hvilken lavpris trådløs router uden særlig~
Fra : Thomas G

Dato : 04-06-05 14:57

hey.

for at lette installationen at bredbånd hos min søster vil jeg sætte en
trådløs router efter kabelmodemmet, men hvilken?
Det er vigtigt at den er så billig som muligt.
Eneste krav derudover er at man skal kunne anvende skype og at det skal være
muligt at MAC filter så der ikke er andre i boligblokken der kan komme på.
Den skal også helst anvende g standarden.

nogen der har nogle gode forslag?

har været inde på edbpriser men jeg synes der er mange der skriver at de har
haft dårlige oplevelser med mange af de billige routere... Selv har jeg en
linksys som har kørt upåklageligt men linksys er jo heller ikke den
billigste..

Mvh. Thomas

Fra : Ole

Dato : 04-06-05 20:15

"Thomas G" <alt-mail@FJERNtunet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> haft dårlige oplevelser med mange af de billige routere... Selv har jeg en
> linksys som har kørt upåklageligt men linksys er jo heller ikke den

Pris og kvalitet hænger nu meget ofte sammen. Jeg har selv en Linksys
WRT54GS som virker ganske træffelig. Denne S variant har mere ram end
WRT54G, men koster og lidt mere.

Ole

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-06-05 12:32

On 2005-06-04 21:14:31 +0200, "Ole" <websurfer@webhiker.invalid> said:

> Pris og kvalitet hænger nu meget ofte sammen. Jeg har selv en Linksys
> WRT54GS som virker ganske træffelig. Denne S variant har mere ram end
> WRT54G, men koster og lidt mere.

Har du problemer med p2p-programmer som f.eks. Bittorrent? Jeg har for
nyligt købt en WRT54G, da S'eren ikke lige var til at få fat i. Jeg
installerede Sveasoft's firmware, men havde store problemer med at den
døde når jeg kørte p2p-programmer.

Jeg installerede derfor den nyeste firmware fra Linksys, men problemet
fortsætter. Det er møjirriterende, for jeg troede at det var en god
router, og den skulle nemlig erstatte den skod Zyxel-router som jeg har
fra CyberCity (faktisk er den der stadig, men jeg har fået en offentlig
IP igennem til Linksys-routeren). Desværre var det måske et dårligt
valg, for jeg havde ikke de problemer med Zyxel-routeren.

Det kan vel ikke være fordi det ikke er S-modellen?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-06-05 22:16

Thomas G wrote:
> [...]
> haft dårlige oplevelser med mange af de billige routere... Selv har jeg en
> linksys som har kørt upåklageligt men linksys er jo heller ikke den

Hvorfor ikke bare købe en Linksys WRT54G mere? Der er 80 kr forskel på
den og de billigste på markedet, og da kildekoden er frigivet som
opensource er der forventeligt væsentligt længere tid hvor der vil komme
nye forbedrede firmwares end på en vilkårlig anden soho-router.
Desuden bør du ikke benytte MAC-spærring. Det giver dig ingen
sikkerhedsmæssig forbedring og giver dig derimod bøvl med at
administrere det. WPA er det eneste rigtige.

Mads

P.S. Dit spørgsmål hører hjemme i dk.edb.netvaerk.traadloest

Fra : Thomas G

Dato : 05-06-05 09:24

> [...]
> sikkerhedsmæssig forbedring og giver dig derimod bøvl med at
> administrere det. WPA er det eneste rigtige.

tak for svarene (både til ole og mads). Nu har jeg noget at gå videre
med..:)

> P.S. Dit spørgsmål hører hjemme i dk.edb.netvaerk.traadloest

det husker jeg lige til en anden gang.

Mvh. Thomas