Hvilken billig router?
Fra : Jakob

Dato : 06-06-05 13:57

Hej!

Jeg skal anbefale en billig router til min onkel og tante, der har to
bærbere computere, som de vil have bredbånd - og gerne dele en printer.
Markedet er lidt uoverskueligt synes jeg, så hvor skal jeg lede? Kan i give
mig et navn og evt. hvor jeg skal købe det?

På forhånd tak.

--
Hilsen Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-06-05 14:46

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> printer. Markedet er lidt uoverskueligt synes jeg, så hvor skal jeg
> lede? Kan i give mig et navn og evt. hvor jeg skal købe det?

Hvem kommer deres udbyder til at være, sådan vi kan sige om det skal være
router eller AP

--
Bjarke Andersen

Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-06-05 19:24

>Hvem kommer deres udbyder til at
>være, sådan vi kan sige om det skal være
>router eller AP

De har lige bestilt Tiscali Highway, hvis du kan bruge det til
noget.
De vil gerne kunne være "på" samtidigt og vil kunne dele
printeren. Det kan man de godt, ikke?

--
Hilsen Jakob

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 07-06-05 07:43

> De har lige bestilt Tiscali Highway, hvis du kan bruge det til
> noget.
> De vil gerne kunne være "på" samtidigt og vil kunne dele
> printeren. Det kan man de godt, ikke?

Så køb en ASUS WL-500g (deluxe).

Der har du muligheden for at sætte printeren direkte til routeren, og på
den måde bruge printeren fra alle maskiner på lokalnettet.

Desuden understøtter den trådløs + alm kabling.

Den primære forskel på deluxe og ikke-deluxe som du i forbindelse med
din onkel og tante skal tænke på, er nok at deluxe har 2x usb2.0 porte
og den "almindelige" udgave, har 1 x Parallel (lpt) og 1x USB 1.1.

Hvis de har en ældre parallel printer kan det derfor være en fordel at
købe ikke-deluxe udgaven.

se evt her for "alternativ" firmware, der understøtter flere printere
end standard firmwaren fra ASUS :

http://www.macsat.com/wlguide