Flytning af DNS server fra web-hotel
Fra : Mads

Dato : 02-06-05 19:29

Hej

Jeg har et domæne hostet hos B-One sammen med web og mail.
Jeg vil dog gerne selv kunne styre domænet, så jeg kan få forskellige sub
domæner til at peger derhen hvor jeg gerne vil.
Så derfor overvejer vi at flytte vores domæne fra B-One's navne server til
f.eks. gratisdns.dk.
Men iflg. B-One så vil jeg ikke kunne fortsætte med at have web og mail hos
dem, hvis jeg gør dette. Dette påstår de skyldes "tekniske problemer". De
vil desværre ikke oplyse hvilke problemer det er.

Men kan I se nogle problemer med at gøre ovenstående?

Jeg er selvfølgelig klar over at hvis B-one ændre IP adresse, så er det mit
ansvar at ændre dette på den nye navne server. Men hvis B-one fortsætter med
at have mit domæne på deres navneserver*, så kan en simpel "dig
@ns1.b-one.dk mitdomæne.dk ANY" give mig den nye IP.

*Uden at DK-Hostmaster peger på B-One

Hilsen
Mads

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 02-06-05 20:00

On Thu, 2 Jun 2005 20:28:39 +0200, "Mads" <mads@iname.com> wrote:

>Men hvis B-one fortsætter med
>at have mit domæne på deres navneserver*, så kan en simpel "dig
>@ns1.b-one.dk mitdomæne.dk ANY" give mig den nye IP.

Det kan du ikke regne med. DK-hostmaster sender en mail til B-one og
beder dem om at fjerne domænet fra deres nameservere - det BØR[tm] de
gøre.

/Jarlskov

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-06-05 21:48

On Thu, 2 Jun 2005 20:28:39 +0200, "Mads" <mads@iname.com> wrote:

> Men kan I se nogle problemer med at gøre ovenstående?

Næ, sådan gør jeg. DNS hos GratisDNS og web + mail hos Yanet.

> Jeg er selvfølgelig klar over at hvis B-one ændre IP adresse, så er det
> mit ansvar at ændre dette på den nye navne server.

Netop.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Esben

Dato : 04-06-05 01:00

"Mads" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hos dem, hvis jeg gør dette. Dette påstår de skyldes "tekniske problemer".
> De vil desværre ikke oplyse hvilke problemer det er.

Jeg har benyttet Webhosting.dk i flere sammenhænge, og de har en fin
DNS-manager, så man kan have det hele samlet et sted.

--
Esben