MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp til optimering
Fra : Filip

Dato : 04-06-05 07:33

Hej NG

Jeg er blevet sat på en større opgave. Jeg skal have kopieret nogle data fra
et program over i excel, men problemet er at jeg ikke kan kopiere fra det
program. Istedet kan jeg lave en skærmdump af det sted på siden hvor data´ne
står. Jeg bruger Macro Express til at gøre alt det manuelle arbejde. Efter
at have kopieret alle de data med programmet Snagit 7 til billedfiler, skal
jeg have alle billederne forstørret fra 225*225 til 600*600 med programmet
Mihov Image Resizer, da jeg ellers ikke kan læse decimaltal med programmet
Omnipage SE 2.0. Det er nemlig det program som jeg bruger til at oversætte
alle mine forstørrede data til tekst. Når jeg har fået oversat det, skal jeg
have kopieret teksten over i excel, og så er jeg færdig.

Problemet er at der er ca 1 mio. celler som skal udfyldes på denne måde, og
hver celles behandlingstid er ca 5 sek. Det vil blive 347 dage hvis den får
lov til at knurre i 6 timer hver dag. Det er lidt meget synes jeg, så jeg
vil høre om I har nogle forslag til at korte min proces ned.

Filip

Fra : Ole C

Dato : 04-06-05 08:14

Filip skrev blandt andet:

> [...]
> dage hvis den får lov til at knurre i 6 timer hver dag. Det er lidt
> meget synes jeg, så jeg vil høre om I har nogle forslag til at korte

Ting tager tid - selv med computere.
Men ved at lade systemet køre i døgndrift er du jo nede på 87 dage.......

--
vh
Ole C

Fra : Filip

Dato : 04-06-05 11:46

> Ting tager tid - selv med computere.
> Men ved at lade systemet køre i døgndrift er du jo nede på 87 dage.......

Ja, og hvis jorden ikke drejede rundt om sin egen akse ville det kunne gøres
på et døgn.....
Jeg har jo også andre ting som jeg gerne vil bruge min computer til. De 6
timer ville derfor være et realistisk tidsforbrug for mit vedkommene.

Filip

Fra : Ole C

Dato : 05-06-05 09:06

Filip skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg har jo også andre ting som jeg gerne vil bruge min computer til.
> De 6 timer ville derfor være et realistisk tidsforbrug for mit

Godt ord igen!
Jeg regnede da ikke regnet med at husholdningscomputeren skulle bruges til
den slags opgaver.
--
vh
Ole C

Fra : Lars HT

Dato : 04-06-05 08:32

Hvad er det for et program, du oprindelig skal kopiere data fra?

Lars

Fra : Filip

Dato : 04-06-05 11:42

> Hvad er det for et program, du oprindelig skal kopiere data fra?

Et program som bruges til damp beregninger. Helt præcis kan man indtaste en
temperatur ved et givent tryk, og derefter beregne entalpien for 1 kg damp
(energimængde) Programmet hedder SteamTab. Problemer er som før nævnt at jeg
ikke kan kopiere data direkte fra dette program, da der er lagt en slags
skrivebeskyttlse på så resultatet fremkommer som et billede Derfor er
det så hulens svært at få et resultat som kan bruges til vidre behandling.

Filip

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-06-05 13:39

Den 04-06-05 12.41 skrev Filip følgende:

> Et program som bruges til damp beregninger. Helt præcis kan man indtaste en
> temperatur ved et givent tryk, og derefter beregne entalpien for 1 kg damp
> (energimængde) Programmet hedder SteamTab.

Er det fra denne hjemmeside:
http://www.chemicalogic.com/steamtab

Det skulle jo netop kunne virke sammen med et regneark.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Lars

Dato : 04-06-05 23:45

In article <Czfoe.100$4F7.13@news.get2net.dk>, annonym@get2net.dk says...
> (energimængde) Programmet hedder SteamTab. Problemer er som før nævnt at jeg
> ikke kan kopiere data direkte fra dette program, da der er lagt en slags
> skrivebeskyttlse på så resultatet fremkommer som et billede

Hej Filip, nu kender jeg ikke steamtab, men hvis du er heldig, har du et par muligheder som
macro express kan udnytte.

Jeg antager at du ikke på nogen måde kan markere text-strengen i SteamTab, for derefter at
bruge CRTL-C?

MacroExpress, har en anden mulighed for at snuppe tekster i applikationers vinduer, det er via
det der kaldes "Windows Controls", såfremt omtalte tekst, er en del af en "control", så kan
macro express, snuppe denne og gemme denne i en streng variabel.

--
Best regards

Lars

Fra : Denis Nissen

Dato : 04-06-05 10:28

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det program. Istedet kan jeg lave en skærmdump af det sted på siden hvor

Prøv at sende dit spørgsmål til "dk.edb.regneark" de er fantastiske til
den slags problemer.

--
Mvh Denis

Fra : Filip

Dato : 04-06-05 11:44

> Prøv at sende dit spørgsmål til "dk.edb.regneark" de er fantastiske til
> den slags problemer.

Problemet er jo at jeg skal bruge 4 programmer for at få hevet data ud af de
Printscreen´s som jeg kan tage. Det har jo egentlig ikke noget med excel at
gøre, når jeg skal behandle billederne på den måde som jeg gør, men på din
opfordring vil jeg da lige høre dem ad.

Filip