MS Windows
briani 27239
MRUList i reg-basen
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 05-06-05 19:24

Hvad er MRUList i registreringsdatabasen?

ras

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-06-05 19:47

rasmus.carlsen wrote:

> Hvad er MRUList i registreringsdatabasen?

MRU: Most Recently Used

Den lister elementerne i rækkefølge efter hvornår de sidst er brugt.
Jeg har f.eks. en OpenWithList for .xml-filer, der indeholder:

a = iexplore.exe
b = notepad.exe
MRUList = ab

Jeg gætter på at det betyder at notepad.exe var det sidste program jeg
brugte i Open With-listen og iexplore.exe var det første/næstsidste -
eller også er det omvendt.

Jeg håber det besvarer dit spørgsmål.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 05-06-05 20:01

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Jeg håber det besvarer dit spørgsmål.

- det gjorde, det vel, for det det var jo det, jeg spurgte om Og så
alligevel gjorde du ikke helt. Jeg havde et gratis prøveabonnement som
varede i 7 dage. Jeg vil så liiiige prøve 7 dage mere inden jeg melder mig
til og betaler. Men (naturligvis) når jeg installere programmet igen og går
online med nyt brugernavn osv, skriver maskine, at min computer har været
brugt til en trial. Fair nok jo ... nuvel - jeg gættede på jeg kunne fjerne
alt hvad der havde med det program at gøre i reg-basen og når jeg søger
kommer der hits frem under MRUList ...

ras

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-06-05 20:25

rasmus.carlsen wrote:

> [...]
> brugt til en trial. Fair nok jo ... nuvel - jeg gættede på jeg kunne fjerne
> alt hvad der havde med det program at gøre i reg-basen

Uden at vide hvordan sådan noget fungerer, vil et gæt være, at det
måske har oprettet en eller anden obskur værdi et sted i databasen,
som du ingen chance har for at finde (slet ikke ved bare at søge på
programmets navn).

> og når jeg søger kommer der hits frem under MRUList ...

Hvad er stien til den værdi? Det kan jo være det bare er en værdi
Windows har oprettet, der fortæller at du har kørt .exe-filen. Den
har i så fald ikke noget at gøre med selve programmet.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 05-06-05 20:36

> [...]
> måske har oprettet en eller anden obskur værdi et sted i databasen,
> som du ingen chance har for at finde (slet ikke ved bare at søge på

- ja det havde jeg sgu nok også gjort, hvis jeg var dem.

ras

Fra : ///M

Dato : 05-06-05 21:54

rasmus.carlsen wrote:
> "Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

> - ja det havde jeg sgu nok også gjort, hvis jeg var dem.
>
> ras

Det hurtige hack, som næsten altid virker, er at skrue tiden på pc'en
tilbage til deromkring hvor du installerede. :)

///M

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 05-06-05 22:41

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det hurtige hack, som næsten altid virker, er at skrue tiden på pc'en
> tilbage til deromkring hvor du installerede. :)

- jo men det giver jo noget uroden i alle de andre sager.

ras

Fra : ///M

Dato : 06-06-05 01:57

rasmus.carlsen wrote:
> "///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - jo men det giver jo noget uroden i alle de andre sager.
>
> ras

Jamen, så må man jo købe programmet, eller gå til "yderlighederne".

///M

Fra : Rado

Dato : 09-06-05 04:18

On Sun, 5 Jun 2005 21:25:19 +0200, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

> [...]
>måske har oprettet en eller anden obskur værdi et sted i databasen,
>som du ingen chance har for at finde (slet ikke ved bare at søge på

Der findes et gratis program der kan registrere alt hvad et program
der installeres foretager sig under installationen, incl.
registryændringer. Gå ind på http://www.pcmag.com/ og søg på "InCtrl5"

XP er ganske vist ikke listet under OS det kan køre på, men det
skyldes nok at siden ikke er blevet opdateret siden 2000. Det virker i
alt fald fint i W2K.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein