Bilen sviner campingvognen
Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 02-06-05 18:28

Hej alle er der andre her i NG der har problemer at deres bil sprøjter op på
cv jeg har monteret stænklapper ( min bil er en grand vitara )

Venlig hilsen
Hans Kurt

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 02-06-05 19:04

"Hans Kurt Larsen" <hanskl@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle er der andre her i NG der har problemer at deres bil sprøjter
op

> cv jeg har monteret stænklapper ( min bil er en grand vitara )

Jep - det kommer du nok ikke helt uden om, og med 4-hjuls-trækkerne er
problemet generelt større end ved de lavere alm. personbiler.

Giv din cv-front en god gang voks - så er det nemt at vaske opsprøjtet af
med en blød børste og en enkelt spand vand, når turen er til ende.

/Flemming U

Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 02-06-05 19:18

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Giv din cv-front en god gang voks - så er det nemt at vaske opsprøjtet af
> med en blød børste og en enkelt spand vand, når turen er til ende.

Ja det kan jeg da gøre men jeg tænkte også på om der er nogen der får nogle
længere stænklapper på
hvis man kan få nogen der er længere

Hans Kurt

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 02-06-05 20:09

"Hans Kurt Larsen" <hanskl@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det kan jeg da gøre men jeg tænkte også på om der er nogen der får
> [...]

Ok - men min oplevelse med at køre bagefter bilerne med stænklapper er, at
de sviner lige så meget bagud som dem uden.

Det var jo også konstateringen efter den måske kendte stænklapsag, hvor man
måtte ændre en lov om brug af stænklapper, da alle tekniske undersøgelser
viste, at det ikke gav nogen forskel i forhold til opsprøjt m.v. i forhold
til de bagved kørende.

Men den snak, løser jo ikke dit svineri på campingvognen

Specielt min gaskasse er modtagelig, og nok især for blandningen af vand og
udstødningsgas - så den vokser jeg ind, og det virker simpelt hen godt !

/Flemming U

Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 03-06-05 07:25

> [...]
>
> /Flemming U
>
>Hej Flemming mange tak for svarene jeg går straks i gang med en gang voks
da vi kørte mazda var der aldrig noget snavs fra bilen

God campingferie til alle
Hans Kurt

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-06-05 15:33

> da vi kørte mazda var der aldrig noget snavs fra bilen

Større biler, større dæk, større vandopsamling fra vejen, større
afsmidning
af vand - og det havner i din slipstrøm. Så større svineri på din CV

Og god sommer til dig også.

/Flemming U