse, jeg føler med dig og din hund
Det er da dybt uansvarligt at han lader en hund rende frit som kan
finde på den slags. Han vil sikkert påstå at det er første gang den er
agrassiv i hele sit liv, og så kan man regne på sansynligheden af sådan et postulat.
Hans ansvarsforsikring skal dække rup og stub eftersom din var i snor vil jeg mene,
da Tyson blev bidt var begge hunde løse og jeg fik kun dækket 1/2 delen fra
modparten (som var forsikret i Trekroner) da de så regnede det for et slagsmål.

/Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 01-06-05 17:12

> [...]
> fra
> modparten (som var forsikret i Trekroner) da de så regnede det for et

Dækker en ansvarsforsikring virkelig, hvis hunden ikke er i snor?

/Kim

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-06-05 17:23

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse
[klip]
> Dækker en ansvarsforsikring virkelig, hvis hunden ikke er i snor?

Ja, naturligvis Forestil dig den situation, hvor en løs hund render hen
og bider en hund, der føres i snor, sådan som tilfældet er her. Her vil det
jo ikke være rimeligt, om den hundeejer, der gør, hvad hun skal, ikke skal
være begunstiget af, at skadevolder har en forsikring, der dækker skaden -
og netop ikke skal til at slås med en vrangvillig og måske tilmed illikvid
hundeejer om erstatningen.

I det tilfælde, hvor en løs hund bider en anden løs hund, vil
ansvarsforsikringen som udgangspunkt også dække. I mange tilfælde vil det
dog være sådan, at erstatningen nedsættes pga. egen skyld-betragtninger. Som
Jens skrev i sit indlæg vil man med andre ord ofte sige, at de to hunde er
lige gode om skaden, fordi man betragter det som en slåskamp rent
forsikringsmæssigt.

Karina

Fra : Mus

Dato : 01-06-05 18:16

Karina og Christian <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:429de100$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> Jens skrev i sit indlæg vil man med andre ord ofte sige, at de to hunde er
> lige gode om skaden, fordi man betragter det som en slåskamp rent

Sådan troede jeg også det var, det er jo det mest retfærdige, men er ikke
sikker. Det kommer selvfølgelig an på omstændighederne og det pågældende
forsikringsselskab. Hunde betragtes af forsikringsselskaber som en ting.
Ligesom en bil også bliver. På begge dele er der lovpligtig
ansvarsforsikring for de skader denne "ting" måtte forvolde.

Dvs jeg vil mene man som udgangspunkt skal regne med at det det er den
skadesvoldene der skal dække forsikringsmæssigt, uanset hvilken af hundene
der er i snor.

feks en bil holder ulovligt parkeret og en anden bil kører ind i den. Her er
det kun den skadesvoldendes bils forsikring der skal dække.

Holder bilen lovligt parkeret og en cyklist kører ind i bilen. Selv om det
ville være retfærdigt at fjumse cyklisten selv skulle betale sine skader på
bla cyklen er det bilens lovpligtige ansvarsforsikring der skal dække, på
trods af denne har holdt lovligt.

LN

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-06-05 18:11

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Sådan troede jeg også det var, det er jo det mest retfærdige, men er ikke
> sikker.

Der er ikke noget "men". Vi er helt enige, og når da også den samme
konklusion

Karina

Fra : Anita Andersen

Dato : 01-06-05 22:30

Håber din hund er ok.
Det kan jo rent faktisk godt være, at hunden aldrig har gjort sådan før. Jeg
mener at det er en situation alle hundeejer med løse hunde kan komme ud for.
Det kan også ske for den hunde der normalt ikke går uden for grunden,
pludselig en dag er den smuttet over hegnet,( det høre man også om)
Og det er jo en kedelig situation for begge parter.
Vi må alle huske på at det er levne dyr vi arbejder med, og selv den mest
lydige hund kan det fejle for.
Og at der er en hvis risiko i alt arbejde med dyr.
Mit råd er at tage en fornuftig snak, med modparten, og sig at du mener at
det skal mældes til hans forsikring.
Det kommer jo ikke til at koste ham noget at mælde skaden.
I tilfældet af at han ikke har den LOVPLIGTIGE forsikring på sin hund, så
kan skaden mældes til forsikringens hus, som dækker i første omgang.
Derefter opkræver de hundens ejer de udgifter det har kostet dem.

Mvh
Anita

Fra : Pwh

Dato : 01-06-05 23:32

Anita Andersen wrote:
> Håber din hund er ok.
> Det kan jo rent faktisk godt være, at hunden aldrig har gjort sådan
> før.

Jeg stiller mig meget tvivlende overfor at en hund der finder på
at angribe en anden hund der kommer fredeligt gående i snor aldrig
på noget tidspunkt har udvist en eller anden form for agrassiv adfærd.
man kan finde på mange undskyldninger og forklaringer, men i min verden
stiller det utroligt store krav til hund og ejer hvis man vil have at ens hund
til at færdes løs blandt alle andre hunde.
Betingelser som tydeligvis ikke var opfyldt i den givne situation,
bare det at ejeren ikke kunne kalde sin køter til sig gør at han slet ikke
bør lade den rende frit blandt andre hunde, bare min mening.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 02-06-05 03:18

Anita Andersen <Great-dane@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:429e28c9$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> kan skaden mældes til forsikringens hus, som dækker i første omgang.
> Derefter opkræver de hundens ejer de udgifter det har kostet dem.

Enig med dyr er der altså ingen garantier. Og den hund man tror kan med
alle, kan pludselig opføre sig helt atypisk overfor en bestemt hund. Vi kan
jo heller ikke med alle mennesker. Det er ikke sikkert det er tilfældet i
denne situation altså at GD'en normalt altid er rar, men vi ved det ikke og
derfor synes jeg det er lidt nemt at sidde her og "dømme" den for aggressiv.

Ofte overser man også alle de tegn hunde sender til hinanden.
Jeg troede også engang min hund blev overfaldet helt uden at min hund havde
lagt op til noget som helst. Vi gik jo bare lige så fredeligt, og så var der
en der fløj på ham. Men vores hund udviste dominans fik jeg senere at vide.
Han gik rank med høj haleføring, som var tyk ved roden og ja han havde også
flygtigt øjenkontakt. Dette skete til en træningsaften, derfor var der
kyndige vidner. Og det er slet ikke utænkeligt at vores hund har denne
adfærd for han "ejer" jo hele træningspaldsen mener han. Og den overfaldende
hund var i "puberteten", så han skulle lige prøve kræfter. Vores hund som
absolut skulle spille op havde ingen chance. Den anden fik ikke en skramme.
vores måtte lappes sammen - men hans selvtillid har ikke lidt derunder.
Han "ejer" fortsat pladsen Det giver knubs sådan noget min kære dreng

Vi går i øvrigt stort set altid med vores hund i snor og altid i bymæssig
bebyggelse både fordi han er domminerende og vi ikke gider ballade, men også
af hensyn til andre mennesker der jo ikke kan vide, hvor godt vi har styr på
hunden og hvor rar han er. Han har et udseende der godt kan gøre nogle
menesker bange - ja lige indtil de har hilst på ham.

LN

Fra : Pwh

Dato : 02-06-05 11:51

> [...]
> det er tilfældet i denne situation altså at GD'en normalt altid er
> rar, men vi ved det ikke og derfor synes jeg det er lidt nemt at

Hvis det er mig du mener der har dømt GD'en til at værer agrassiv,
så var det ikke helt det jeg skrev, jeg kender den jo ikke.
Jeg udtalte at sansynligheden for at den har udvist den adfærd før
nok var større end at den ikke har, ud fra det som Vibeke beskrev.

> [...]
> jeg senere at vide. Han gik rank med høj haleføring, som var tyk ved
> roden og ja han havde også flygtigt øjenkontakt.

Jeps, igen forklaringer er der da rigeligt af her i verden.
Det er bare ikke det samme som at man skal godtage det som
acceptapel opførsel, det er DIG og ikke hunden der bestemmer
hvad den må og hvad den ikke må, længere er den sgu ikke.

> Vi går i øvrigt stort set altid med vores hund i snor og altid i
> bymæssig bebyggelse både fordi han er domminerende og vi ikke gider
> ballade,

Det er klogt hvis du har en hund som du ikke stoler 110% på.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 02-06-05 12:36

> [...]
> Jeg udtalte at sansynligheden for at den har udvist den adfærd før
> nok var større end at den ikke har, ud fra det som Vibeke beskrev.

Ja både og, men var nok lidt for drastisk i min udtalelse mht at være
aggressiv.
Synes bare ikke vi kender noget til sandsynligheden mht denne hund. Vi
kender den jo ikke.
Der kan være mange årsager. Hunden kan have ondt eller lign. Og det kan
faktisk godt være det er første gang.
Vores blev engang bidt af en schæfertæve og jeg tror da på det var første
gang, så chokeret som ejeren så ud og han fløj vores hund om halsen for at
se om der var sket ham noget.

> Jeps, igen forklaringer er der da rigeligt af her i verden.

Jamen det er da der ind i mellem.

> Det er bare ikke det samme som at man skal godtage det som
> acceptapel opførsel, det er DIG og ikke hunden der bestemmer
> hvad den må og hvad den ikke må, længere er den sgu ikke.

Faktum er at uheld sker.

Denne hund var i teenagealderen og var faktisk i snor netop derfor, men
halsbåndet knækkede.

> Det er klogt hvis du har en hund som du ikke stoler 110% på.

Ja jeg ville aldrig stole 110 % på nogen hund eller dyr i det hele taget.
Og det er min mening at det er der ingen der kan. Garantier findes ikke.

LN

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-06-05 13:23

Hej
Tak for alle indlæg.
Min hund er heldigvis sluppet fra overfaldet uden skader. Hans øre er mere
normalt i dag
Jeg ved naturligvis ikke om GD´en før har bidt, men min hund har i hvert
fald ikke virket provokerende. Det nåede GD´en slet ikke at finde ud af, den
farede bare lige hen og bed, uden at "hilse på" først. Og vi var på vej væk,
d.v.s. at vi havde ryggen til, da den indhentede os.
Min hund er absolut ikke "meget hanhund", faktisk er han nærmere "lidt
tilbage", måske lidt lallerglad (han er jo en labrador). Den anden af mine
hunde (lillebroderen-den intelligente) er heller ikke på nogen måde
provokerende. Faktisk undrer det mig en del, at en hund kan finde på at
overfalde to hunde, der følges ad. Som regel virker det rimeligt
afskrækkende på andre hunde, har jeg da set
Det skal lige siges at området vi gik i ikke er fyldt med hunde, faktisk
møder man sjældent nogle, men netop på det sted, hvor GD-ejeren stod med sin
hund mødes flere stier i et knudepunkt, og man kan ikke se om der kommer
nogen gående, så det er ikke det smarteste sted at have en hund løs, hvis
den ikke er lydig.
Jeg har senere tænkt på, at det havde været meget værre, hvis det var den
ældre dame med sin lille terrier, der var blevet "den heldige". De stod
chokerede og ventede. Hvis de var kommet blot få minutter før, så var det
den lille terrier, der var blevet overfaldet, medmindre GDén da har noget
specielt imod labbere.
Nå, men det værste er, at jeg nu slet ikke er tryg ved at gå den vej med
mine hunde, og der er ikke rigtig nogen anden rute jeg kan tage.
Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 02-06-05 20:56

> Nå, men det værste er, at jeg nu slet ikke er tryg ved at gå den vej
> med mine hunde, og der er ikke rigtig nogen anden rute jeg kan tage.
> Hilsen Vibeke

Godt at hører at din hund slap med skrækken, pas på du ikke går hen og
bliver paranoid af den oplevelse.
Hvis GD ejeren er bare lidt ansvarlig har han jo også lært noget af den oplevelse,
hans GD'er kunne jo næste gang risikerer at få en ordentlig røvfuld hvis det
var den forkerte hund den gik i flæsket på

/Jens (som ellers er helt pjattet med GD'ere)

Fra : Pwh

Dato : 02-06-05 20:50

> [...]
> kender den jo ikke.
> Der kan være mange årsager. Hunden kan have ondt eller lign. Og det
> kan faktisk godt være det er første gang.

Hmm, jeg undrer mig lidt over den iver for at forsvare den angribende hund,
jeg må indrømme at min medføelse ligge helt hos Vibeke's hund.

> Faktum er at uheld sker.
>
> Denne hund var i teenagealderen og var faktisk i snor netop derfor,
> men halsbåndet knækkede.

Ja ok, det kan være svært helt at gardere sig imod den slags uheld.

> Ja jeg ville aldrig stole 110 % på nogen hund eller dyr i det hele
> taget. Og det er min mening at det er der ingen der kan. Garantier
> findes ikke.

Ok, jeg overdrev måske også med de 110%,
det kan man naturligvis ikke forvente af et levende væsen.
Men jeg vil vove den påstand at jeg personligt er 99% sikker på at mine
hunde aldrig ville finde på den slags og jeg har endnu ikke oplevet ikke at
kunnet kalde dem til mig i en tilspidset situation.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 02-06-05 22:23

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QpJne.630$PB3.482@news.get2net.dk...

> Hmm, jeg undrer mig lidt over den iver for at forsvare den angribende
hund,
> jeg må indrømme at min medføelse ligge helt hos Vibeke's hund.

Jamen jeg er skam heller ikke ivrig efter at forsvare den. Vil bare ikke
dømme den og ejeren uden at kende mere til historien. Min medfølelse ligger
skam også hos vibeke og hendes hund - tro endelig ikke andet.

LN

Fra : charlotte dandanell

Dato : 02-06-05 22:33

Hejsa Vibeke

Allerførst vil jeg sige at jeg er ked af, at høre det med din hund, det er
aldrig sjovt når det sker.

Min søster`s hund blev overfaldet i sidste weekend og den var kun 8 uger,
hun have haft den i 2 dage. Også vil jeg lige sige kort at det kunne lige så
godt have været en lille puddel der have bidt den af din hund Vibeke.

Jeg syntes man skal lade være med at dømme andre for hurtigt. Beklager men
det er min mening.

Og selvfølge skal vedkommens forsikrings selskab gå ind og dække hvis det
kommer dertil. Det er jo lovpligtigt at have en hundeforsikring ellers har
de en husforsikring. Men jeg håber da i finder en løsning og at din
lab-dreng kommer sig. GOD bedring til ham.

Knuzer

Charlotte Dandanell

Fra : Pwh

Dato : 03-06-05 08:46

charlotte dandanell wrote:
> [...]
> uger, hun have haft den i 2 dage. Også vil jeg lige sige kort at det
> kunne lige så godt have været en lille puddel der have bidt den af

Sansynligheden er måske endda større med en Puddel, jeg har mødt
væsentligt flere agrassive Puddler end jeg har mødt agrassive GD'ere,
jeg tror faktisk aldrig jeg har mødt en uvenlig GD'er eller GD-blanding.

/Jens (som åbenbart har været for hård overfor den stakkels angribende GD'er)

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-06-05 12:02

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg tror faktisk aldrig jeg har mødt en uvenlig GD'er eller GD-blanding.
>
> /Jens (som åbenbart har været for hård overfor den stakkels angribende

Tjah...
Jeg har nu aldrig mødt en aggressiv Pudel, men de findes vel også.
Denne GD derimod, virker ret aggressiv også når man passerer forbi haven,
hvor den bor. Så farer den rundt og gøer. Det behøver naturligvis ikke at
betyde, at den er aggressiv, men man bryder sig bare ikke om at gå der
forbi.
Normalt kender jeg de fleste af de hunde, der bliver luftet i området og
ingen af dem er aggressive.
Derfor er det så irriterende at der kommer en ny ejer/hund, som ikke tager
de hensyn vi andre er vant til at tage til hinanden. Jeg håber at han efter
dette overfald tænker sig mere om, så også de ældre med små hunde kan gå i
området. Det rygtes hurtigt, hvis en hund virker agggressiv, og det kan være
skyld i at nogle ikke tør gå derned mere. Jeg må da indrømme at jeg selv er
gået en anden vej de sidste par dage, men på et eller andet tidspunkt jo gå
derned igen.
Så håber jeg bare at min hund har glemt oplevelsen.
Hilsen Vibeke

Fra : Mus

Dato : 03-06-05 13:19

Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42a03921$0$15145$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]

> derned igen.
> Så håber jeg bare at min hund har glemt oplevelsen.

Hvordan reagerede ejeren på overfaldet. Hvis han var ligeglad ja så skal i
nok ikke regne med han ændrer måde at lufte hund på. Var han derimod
oprigtigt ked af det der skete og bekymret ja så er der da håb. Og ja
sikkert også til at tale med.

Men hans ejerens reaktionsmønster vil typisk også afspejle dit
reaktionsmønster, så har du været godt gal og tosset er det ikke sikkert han
har vist, hvordan han virkelig havde det med det skete. Modstand avler
modstand. Og så vil det være sværdere at komme i en fornuftig dialog med
vedkommende.

LN

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-06-05 13:30

> [...]

> har vist, hvordan han virkelig havde det med det skete. Modstand avler
> modstand. Og så vil det være sværdere at komme i en fornuftig dialog med

Hej
Faktisk tror jeg at han var oprigtig ked af det, der skete. Der var jo ingen
diskussion om hvis skyld det var. Han spurgte i hvert fald om min hund havde
taget skade.
Og hans egen hund fik en kæmpeskideballe. Hvilket jo var OK, for den kom jo
ikke da han kaldte. GD´en blødte lidt fra munden (sikkert en tand eller
måske læben), men ejeren sagde at det var han (GD´en) selv ude om.
Men nu er det jo ikke nødvendigvis mit job at forklare ham, hvordan man
normalt opfører sig på engen. Jeg håber da at han selv kan lære af
oplevelsen og tænker sig lidt mere om inden han slipper sin hund løs næste
gang.
Hilsen Vibeke

Fra : Anette

Dato : 04-06-05 00:06

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:42a047e1$0$63598
> Hvordan reagerede ejeren på overfaldet.

Må jeg lige blande mig med en lille historie?
Indtil for ca 3 år siden havde jeg verdens mest søde, rare,
godmodige,velopdragne og dejlige Lab/schæfer blanding, Laban, en stor vaps
på 45 kg. Han Ælskede bare alle hunde og mennesker - når vi var i nærheden.
Hanhunde skulle skældes ud hvis de gik forbi vores have, men han rørte dem
ikke,selvom der ikke var/er hegn i forhaven.
Vi har nogle underlige arbejdstider, så godnatturen er ofte kl 2-3-4 stykker
om natten og med ham var det uden snor.Om dagen/aftenen var han altid i snor
på gåture - af hensyn til andre. Vi bor på landet, så det er sjældent at vi
møder andre hunde her omkring, og slet ikke om natten.
Men en nat gik det alligevel galt.
Laban var dengang 8 år gammel. Vi kom bare gående stille og fredeligt som
vanligt, drejede om et hjørne - og der kom den nytilflyttede ung golden
retriver han, i snor. Fanden tog ved Laban og han for lige i hovedet på
GD'en. De to hunde havde aldrig mødt hinanden før, så der burde ikke ligge
gamle uoverensstemmelser bag. GD'en er noget kuet i forhold til sine
mennesker, gik sjældent med løftet hale når de gik tur o.s.v., men der var
intet der provokerede det angreb, andet end måske Laban skulle demonstrere
sin "magt" ved at være fri og det var den anden hanhund ikke.
Jeg fik selvfølgelig min hund på plads, undskyldte mange gange og var
virkelig flov over og ked af at min hund teede sig sådan. Forsøgte at få
modparten til at lade hundene hilse ordentlig, efter Laban havde fået snor
på og jeg havde sikret mig at ingen var kommet noget til - men nej, damen
blev meget meget vred sandsynligvis på grund af forskrækkelsen.( det kan jeg
godt forstå) De næste mange måneder havde hun et baseballbat med når hun
gik tur med sin GD.( Det har jeg så lidt sværere ved at forstå). Ingen af
dem kom til skade.
Jeg var rigtig ked af at det skete. Det var den eneste gang i Labans 11
årige liv at han gjorde det, som jeg ville have forsvoret nogensinde ville
kunne ske. Min godmodige bamse blev pludselig blød i bolden, som et lyn fra
en klar himmel - jeg fatter stadig ikke hvorfor, men føj hvor var det
væmmeligt.

Alt dette blot for at fortælle: det Kan ske, selvom man tror det er en
absolut umulighed.

/ Anette

Fra : Pwh

Dato : 04-06-05 09:14

Anette wrote:
> [...]

Det lyder meget som at Laban var af samme type som min Tyson,
dog med den forskel at Tyson nok er mere vant til at omgåes andre hunde
da han bor i byen og i jo bor på landet.

> Alt dette blot for at fortælle: det Kan ske, selvom man tror det er en
> absolut umulighed.

Der findes desværre ingen garantier her i verden, hunde kan opfører sig
underligt engang imellem. Man må gører sit bedste til at vurderer sin hund
og ud fra det kalkulerer hvor stor risiko der er for at den overfalder andre.
Jeg kan da også se med min Tyson som er 3 år nu, at han ikke har den samme
tålmodighed overfor overgearede hvalpe/unghunde som skal springe op i hovedet
på ham. Hvis jeg fornemmer at han er træt af hvalpen giver jeg ejeren en advarsel
eller går simpelthen videre, ikke at han skader dem, men en tur hen over græsset
med hans gab over halsen giver altså sådan en lille purk en slem forskrækkelse

Ps Anette, en GD'er er en Grand Danois og ikke en Golden retriver

/Jens

Fra : Mus

Dato : 04-06-05 10:47

> [...]
græsset
> med hans gab over halsen giver altså sådan en lille purk en slem

Er du sikker på han vil reagere så voldomt?
Synes tit voksne hunde er super til at opdrage på hvalpe.
Vores hund bliver tilt brugt til dette formål i hundeklubben. Han finder sig
dog måske lige i lidt for meget. Men bliver det for meget brummer han og
bliver de ved ser han dem i øjnene og blotter han tænder. Og så stopper
hvalpene altid - ihvert fald indtil videre Men der skal rigtig meget til
før han bare brummer det mindste. Han kan gå rundt med havlpe i
muleflapperne (Boxer) uden at reagere. Måske han reagerer, hvis de får fat i
tisseleif en dag De bider ham i benere og han lægger sig ned for at
dække over benene. Nogen gange smitter legen dog af på ham og så ligger han
og ruller rundt med en hvalp oven på sig.

Første gang vi så ham blotte tænder kom vi til at blande os i forskrækkelse
og det skulle vi ikke have gjort for nu fandt han sig bare i ALT og det var
jo også synd. Han er en gammel dreng på 8 år. Det er hvalpeejerne selv der
nu siger vi ikke skal blande os.

LN

Fra : Pwh

Dato : 04-06-05 12:23

> Er du sikker på han vil reagere så voldomt?

Jeg har oplevet det 2-3 gange, så det ved jeg af erfaring.
Han er dog altid kommet med advarsler først, men det er ikke
altid en overgearet hvalp fatter det, så må grovfilen frem

> Synes tit voksne hunde er super til at opdrage på hvalpe.

Det har uden tvivl også en ret opdragende effekt, men det er
lige voldsomt nok at se på til at jeg bryder mig om det.
Jeg synes i hvertilfælde at det er mest fair at advarer folk.

> [...]
> brummer han og bliver de ved ser han dem i øjnene og blotter han
> tænder. Og så stopper hvalpene altid - ihvert fald indtil videre

Jeps, de fleste hvalpe/unghunde respekterer da også Tyson når han
kommer med advarsler, nogle gange er de bare så ivrige at de overhører det.

> [...]
> ham i benere og han lægger sig ned for at dække over benene. Nogen
> gange smitter legen dog af på ham og så ligger han og ruller rundt

Tyson får sikkert dækket sit hvapebehov med Angel, hun kan til gengæld
få lov til næsten alt uden probs. Han blev dog mopset du hun for nylig kom
til at jokke ham lige i skridtet ved et uheld, der måtte jeg lige råbe af ham
engang inden han mulede hende, det var jo kun et uheld

> Det er hvalpeejerne selv der nu siger vi ikke skal blande os.

Jeg har nu heller ikke hørt brok fra de hvalpeejere hvis hvalpe Tyson
har sat på plads, så længe der ikke flyder blod tager de fleste det da afslappet

/Jens

Fra : Anette

Dato : 04-06-05 21:23

> Ps Anette, en GD'er er en Grand Danois og ikke en Golden retriver

Hov! skrev jeg det - Ups....det ved jeg da godt. Det gik åbenbart lidt
hurtigt

/ Anette

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 04-06-05 14:59

De næste mange måneder havde hun et baseballbat med når hun
> gik tur med sin GD.( Det har jeg så lidt sværere ved at forstå).

Det burde jo heller ikke være nødvendigt - men signalværdien er meget god

Men retbeset, så var det da _dig_ der ikke havde hunden i snor, ej heller
styr på den, kan jeg jo så forstå....

- Lars

Fra : Anette

Dato : 04-06-05 21:43

Lars Rasmussen wrote:
> Det burde jo heller ikke være nødvendigt - men signalværdien er meget
> god

Absolut. Heldigvis mødte vi dem ellers aldrig på gåture, men jeg så dem om
morgenen når jeg kørte på arbejde. De andre hundeejere skiftede pænt fortov
når retriver og ejer kom med baseballbat og det hele

> Men retbeset, så var det da _dig_ der ikke havde hunden i snor, ej
> heller styr på den, kan jeg jo så forstå....

Helt klart! det var da min fejl. Jeg troede vi havde vejen for os selv midt
om natten, og jeg troede at jeg havde helt styr på min hund. Han og jeg
havde næsten dagligt været sammen med andre hunde, gået ture inde i Odenses
gågader, i diverse hundeskove, ved stranden og andre steder hvor der var
masser af hunde, han veg normalt ikke fra min side - men lige den nat - der
gjorde han.
Der var et eller andet der trickede Laban den nat. Jeg fandt aldrig ud af
hvad- det skete aldrig siden.

Som ejer af en hund der umotiveret har overfaldet en anden hund, er det
svært at godtgøre/ undskylde- selvom der ikke skete noget i vores tilfælde.
Det er forbandet svært at undskylde nok overfor den anden hundeejer.
Forklare at man selv er ligeså forskrækket, og at det kommer totalt bag på
en selv af ens velopdragne hund kan finde på sådan noget. At få sagt hvor
ked af det man er ...o.s.v. Det er svært, når man selv står med hjertet oppe
i halsen af forskrækkelse og med alle ens illusioner om hunden er totalt
bristet. 100 mio tanker der ræser af sted hvad var det liiige der skete her?
Hvorfor nu det? og. og..og.og..og Nej - det er sq væmmeligt.

Dette var blot fortalt for at illustrere at man kan ikke være sikker, selvom
man tror man kender sin hund og man tror man har styr på den. Havde det
været før den nat, havde jeg skrevet om min Laban som Jens skriver om sin
Tyson. Men den nat revidere lige min viden og ikke mindst min tillid til
hunden.

Laban var en dejlig hund, Jeg savner ham stadig, selvom der har været andre
hunde inde over siden. Hans stoiske ro, hans uforstyrrethed kunne jeg godt
bruge nu hvor husterroristen Philana kører i højt gear næsten 24 timer hver
dag.

/ Anette

Fra : Pwh

Dato : 05-06-05 05:14

Anette wrote:
> De andre hundeejere
> skiftede pænt fortov når retriver og ejer kom med baseballbat og det
> hele

LOL

> [...]
> Havde det været før den nat, havde jeg skrevet om min Laban som Jens
> skriver om sin Tyson. Men den nat revidere lige min viden og ikke

Det var også en god historie der da gav mig stof til eftertanke,
men det var godt at det ikke var starten på en ny vane hos Laban.
At du så til din dødsdag vil undrer dig over hvad fanden der gik
af køteren er så en anden snak

Lignede Laban forresten min Tyson, som jo også er en Lab/Schæfer
http://megapixel.dk/vis/billede/169181/3//101_0196.JPG

/Jens

Fra : Anette

Dato : 05-06-05 16:27

Pwh wrote:
> At du så til din dødsdag vil undrer dig over hvad fanden der gik
> af køteren er så en anden snak

Præcis

> Lignede Laban forresten min Tyson, som jo også er en Lab/Schæfer
> http://megapixel.dk/vis/billede/169181/3//101_0196.JPG

Ja, det gjorde han.
Jeg har desværre ingen digitale billeder af Laban, da han var ung og smuk,
kun fra det sidste år hvor han var gammel, gråskægget og frygtelig madøre,
der blev en hel del for tyk.( Det kneb med at få motion nok det sidste års
tid fordi hans hofte begyndte at gøre ondt)

Jeg smider et par billeder på Philanas side i aften

/ Anette

Fra : Pwh

Dato : 05-06-05 19:14

> Ja, det gjorde han.

Så har han jo set ud som en RIGTIG hund
Den blanding falder tit meget forskelligt ud, jeg har mødt et par stykker
der var som snydt ud af snuden på Tyson og så har jeg mødt et par mix
hvor jeg ikke syntes at udseendet var faldet så heldigt ud.
Der kommer en blanding af Hvid Schæfer/Labrador på Engen,
hun er noget af det flotteste jeg har set, ligner mest en schæfer, bare pænere

> [...]
> frygtelig madøre, der blev en hel del for tyk.( Det kneb med at få
> motion nok det sidste års tid fordi hans hofte begyndte at gøre ondt)

Jeg prøver også at forbygge dårlige hofter/led hos mine ved at give
dem glucosamin og give dem rigeligt med svømmeture, og så holde vægten nede.
Tyson havde sneget sig op på 46kg her i vinters, nu er han nede på 43kg igen

> Jeg smider et par billeder på Philanas side i aften

Jeg holder øje.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 05-06-05 21:33

Pwh wrote:
> Så har han jo set ud som en RIGTIG hund

He he - ja, sådan Helt objektivt...så er ens egen hund jo klart den
smukkeste )

> Tyson havde sneget sig op på 46kg her i vinters, nu er han nede på
> 43kg igen

Det er en rigtig god ide at holde vægten nede. Det lykkedes for os at holde
Laban på de 43-44 kg, indtil hans sidste år. Der kunne han bare ikke
motionere så meget mere, heller ikke svømning var nemt for ham den sidste
sommer. Han havde ondt ondt ondt når vi havde været ved stranden
Hans vægt sneg sig op på de 48 trods alle gode intentioner og forsøg på at
holde vægten nede.

Jeg har lavet en lille ekstra side på www.faarborg.dk/philana under Hunde
vi mindes, hvor du kan se Laban den sidste sommer. 10 år gammel og en vægt
på godt 47 kg ( nej det var ikke muskler .

/ Anette

Fra : Pwh

Dato : 06-06-05 05:13

Anette wrote:
> Jeg har lavet en lille ekstra side på www.faarborg.dk/philana under
> Hunde vi mindes, hvor du kan se Laban den sidste sommer. 10 år gammel
> og en vægt på godt 47 kg ( nej det var ikke muskler .

Han var da stadig en flot hund på sine gamle dage,
jeg kan godt se at han må have været Tysons dobbeltgænger som ung
Jeg må så også lige prale med min nr 2 Angel, hun er en Rotte/Lab på 14mdr.
http://megapixel.dk/vis/billede/227521/3//114_1413.JPG

/Jens

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-06-05 17:56

> [...]
> jeg kan godt se at han må have været Tysons dobbeltgænger som ung
> Jeg må så også lige prale med min nr 2 Angel, hun er en Rotte/Lab på

Pral du bare Jens, hun er jo en virkelig smuk vovse

mvh Eva

Fra : Pwh

Dato : 07-06-05 19:09

> Pral du bare Jens, hun er jo en virkelig smuk vovse
>
> mvh Eva

Mange mange tak
Du får lige et par friske billeder
http://megapixel.dk/vis/billede/332539/3//angel1.JPG
Og læg mærke til hvor brun hendes pels er begyndt at blive nu.
http://megapixel.dk/vis/billede/332540/3//angel2.JPG

/Jens

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-06-05 19:18

">>

> [...]
> http://megapixel.dk/vis/billede/332539/3//angel1.JPG
> Og læg mærke til hvor brun hendes pels er begyndt at blive nu.

Hej Jens
Hun er altså bare smuk og sikken flot blank pels.
Ja, hun er da blevet brun, den lille dame, men det er en flot varm farve.
Hvordan går det med Mis, kan han nok klare sig stadig over for de to stooore
hunde ?

mvh Eva

Fra : Pwh

Dato : 07-06-05 20:24

> Hej Jens
> Hun er altså bare smuk og sikken flot blank pels.

Jeps, fiskeolie hjælpe ganske gevaldigt på skindet
Men mange undrer sig over hendes farve da de umiddelbar tager hende
for en ren Lab, de fleste kan dog godt se Rotten i hende når jeg siger det

> Ja, hun er da blevet brun, den lille dame, men det er en flot varm
> farve. Hvordan går det med Mis, kan han nok klare sig stadig over for
> de to stooore hunde ?

Ork, ingen probs der, katten er næstkommanderende efter mig,
begge hunde har lært på den hårde måde at selv en lille kat kan
værer ret ubehagelig at blive uvenner med

/Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-06-05 15:49

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:bvmpe.2781$> >

> Jeps, fiskeolie hjælpe ganske gevaldigt på skindet
> Men mange undrer sig over hendes farve da de umiddelbar tager hende
> for en ren Lab, de fleste kan dog godt se Rotten i hende når jeg siger det

(klip)
Hej Jens
Ja, hun er blevet en stor flot hund
Men... Labradors findes da også i brun, så i den henseende kunne hun jo godt
være en "rigtig" Lab.
Dog ser hendes hale ikke ud til helt at kunne leve op til "Labradorstandard"

Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 08-06-05 17:34

> (klip)
> Hej Jens
> Ja, hun er blevet en stor flot hund

Mig og Angel takker mange gange
Jeg synes da selv hun er faldet heldigt ud.

> Men... Labradors findes da også i brun, så i den henseende kunne hun
> jo godt være en "rigtig" Lab.

Det er den leverbrune du må tænke på,
de er noget lysere i farven end Angel er, derfor bliver folk forvirrede

> Dog ser hendes hale ikke ud til helt at kunne leve op til
> "Labradorstandard"

Jeps, halen er desværre ikke noget hun kan prale med
Til gengæld er hendes kampvægt noget højere end for Labtæver normalt,
Angel ligger på 38-39kg og jeg tror ikke hun er fuldt udvokset endnu.

/Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-06-05 18:54

> [...]
Hej Jens

> Det er den leverbrune du må tænke på,
> de er noget lysere i farven end Angel er, derfor bliver folk forvirrede

Tjah... en brun labrador kan nu have alle afskygninger af brun, lige fra
leverbrun til chokoladebrun (også ifølge standarden), så nogen fast nuance
har de ikke. De findes altså også i mørkere udgaver, som ligner din Angel

> Jeps, halen er desværre ikke noget hun kan prale med
> Til gengæld er hendes kampvægt noget højere end for Labtæver normalt,
> Angel ligger på 38-39kg og jeg tror ikke hun er fuldt udvokset endnu.

Men hendes hale er da fin, blot ligner den ikke en labradorhale, som jo er
et særkende for racen, den skal være som en odderhale.
Min den ene har en utypisk hale, den buer op over ryggen, men det er nu ret
praktisk når han er på prøve, så kan man kende ham på lang afstand fra de
andre hunde
Og ja, Angels vægt er vist en del højere end gennemsnittet for en labrador.
Bare hun er ligeså god som hun er stor, betyder det jo ikke noget
Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 08-06-05 19:29

> [...]
> fra leverbrun til chokoladebrun (også ifølge standarden), så nogen
> fast nuance har de ikke. De findes altså også i mørkere udgaver, som

Så blev jeg så meget klogere,
jeg har bare ikke mødt nogen i Angels nuance endnu.

> Men hendes hale er da fin, blot ligner den ikke en labradorhale,

Jeg synes nu det er en tynd spirreviphale i forhold til Tysons

> [...]
> Min den ene har en utypisk hale, den buer op over ryggen, men det er
> nu ret praktisk når han er på prøve, så kan man kende ham på lang

Det er nu praktisk hvis ens hund skiller sig lidt ud fra mængden

> Og ja, Angels vægt er vist en del højere end gennemsnittet for en
> labrador. Bare hun er ligeså god som hun er stor, betyder det jo ikke
> noget Hilsen Vibeke

Bare rolig, hun er sød og rar, nok den største kælepotte her i Rødovre
De eneste hun er skrap overfor er de hanner der prøver at krybe på hende,
de bliver sat eftertrykkeligt på plads, dog uden at hun bliver direkte agrassiv
For bare 1 time siden "gennembankede" hun en stor Lab/Gd'er som altså er noget
så forelsket i hende, jeg tror faktisk hun synes det er lidt sjovt at han er så ivrig

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 03-06-05 13:44

> Det rygtes hurtigt, hvis en hund virker
> agggressiv, og det kan være skyld i at nogle ikke tør gå derned mere.

Det er nemlig lige hvad det gør, heldigvis
Efter Tyson's sammenstød med en Dogo Argentino måtte ejeren
af den helt droppe at gå på Damhusegen med den.
Alle kendte jo min Tyson og ved hvordan han er, så folk der kendte
mig og Tyson begyndte simpelthen at bede Dogo-ejeren om at holde sin
køter langt væk fra deres hunde, så den slags rygtes heldigvis hurtigt.

> Jeg må da indrømme at jeg selv er gået en anden vej de sidste par
> dage, men på et eller andet tidspunkt jo gå derned igen.
> Så håber jeg bare at min hund har glemt oplevelsen.
> Hilsen Vibeke

Du må bare "op på hesten igen", du skal ikke lade sådan et uheld
ødelægge turene for dig og dine hunde.

/Jens (som da også var rimeligt paranoid et stykke tid efter Dogo'en)

Fra : x Vuf x

Dato : 23-06-05 09:37

On Wed, 1 Jun 2005 15:21:33 +0200, "Battlefield´s" wrote:

>Nu er jeg lidt bange for at det kan udvikle sig til
>et blodøre. I så fald skal han selvfølgelig til dyrlæge.
>Men hvem skal betale? Og hvordan?

For hulen altså! Nu koger jeg sg* snart over!
Har man ikke råd til at komme til dyrlæge,
skal man ikke anskaffe sig et husdyr!!!

>Sender man bare regningen til GD-ejeren og regner
>med at han betaler? Dækker hans forsikring?

Du ved åbenbart, hvem det er, så hvad med at ta'
en stille og rolig samtale med ham/hende først!

Men det indlæg her er så gammelt, at jeg må gå
ud fra, at sagen er ordnet.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Battlefield´s

Dato : 23-06-05 13:00

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> For hulen altså! Nu koger jeg sg* snart over!
> Har man ikke råd til at komme til dyrlæge,
> skal man ikke anskaffe sig et husdyr!!!

Hej Sonja.

Hvad i alverden mener du!!!!
Selvfølgelig har jeg da råd til at gå til dyrlæge, det var slet ikke det
sagen drejede sig om. Det var blot et spørgsmål om, hvem der i denne
situation skulle betale for de evt. skader. Nu blev det heldigvis ikke
nødvendigt da min hunds øre blev fint igen.
Jeg ville sætte pris på at du læste alle indslag i tråden inden du svarer!!

> Du ved åbenbart, hvem det er, så hvad med at ta'
> en stille og rolig samtale med ham/hende først!

Ja, jeg ved hvem det er, da denne blå GD står og gøer af folk, der passerer
forbi dens have. Jeg ville såmænd bare høre herinde hvad "normalen" er,
inden jeg kontaktede ejeren.

> Men det indlæg her er så gammelt, at jeg må gå
> ud fra, at sagen er ordnet.

Netop, prøv at læse hele tråden inden du kommenterer et af indlægene!
Jeg synes det lyder som om du mener, at det er min skyld at jeg tilfældigvis
kom forbi med mine to hunde i snor på et offentligt sted, hvor GD´en
åbenbart skulle løbe rundt uden hverken kontrol eller snor. Beklager, men
jeg forstår slet ikke din tone.

Hilsen Vibeke, og en glad Aron, der nu må gå en helt anden vej på vores
morgenture, for ikke at risikere at møde GD´en igen.

Fra : x Vuf x

Dato : 23-06-05 14:16

On Thu, 23 Jun 2005 14:00:06 +0200, "Battlefield´s" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Hvad i alverden mener du!!!!

Jeg svarede på dette, som du har skåret væk!
>Nu er jeg lidt bange for at det kan udvikle sig til
>et blodøre. I så fald skal han selvfølgelig til dyrlæge.
>Men hvem skal betale? Og hvordan?
Og ifølge dét, kan man meget hurtigt få den tanke,
at du går i panik over, at du evt. må til dyrlægen!

>Selvfølgelig har jeg da råd til at gå til dyrlæge,
>det var slet ikke det sagen drejede sig om. Det var
>blot et spørgsmål om, hvem der i denne situation
>skulle betale for de evt. skader.

Det skal naturligvis dén, hvis hund ikke kan holdes
inde på egen matrikel! I dette tilfælde GD-ejeren!

>Nu blev det heldigvis ikke nødvendigt da min hunds
>øre blev fint igen.

Det var dejligt. Især for hunden da.

>Jeg ville sætte pris på at du læste alle indslag
>i tråden inden du svarer!!

Og du ku' tælle til ti, før DU svarer! Hvad skal
det føre til, hvis vi begge to er hidsige?!

>Ja, jeg ved hvem det er, da denne blå GD står og
>gøer af folk, der passerer forbi dens have.

Stakkels hund...

>Netop, prøv at læse hele tråden inden du
>kommenterer et af indlægene!

Hvor står det skrevet i Usenet som påbud?

> [...]
>min skyld at jeg tilfældigvis kom forbi med mine
>to hunde i snor på et offentligt sted, hvor GD´en
>åbenbart skulle løbe rundt uden hverken kontrol

Hvor har jeg så meget som antydet dét?

>Beklager, men jeg forstår slet ikke din tone.

Dette er ikke lydskrift, så hvordan du kan høre
min tone, er mig en gåde...

Fra : Battlefield´s

Dato : 23-06-05 15:04

:

> Jeg svarede på dette, som du har skåret væk!

Svarede??
Næ, den går ikke, du svarede ikke, du kommentere blot noget du ikke har
gidet at læse færdigt.

> Og ifølge dét, kan man meget hurtigt få den tanke,
> at du går i panik over, at du evt. må til dyrlægen!

Kan man?? Alle de, der svarede kunne nu godt forstå, at det drejede sig om
det retslige i sagen, men næste gang jeg skriver, skal jeg da nok huske at
pensle det ud, så alle er med.

> Det skal naturligvis dén, hvis hund ikke kan holdes
> inde på egen matrikel! I dette tilfælde GD-ejeren!

Det var ikke et spørgsmål om at holde nogen inde på en matrikel, vi mødtes
på et stykke jord, hvor alle går tur (hvilket også stod i det første
indlæg). Men da han ikke havde snor på eller kontrol over sin hund ville det
have været ham, der skulle betale, fandt jeg ud af.

> Det var dejligt. Især for hunden da.

Jeg tror faktisk selve oplevelsen af at blive overfaldet var værre for ham
end et besøg hos dyrlægen. Min hund er lidt naiv og tror at alle er til for
hans skyld, han kan slet ikke fatte at nogen kan finde på at gøre ham noget.
Heldigvis er han nu 7 år, så han får nok ikke ligefrem varige mèn på sjælen
.

> Og du ku' tælle til ti, før DU svarer! Hvad skal
> det føre til, hvis vi begge to er hidsige?!

Jeg er skam ikke hidsig (er man det, skal man ikke have hund), men der er
nok ikke mange hundefolk herinde, der bare vil finde sig i at blive kaldt
uegnet til at have hund og ikke i stand til at betale sine dyrlægeregninger,
og da slet ikke fra en, som ikke engang har gidet at sætte sig ordentligt
ind i sagen.

> Stakkels hund...

Det ved jeg nu ikke, jeg tror såmænd at GD´en har det godt nok, den mener
bare at den skal passe på sit hus.

> Hvor står det skrevet i Usenet som påbud?

Aner det ikke, men det vil da gøre, at man i det mindste ved lidt om, hvad
man kommenterer.

> Hvor har jeg så meget som antydet dét?

Sådan føler jeg det.

> Dette er ikke lydskrift, så hvordan du kan høre
> min tone, er mig en gåde...

Ja, det er det vel, suk !!

Vibeke

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-06-05 09:00

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

Kan i to så opføre jer ordentligt HVA !!!!!!

Da det, ALTID, er den skadevoldende hunds forsikring, der skal dække
skaderne, så er det ikke svært at regne ud, hvem der skal betale.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 24-06-05 19:35

On Fri, 24 Jun 2005 10:00:16 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Kan i to så opføre jer ordentligt HVA !!!!!!

Ja far...

>Da det, ALTID, er den skadevoldende hunds forsikring,
>der skal dække skaderne, så er det ikke svært at regne
>ud, hvem der skal betale.

Nemlig.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 25-06-05 09:13