finde filer i anden mappe
Fra : John Kjoller

Dato : 06-06-05 23:17

Jeg har en ekstern javascript fil, som ligger i:
/root/includes/javascript.js
Og denne fil skal lægge grafikfiler i cache (preload). Disser filer ligger
her: /root/grafik/billede.jpg

Siden som bruger javascript.js ligger i: /root/

Spørgsmål:
- opfatter scriptet sig selv som placeret i /root/ (hvor det kaldes fra)
eller i /root/includes/ (hvor scriptet faktisk ligger)

Det jeg er i tvivl om, er om min preload funktion skal "gå baglæns" for at
hente filerne: ../grafik/billeder.jpg
eller "gå direkte": /grafik/billeder.jpg

.....mmm.... forstår I?

KH
john

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-06-05 23:29

"John Kjoller" <john@skrivikkedette-basix.dk> writes:

> [...]
> - opfatter scriptet sig selv som placeret i /root/ (hvor det kaldes fra)
> eller i /root/includes/ (hvor scriptet faktisk ligger)

Prøv! :)
(Du vil nok, desværre, opdage at det er sidens position der bestemmer,
da relative stier er relativt til den adresse der står i document.location)

> Det jeg er i tvivl om, er om min preload funktion skal "gå baglæns" for at
> hente filerne: ../grafik/billeder.jpg
> eller "gå direkte": /grafik/billeder.jpg
>
> ....mmm.... forstår I?

Tror jeg :)
Det sjove bliver når du vil bruge samme script fra en side der ligger
i fx /root/subsider/. Så virker det slet ikke. Derfor er det en god
idé at bruge absolutte stier til de filer der refereres til i et eksternt
script, fx, "/grafik/billder.jpg" (altså gå direkte).

/L