MS Windows
briani 27239
Win98 opdaterer selv hver gang jeg går på ~
Fra : Mona & Michael

Dato : 05-06-05 19:14

Hejsa.

Jeg har Win98 og 56K-modem, og hver gang jeg går på nettet,
begynder min PC selv at kontakte Microsoft for at undersøge om
der er nye tilgængelige opdateringer, som jeg har brug for.

Jeg vil selv bestemme, hvornår den skal opdatere, så jeg har
forgæves forsøgt at slå funktionen fra (Explorer 6.0), men uden
held, så nu håber jeg, at nogen her kan hjælpe mig af med
problemet.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Calle.

Dato : 06-06-05 10:40

Mona & Michael wrote:
> [...]
> forgæves forsøgt at slå funktionen fra (Explorer 6.0), men uden
> held, så nu håber jeg, at nogen her kan hjælpe mig af med

skriv msconfig i run feltet, og fjen hakket ved automatisk update i start
fanen
--
Calle.

Fra : Mona & Michael

Dato : 07-06-05 16:53

Hej Calle.

Tak for hjælpen, som jeg dog har brug for yderligere hjælp til

I menuen under Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret har
jeg fjernet fluebenet ved "Søg automatisk efter opdateringer til
internet Explorer" (det er længe siden jeg fjernede det, - uden
held)

Dét dér med run feltet, skal jeg nok lige have forklaret lidt
mere omhyggeligt. Hvor er det run-felt? Er vi nu ude i DOSsen
eller er det stadig i explorer, og hvad gør kommandoen msconfig
godt for?

Hilsen

Mona

Fra : Calle.

Dato : 07-06-05 17:44

Mona & Michael wrote:
> [...]
> mere omhyggeligt. Hvor er det run-felt? Er vi nu ude i DOSsen
> eller er det stadig i explorer, og hvad gør kommandoen msconfig

det er ikke explorer du skal rode rundt i, men i windows.
run/kør (alt efter sprogversion) ligger forneden når du trykker på windows
start.
Msconfig åbner en hel menu med indstilliger af forskellig art. f.eks alt
hvad din PC startet op når du tænder den.

--
Calle.