Nemmere håndtering af dynamisk side, med a~
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 30-05-05 08:54

Hey,

Jeg har en side, hvor jeg har en masse links, som er delt op i kategorier.
Jeg er lokalt ved at forbedre den side, plus tilføje nogle flere links. Men
jeg har selvfølgelig fundet ud af, at det er et kæmpe arbejde at gøre
manuelt. Ville være dejligt med et slags værktøj. Men man SKAL forhåbentlig
ikke ud i sådan noget som PHP/MySQL, for det er jeg ikke klar til. Jeg er
stadig ved at lære HTML, hvilket er "spændende" nok for mig lige nu.. Kan
man ikke "få noget" så man nemmere kan holde styr på dynamiske HTML sider?
Kunne være dejligt hvis man nemmere kunne slette/rette/tilføje bestemte
steder i .HTML filen..

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-05 15:47

[ ThrashDK ] skrev:

> [...]
>man ikke "få noget" så man nemmere kan holde styr på dynamiske HTML sider?

Nej, ikke med html, men brug noget serverside til at inkludere
indhold, som skal gå igen på flere sider..

At inkludere noget med serverside kræver faktisk ikke noget
kendskab til sproget udover ganske lidt kode.

F.eks. med php:

<?php
include("filnavn.inc");
?>

Så der er ingen undskyldning for ikke at bruge det, hvis man har
muligheden.

Så kan man jo altid lære mere om det senere, når man får brug for
det.

I denne fil har man så den htmlkode, som skulle ha' stået på
siderne.
--
Knud

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 30-05-05 18:49

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man ikke "få noget" så man nemmere kan holde styr på dynamiske HTML
> sider? Kunne være dejligt hvis man nemmere kunne slette/rette/tilføje

Et værktøj som jeg selv bruger er "tsw webcoder".
det kan hentes gratis fra http://www.tsw.dk/, hvis det er til privat brug
/hobby.

med dette program kan du erstatte et gammelt link, med en ny adresse, på
alle dine sider med et par enkelte tastetryk.
Webcoder kan også bruges til at validere din side, hvis du ønsker det.

/Kasper