Family camp Drusus i Tjekkiet.
Fra : Susanne Colsted

Dato : 05-06-05 10:00

Kender nogen denne plads ? Vi skal en tyr til Ungarn uden egen CV, og
overvejer at overnatte på denne plads. Så hvis du har erfaringer eller andre
ideer, vil jeg meget meget gerne høre det

--
Hilsen Sus

Fra : K. H. Hansen

Dato : 05-06-05 10:25

Har ikke været der, men har hørt fra nogen der har haft ophold der, at det
skulle være en god plads.

"Susanne Colsted" <susanne_colstedbørslettes@tdcspace.dk> skrev i en
meddelelse news:42a2bf08$0$711$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Sten Bo

Dato : 07-06-05 06:22

> [...]
> overvejer at overnatte på denne plads. Så hvis du har erfaringer eller
> andre ideer, vil jeg meget meget gerne høre det

Vi var på Drusus sidste år, og skal forbi igen i år.
Ja det er en fortrinlig lille hyggelig plads - lidt ude på landet, marker
omkring - kendt af rigtig mange danskere som enten besøger Prag eller er
på gennemtræk op og ned - til f.eks Ungarn, Baleton.

Der er ikke svømmepøl, men vi oplevede, at der var mange børn så de nemt får
nogen at lege med. (Baleton er vist populært hos børnefamilier.)

Personalet - og ejer er _meget_ hjælpsomme i den bedste betydning og der
er rent og pæn men uden luksus i "bygningerne".
I skal ikke regne med at der er nogen der "ude i byen" der taler Tysk eller
Engelsk, og vi blev f.eks. foreslået at kode Drusus telefon nr. i telefonen
sådan at vi kunne få et engelsk/tysktalende menneske i røret hvis der
skulle opstå problemer

Pas på ikke at fare vild på Prags motorveje. Noget _alle_ har prøvet. Hvis
i er i fare for at komme sent hjem ringes der bare til pladsen, så
nattevagten og hans gamle hund kan lukke jer ind..

Her er et rigtig godt tip der vil spare jer timer.

Man skriver selvfølgelig bynavne ved siden af E nr. på motorvejsskilte og på
af-og tilkørselsskiltene - men ikke om det er den er nordgående, s, ø, eller
vest gående retning man er ved at køre ind på. Og det er altså ret
væsentligt under en hurtig beslutning

Køb på første tank eller på pladsen et Tjekkiet kort så i kan se hele
Tjekkiet på en side- og lær så bynavnene som motorvejene rundt i landet går
til. Brno er f.eks. i sydøst på vej til Ungarn - og når i skal ud til
pladsen inde fra Prag skal i køre mod Plzen.(nordvest) Enkelt og indlysende
når man kender geografien.
Bemærk at det er to forskellige afkørsler der skal bruges når man enten er
på vej ud af Prag - eller indgående.sådan at hvis man kommer af E 55 og
kører af motorvejen gennem Prag - og skal så mod førnævnte Plzen.

Rigtig god tur.

Fra : K. H. Hansen

Dato : 08-06-05 09:07

Et godt pejlemærke er, at hvis du kan se IKEA og TESCO, ude i Trebonice, så
er du lige i nærheden.

Fra : Sten Bo

Dato : 08-06-05 21:09

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Et godt pejlemærke er, at hvis du kan se IKEA og TESCO, ude i Trebonice,
> så er du lige i nærheden.

Ha Ha - lige i nærheden

Vi kørte første dag forbi Drusus 2 gange, kunne se toppen af "hjem" men
var ikke lige i farten (kik på kortet f..f.....!!! ) i stand til at finde
over. Jeg så et indlæg sidste år, at man havde opgivet at finde den og
havde taget en tilfældig plads - der også var udmærket, tror det var Sonny.

Alle har prøvet at fare vild i Prag- ,

Køb et par relevante kort på først tank eller på pladsen, koster småpenge i
forhold til ophidselsen rundt i sløjferne.

Der er et kort på Drusus hjemmeside som ikke rigtig viser motorvejen gennem
Prag Hvis man kommer nordfra af E55 E45 (E 55 drejer lige før floden sydpå
igen) og E45 (stadig "ligeud" mod Plzen. - skal man bare holde øje med ret
afkørsel - Først kommer en afkørsel med Sonnys skilt - fortsæt udad- og et
lille stykke efter kommer så afkørslen og skilt til Drusus. Kommer man ind
mod Prag fra Plzen kanten skal man af ved samme afkørsel som til Sonny -
over broen over motorvejen og af nogle småveje udad igen til Drusus. Det
er ikke svært!!

Vi har fået en GPS medion fra TDC med navion 4.4 virker fint herhjemme - og
som skulle ha noget af Tjekkiet i altfald Prag, i sig. Vil vise sig, har
ikke haft tid til at se efter - det er vel osse navigatørens opgave -

Hilsen

Fra : K. H. Hansen

Dato : 09-06-05 09:38

Vi købte nu bare et Autoatlas i Tjekkiet, det kostede den formidable sum af
en 50èr danske kroner, der har du alle detaljer, men noget andet er, at vi
valgte camp EVA i Shclicin, den ligger tættere på metroen, men det er altså
en skrabet plads, så har man børn med, så skal man ikke vælge den.

Denne campingplads har kun et skur af eternit der udgør receptionen og
bruserum samt toiletter er gamle, men de holdes absolut rene og de virker,
derfor er det en ideel plads for os, vi har ikke brug for andet.