Kan HP 3500n samtidig være på et netværk o~
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-05-05 19:15

Vi står og skal bruge 2 farveprintere. Dels til et lukket netværk og dels
til en standalone pc.
Vi overvejer en HP Color Laser Jet 3500n til netværket.
Den har jo både indbygget netkort og usb forbindelse.
Vil man kunne sætte både netværk og standalone på samtidig - og vigtigst af
alt, vil man derved evt. kunne hacke sig ind på netværket. Det er et helt
lukket netværk, mens standalone pc.en har internetforbindelse.
Samme spørgsmål er sendt til netvaerks gruppen.

Kurt

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 31-05-05 20:31

>Vil man kunne sætte både netværk og standalone på samtidig

Ja formentlig...

>- og vigtigst af
>alt, vil man derved evt. kunne hacke sig ind på netværket. Det er et helt
>lukket netværk, mens standalone pc.en har internetforbindelse.

Nogen vil helt sikkert mene ja. Men i praksis vil det nok være
umuligt. I min verden er "et helt lukket netværk" LUKKET, og ville
altså ikke kunne kobles sammen med sådan en printer.

Der hvor det er på tale må der være nogen som tager den slags
sikkerhedsmæssige beslutninger.

AND

Fra : Esben

Dato : 31-05-05 22:32

> [...]
> til en standalone pc.
> Vi overvejer en HP Color Laser Jet 3500n til netværket.
> Den har jo både indbygget netkort og usb forbindelse.

Nej, 3500N leveres med en ekstern Jetdiret en3700 printserver som tilsluttes
USB-porten, og printeren har ikke parallelport - derfor kan den kun
tilsluttes netværk eller USB, ikke begge dele samtidig.
Læg desuden mærke til at det er en GDI-printer, uden native PCL og PS
understøttelse.

--
Esben

Fra : Ove Pedersen

Dato : 01-06-05 18:13

> [...]
> helt lukket netværk, mens standalone pc.en har internetforbindelse.
> Samme spørgsmål er sendt til netvaerks gruppen.

Du skal nok bruge en 3700n i stedet, den har en rigtig Jetdirect620 og
mulighed for samtidig tilslutning på USB eller Parallel

Ove Pedersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-06-05 21:44

"Ove Pedersen" <nogen@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Du skal nok bruge en 3700n i stedet, den har en rigtig Jetdirect620 og
> mulighed for samtidig tilslutning på USB eller Parallel

Jeg takker for alle svarene. Vi må så lige overveje, om ikke det er bedst
med 2 printere, da sikkerheden skal være 100%. Jeg har p.t. problemer med
forbindelsen, så jeg kan ikke komme ind og sammenligne printerne, men hvis
jeg husker rigtigt, 3700n noget dyrere, og det var for at spare, at vil
overvejede den anden løsning.
Vi kan evt. nøjes med en billig blækprinter på standalone pc.en, så det kan
blive løsningen i stedet for.

Kurt

Fra : Esben

Dato : 02-06-05 01:45

> [...]
> jeg husker rigtigt, 3700n noget dyrere, og det var for at spare, at vil

Ja, 3700n koster næsten det dobbelte. For merprisen får du pcl og
ps-drivere, større hastighed, billigere farveudskrifter (ca 20%), bedre
netkort, bedre management og mulighed for ekstra ram. Men løsningen med både
usb og netværkstilslutning er stadig ikke supporteret.

--
Esben