Hvordan undgår man dobbelt-postning
Fra : Rasmus Østergaard Pe~

Dato : 03-06-05 10:41

Selv her på sitet kan jeg se at i tydeligt gør opmærksom på at
man kun skal klikke een gang på sumit knappen, i en formular.
Er der ikke en måde hvorpå man kan undgå det helt, så man ikke
kan komme til at klikke to gange på sumit?

Mvh. Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 03-06-05 10:50

Du kan lave det på flere måder.

1. lave et tjek af om formen er submittet før ved at sætte en variabel ved
onsubmit (og tjekke at den ikke er sat før)

2. ved at skjule submit knappen ved submit (onsubmit) Denne mulighed tager
dog ikke højde for at formen er submittet via enter.

/Marten

"Rasmus Østergaard Pedersen" <ralle_mus1NOSPAM@yahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:42a025a6$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-06-05 10:48

Rasmus Østergaard Pedersen wrote:
> Selv her på sitet kan jeg se at i tydeligt gør opmærksom på at
> man kun skal klikke een gang på sumit knappen, i en formular.

Du er ikke på noget site, men i en nyhedsgruppe.

> Er der ikke en måde hvorpå man kan undgå det helt, så man ikke
> kan komme til at klikke to gange på sumit?

Der sker ikke noget ved at klikke flere gange på en knap. Browseren
sender det kun en gang.

--
Benny Nissen

Fra : Rasmus Østergaard Pe~

Dato : 08-06-05 11:01

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Du er ikke på noget site, men i en nyhedsgruppe.

Sorry.. my mistake, var bare forid jeg postede fra html.dk.

> Der sker ikke noget ved at klikke flere gange på en knap. Browseren
> sender det kun en gang.

Hvad kalder du så det her?

Fra : Rasmus Østergaard Pe~

Dato : 08-06-05 11:01

> [...]

Sorry.. my mistake, var bare forid jeg postede fra html.dk.

> Der sker ikke noget ved at klikke flere gange på en knap. Browseren

Hvad kalder du så det her?

Fra : Rasmus Østergaard Pe~

Dato : 08-06-05 11:01

> [...]

Sorry.. my mistake, var bare forid jeg postede fra html.dk.

> Der sker ikke noget ved at klikke flere gange på en knap. Browseren

Hvad kalder du så det her?