ADSL -> trådløs -> samt el-netværk kan man~
Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 11:17

Jeg har et netværk som følger:

ADSL-forbindelse til Hawking Hi-Speed WIRELESS-g 2.4 GHz 802.11G trådløs
router (med 4 LAN porte)

1 PC er koblet til den trådløs routers LAN-port
1 bærbar kører trådløst på routeren

2PC'er i den anden ende af huset ønskes tilkoblet via EL-netværk via
Amitech's Homeplug
(http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/netvaerk/homePlug.asp) til
EL-netværk.- men kan jeg det - og i fald:

Hvordan skal "Homeplug" tilsluttes for, at det hele hænger korrekt sammen??

De venligste hilsner
Annie Malmgren

Fra : RaZoR

Dato : 06-06-05 11:30

On Mon, 6 Jun 2005 12:17:13 +0200, "Annie" <innisnabelagrafisk.dk>
wrote:

> [...]
>EL-netværk.- men kan jeg det - og i fald:
>
>Hvordan skal "Homeplug" tilsluttes for, at det hele hænger korrekt sammen??

ok ........ under "Illustrationer" -> "Så enkelt er det"

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 11:47

"RaZoR" <nomailaddress@mail.dk> skrev i en meddelelse

> ok ........ under "Illustrationer" -> "Så enkelt er det"
Hej,

Tak for dit svar.

ADSL/uplink kobles direkte til Homeplug på illustrationen, så er
EL-netværket i direkte kontakt med ADSL-linien og dermed Internettet.

Men... når ADSL/uplink kobles til den trådløse router's uplink,så er der jo
ingen uplink at sætte til Homeplug?!

Derfor er jeg i tvivl - og spørger gruppen om hjælp.

Venlig hilsen

Annie

Fra : RaZoR

Dato : 06-06-05 12:16

On Mon, 6 Jun 2005 12:46:56 +0200, "Annie" <innisnabelagrafisk.dk>
wrote:

> [...]
>ingen uplink at sætte til Homeplug?!
>
>Derfor er jeg i tvivl - og spørger gruppen om hjælp.

ok på den måde .... der er ikke "huller" nok ?

så skal du ha' en switch i mellem :)

fx : 5 ports Switch - 137,-

http://www.ethershop.dk/detail.asp?info=452&cat=Net-Switch

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 12:57

> ok på den måde .... der er ikke "huller" nok ?
> så skal du ha' en switch i mellem :)
> fx : 5 ports Switch - 137,-
>
> http://www.ethershop.dk/detail.asp?info=452&cat=Net-Switch

Hej igen,
Den trådløse router er også en switch (4 LAN-udgange) . Jeg har en 7-ports
switch liggende. Hvor er det lige du vil sætte den 7-ports switch imellem?
for at få en ekstra uplink?
Venlig hilsen
Annie

Fra : RaZoR

Dato : 06-06-05 13:05

On Mon, 6 Jun 2005 13:57:28 +0200, "Annie" <innisnabelagrafisk.dk>
wrote:

> [...]
>switch liggende. Hvor er det lige du vil sætte den 7-ports switch imellem?

ok .... så du har to lan-porte i overskud på wireless-routeren ? ikke
?

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 13:19

> ok .... så du har to lan-porte i overskud på wireless-routeren ? ikke
> ?
>Jeg har 3 ledige LAN-porte.

Hilsen
Annie

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 06-06-05 13:48

Annie wrote:
>Jeg har 3 ledige LAN-porte.

Du skal bruge et krydset kabel.

Det svarer til at bruge en uplink port.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : RaZoR

Dato : 06-06-05 14:12

On Mon, 06 Jun 2005 14:47:40 +0200, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

>Du skal bruge et krydset kabel.
>
>Det svarer til at bruge en uplink port.
>
>Mogens

jeps ...... og så flytter du din ledige switch ud til du to andre
pc'er :) ..... switchen har sikkert en x-port eller en auto-x på alle
porte ... så det skulle være bare at sætte den til :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 14:41

> [...]
> pc'er :) ..... switchen har sikkert en x-port eller en auto-x på alle
> porte ... så det skulle være bare at sætte den til :)

For at blive fri for switch'en og endnu flere kabler, tror jeg nok jeg
foretrækker Mogens forslag, nemlig af sætte et krydset kabel fra den
trådløse router til
"Homeplug" , for så skal de to PC'er i den anden ende af huset bare have
hver sin "Homeplug", så skulle den sag være klar. Det var netop for at
slippe for alle de ledninger i den anden ende af huset, at jeg foretrækker
"Homeplug".

Tusind tak for hjælpen )
De venligste hilsner fra
Annie Malmgren

Fra : RaZoR

Dato : 07-06-05 07:13

On Mon, 6 Jun 2005 15:41:23 +0200, "Annie" <innisnabelagrafisk.dk>
wrote:

> [...]
>hver sin "Homeplug", så skulle den sag være klar. Det var netop for at
>slippe for alle de ledninger i den anden ende af huset, at jeg foretrækker

oki ..... bare iorden ..... held og lykke ..... :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 14:37

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bruge et krydset kabel.
> Det svarer til at bruge en uplink port.
>
> Mogens
>
> --
> Mogens Kjaer, Carlsberg A/S, Computer Department
> Gamle Carlsberg Vej 10, DK-2500 Valby, Denmark
> Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
> Email: mk@crc.dk Homepage: http://www.crc.dk

Tak for dit svar Mogens,

Så sætter jeg altså et krydset kabel fra den trådløse router til
"Homeplug" - og så skal de to PC'er i den anden ende af huset bare have hver
sin "Homeplug", så skulle den sag være klar, uden alle de ledninger.
Herligt!

Tusind tak for hjælpen )
De venligste hilsner fra
Annie Malmgren