Hvornår er tekst i et text felt markeret?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-05 15:24

Hejsa

Jeg har noget javascript der sender brugeren videre til næste felt hvis max
antal karakterer er udfyldt i et givent felt

Men hvis brugere har markeret teksten og vil indsætte/erstatte det er
allerede er skrevet?
Hvad gør man så?
Jeg har prøvet at browse via Google etc, men synes ikke rigtig jeg kan finde
noget

Jeg pt dette script hvor hændelsen onKeyPress="AutoFocus(this)"
Det virker fint, men brugeren skal slette teksten i feltet med backspace for
at skrive noget nyt
Jeg vil gerne at markeret tekst bliver slettet og ny tekst kommer ind i
samme felt

function DoFocus(field)
{
var next = field.sourceIndex + 1;
if (next < document.all.length-1)
{
while(true) //Infinite loop
{
if( document.all(next).disabled==false &&
document.all(next).type!='hidden' && document.all(next).readOnly==false)
{
document.all(next).focus();
break;
} else
{
if(next<document.all.length-1)
next=next+1;
else
{
field.blur();
break;
}
}
}
}
}
function AutoFocus(field)
{
if (window.event.keyCode == 13)
{
window.event.keyCode = 0;
DoFocus(field);
} else
{
if (field.value.length == field.maxLength)
DoFocus(field);
}
}

pft/Peter

Fra : Dj Uncas

Dato : 28-05-05 16:43

> Jeg vil gerne at markeret tekst bliver slettet og ny tekst kommer ind i
> samme felt

Det kan du jo gøre med noget som f.eks. det her (er ikke helt sikker på
syntaksen, jeg er ikke en haj til js):

if (field.value.length != "")
{
field.value.length = "";
}

måske?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-05 20:34

"Dj Uncas" wrote

> Det kan du jo gøre med noget som f.eks. det her (er ikke helt sikker på
> [...]
field.value.length vil altid indeholde data der er indtastet i feltet uanset
om denne er markeret eller ej

- Peter

Fra : Dj Uncas

Dato : 29-05-05 00:23

> field.value.length vil altid indeholde data der er indtastet i feltet
> uanset om denne er markeret eller ej

Det er også mig der tåger!

function erTom(field)
{
if (field.value != '')
{
return false;
}
else
{
return true;
}
}

Det virker i hvert fald hvis man bare vil tjekke om et input felt er tomt.
Den skal selvfølgelig sparkes i gang af en event, fx. onfocus="erTom(this);"

Igen, jeg er ingen haj, men jeg har leget lidt med den her slags..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-05-05 13:19

Dj Uncas skrev:

> Det er også mig der tåger!
>
> function erTom(field)
> {
> if (field.value != '')

Man kan nøjes med at returnere resultatet af if-sætningen:

function erTom(felt){
   return (felt.value == "");
}

Man kan også fint tjekke på længden af feltet - det er bare en talværdi:

function erTom(felt){
   return (felt.value.length == 0);
}

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-05 19:51

"Peter Lykkegaard" wrote

> Jeg pt dette script hvor hændelsen onKeyPress="AutoFocus(this)"

Hehe løsningen er muigvis at bruge hændelsen onKeyUp i stedet
Jeg blot tjekke på nogle forsk keystrokes for at få det til at spille
fx shift-tab sender cursoren tilbage til aktuelle felt igen hvis maxlen er
nået
Men det skulle da være til at finde ud af :)

- Peter