MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
hjælp til spyware og opstart!
Fra : MVN

Dato : 03-06-05 17:50

hvad er det man skrive i "start" > "kør" for at få det program frem hvor man
kan ændre opstartsprogrammer osv.

hvilket spyware program er bedst ?? jeg får hele tiden popups og meget
andet skrammel på min computer

MVH

MVN

Fra : Myt

Dato : 03-06-05 18:25

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> man
> kan ændre opstartsprogrammer osv.
>
> hvilket spyware program er bedst ?? jeg får hele tiden popups og meget

Jeg ved ikke hvad du skal skrive, men du kan hente Adaware, den er gratis,
og den kan godt nok sit kram. Du kan også installere Spywareguard, den er
også gratis, og stopper en hel del, og antivirus, der er der AVG, også
gratis.

Myt

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 03-06-05 18:30

MVN skrev:
> hvad er det man skrive i "start" > "kør" for at få det program frem
> hvor man kan ændre opstartsprogrammer osv.

msconfig

> hvilket spyware program er bedst ?? jeg får hele tiden popups og
> meget andet skrammel på min computer

Jeg bruger Spybot S&D [1] og AVG [2] som antivirus som begge er gratis

[1]
http://www.safer-networking.org/

[2]
http://free.grisoft.com/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : John

Dato : 03-06-05 18:54

"MVN" skrev i en meddelelse

> [...]
> kan ændre opstartsprogrammer osv.

msconfig

> hvilket spyware program er bedst ?? jeg får hele tiden popups og meget

Udover Ad-Aware SE og Spybot S&D, kan du med fordel installere IE-Spyad og
SpywareBlaster, der hindrer installation af spy:

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

http://www.snapfiles.com/get/spywareblaster.html

Mvh John

Fra : MVN

Dato : 03-06-05 21:52

mange tak for alle svarene,jeg vil straks gå i gang med at lægge dem ind :)

MVN

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-06-05 23:46

MVN skrev:

> jeg får hele tiden popups og meget andet skrammel på min
> computer

Hvis det er den computer, som du har skrevet dit indlæg her
i gruppen fra, så kan jeg egentlig godt forstå det, for den
trænger gevaldigt til en opdatering.

Din version af Outlook Express hedder 6.00.2600.0000, som så
vidt jeg husker er den der fulgte med til den første udgave af
WinXP. Siden da er der kommet hele to service packs og utallige
sikkerhedsopdateringer.

Prøv evt. et kig på <http://windowsupdate.microsoft.com>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Calle.

Dato : 04-06-05 08:53

MVN wrote:
> [...]
> hvor man kan ændre opstartsprogrammer osv.

msconfig

> hvilket spyware program er bedst ?? jeg får hele tiden popups og

XP SP2 og slå popupblocker til
--
Calle.

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 05-06-05 23:50

MVN wrote:

> hvad er det man skrive i "start" > "kør" for at få det program frem hvor
> man kan ændre opstartsprogrammer osv.

msconfig (som flere skriver)

> hvilket spyware program er bedst ?? jeg får hele tiden popups og meget
> andet skrammel på min computer

Hvis du vil have en oversigt fra et sæt kvalificerede folk, så kig en gang
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm .

Det ser måske ret vildt ud, men jeg har (indskrænket og) opsummeret det til
følgende programmer (alle gratis)

- AVG (antivirus) http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#avg
- Spybot S&D http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
- Ad-Aware SE http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware
- SpywareBlaster http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster
- SpywareGuard http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareguard
- IE-Spyad http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad
- En firewall

Klik på deres logo for at downloade.

Programmer til at slette cookies er jeg generelt ikke helt så vild med, da
mange cookies er helt harmløse og en hjælp i den daglige internetbrug. Jeg
bruger selv firewallen i WinXP SP2, men jeg burde jo nok skifte til Sygate
Personal Firewall (http://www.snapfiles.com/get/sygatefw.html).

Det virker måske som mange programmer, men de kan hver deres, så jeg vil
anbefale dem alle. Og sørg nu for at holde dem opdateret og at køre
scanningerne (SpyBot og Ad-Aware) jævnligt.

Og når du har lagt dem ind og renset med de to scanner-programmer, så kan du
jo lige hente HijackThis og smide en log ind i deres forum
(http://www.spywarefri.dk/forum).

- Mickel