MS Windows
briani 27239
harddisk forsvinder ved opstart
Fra : Gert E

Dato : 04-06-05 17:00

Hej.
Jeg er begyndt at få problemer med en af mine harddiske.
Jeg kører med windowsxp pro.
Jeg har to harddiske, windows er på den gamle harddisk, denne
fungerer godtnok,men mine D-G-H drev er forsvundet, de er på
harddisk nummer to,ved gentagene gange omstart kommer de frem
og så kan jeg bruge dem som jeg plejer uden at der er gået data tabt.
Jeg har trykket på kablerne inde i kabinettet for at de måske var rykket
løse men tilsyneladende sidder de som de skal.
Er der et eller andet godt råd som en af jer sidder inde med, ville jeg
gerne
bede om hjælp.
Mange Hilsener.
Gert

Fra : Johnn Nekman

Dato : 04-06-05 17:21

"Gert E" <geem@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løse men tilsyneladende sidder de som de skal.
> Er der et eller andet godt råd som en af jer sidder inde med, ville jeg
Ja, du skal skynde dig at tage backup af data på den disk, da den kan være
ved at fejle.
Hvilket mærke / model drejer det sig om?

Jeg har selv oplevet rimelig nye diske gå hen og fejle som du beskriver. Var
derfor lige ved at miste 140GB data på den. Efter den oplevelse, kører jeg
udelukkende med Raid ...
--
Mvh Johnn

Fra : Gert E

Dato : 04-06-05 17:39

"Johnn Nekman" <johnn@nekman.dk> skrev i en meddelelse
> "Gert E" <geem@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ved at fejle.
> Hvilket mærke / model drejer det sig om?

Jeg kan ikke finde ud af mærke men der står bare dette nummer:
ic35mo60aver17-0
Jeg har taget backup af det meste for to dage siden så jeg mangler
kun lidt fra de sidste dage
Hilsen Gert