ComX - meldt til Politiet !
Fra : Rasmus Helmich

Dato : 06-06-05 08:58

Bredbåndsfirma meldes til politiet
Det fremadstormende bredbåndsselskab Comx i Albertslund bliver i dag meldt
til politiet og får samtidig en fogedsag på halsen. Viasat står bag
anmeldelsen og anklager Comx for at drive piratvirksomhed ved at tage et
parabolkort, hvor der betales for en lille håndfuld husstande, og benytte
det til over 2.000 husstande. Canal Digital har ligeledes indledt en
undersøgelse af selskabet. (Børsen)

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-06-05 11:06

Rasmus Helmich wrote:
> [...]
> parabolkort, hvor der betales for en lille håndfuld husstande, og benytte
> det til over 2.000 husstande. Canal Digital har ligeledes indledt en

Ja, det er ikke videre smart, men sikkert bare en fodfejl hos ComX....

Lars B

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 11:18

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det er ikke videre smart, men sikkert bare en fodfejl hos ComX....

Man laver ikke den slags "fodfejl" i branchen og samtidig bliver det
interessant at høre om økonomien i selskabet.

Måske det snart bliver udbudt til salg..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : RaZoR

Dato : 06-06-05 11:24

On Mon, 6 Jun 2005 12:18:25 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>interessant at høre om økonomien i selskabet.
>
>Måske det snart bliver udbudt til salg..?

nahh ..... det er ikke lige ViaSat som jeg ville lave "fodfejl" over
for ;)

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 11:26

"RaZoR" <nomailaddress@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> nahh ..... det er ikke lige ViaSat som jeg ville lave "fodfejl" over
> for ;)

Heller ikke Canal Digital:

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3089956/

Men mon ikke alle de glade kunder, vil være med til at skæppe i
kassen..?..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-06-05 13:12

RaZoR skrev den 06-06-2005 12:23:

> nahh ..... det er ikke lige ViaSat som jeg ville lave "fodfejl" over
> for ;)

Jeg syntes i hele taget, at Viasat nok skal gå lidt stille med dørene,
når de snakker aftaler.

De er vist ikke særlig gode til at håndtere opsigelser fra kunderne.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Sune

Dato : 06-06-05 13:28

> De er vist ikke særlig gode til at håndtere opsigelser fra kunderne.
True, jeg har aldrig prøvet dem men ville aldrig turde at skrive under på
noget som helst der stod Viasat på, med det jeg har hørt om dem og deres
forretningsmetoder :)
Sune

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 14:45

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg syntes i hele taget, at Viasat nok skal gå lidt stille med dørene, når
> de snakker aftaler.

Man kan ikke blot efter for godt befindende anvende andres
produkter/ydelser.

Hvis der er hold i beskyldningerne, har ComX et stort (økonomisk) problem.

Du vil vel også have din løn ... og det uanset hvad..

Der er overhovedet ingen undskyldning for noget som helst.

Man skulle tro at både leverandør og visse kunder ingen moral har, når du og
din "opfølger" kan lukke sådan en gang bræk ud.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sune

Dato : 06-06-05 15:46

> Man skulle tro at både leverandør og visse kunder ingen moral har, når
> du og din "opfølger" kan lukke sådan en gang bræk ud.
Inden jeg begynder at svare fra mig, er det så mig du henviser til som "opfølger"?
Sune

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 16:02

"Sune" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Inden jeg begynder at svare fra mig, er det så mig du henviser til som
> "opfølger"?

Ja.

I er som 2 små drenge:"Hvis "han" gør det, så må jeg også gøre det" (skift
selv 'det* ud med, hvad ellers passer ind i jeres kram).

Det her er B2B og det føler jeg på ingen måde, du og din medkombatant har en
hujende fis forstand på.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sune

Dato : 06-06-05 16:49

> Ja.
>
> I er som 2 små drenge:"Hvis "han" gør det, så må jeg også gøre det"
> (skift selv 'det* ud med, hvad ellers passer ind i jeres kram).
Inden du begynder at slynge omkring dig med anklager synes jeg at du skulle
tage en kort pause og trække vejret, samt tænke dig en smule om.

Ud fra hvad jeg læser, anklager du mig for at jeg skider et stort hul i hvad
ComX laver, fordi jeg mener Viasat måske ikke er nogen helgen, er det korrekt
forstået?
Måske du i så fald skulle pudse læsebrillerne og læse mit indlæg, hvor jeg
INTET nævner om ComX eller de beskyldninger der omkring dem, hvilket jeg
bevidst har udeladt. Du ville også, hvis du havde taget dig tid til at læse
min citering grundigt nok, kunne se at jeg udelukkende kommenterer at Carsten
Riis nævner at Viasat skulle have problemer med at håndtere opsigelser fra
kunder.

Ergo sidder du og anklager mig for noget du INTET kender til min holdning
om, hvordan i alverden kan det lade sig gøre?

Den eneste der opfatter sig som en lille dreng er dig. Små drenge åbner munden
før de tænker, hvilket du tydeligvis har gjort.

> Det her er B2B og det føler jeg på ingen måde, du og din medkombatant
> har en hujende fis forstand på.
Jeg er selv erhvervsdrivende indenfor internet/telesektoren, så jo jeg ved
udemærket en del om b2b på det område (og generelt for den sags skyld), tvært
i mod har jeg aldrig oplevet nogen komme med den slags uargumenterede og
anklagende påstande på så tyndt et grundlag, som virkelig havde den mindst
smule forstand på det område - den slags folk tænker som regel.

Jeg føler ikke at en undskyldning ville være helt af vejen.
For god ordens skyld (og over for de andre som måske læser hvad folk rent
faktisk skriver) skal jeg da gøre opmærksom på at jeg ikke bakker op om den
slags handlinger uanset om de er sande i ComX tilfælde eller ej, samt uanset
om den eller de misbrugte virksomheder selv har rent mel i posen.
Sune

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 17:05

"Sune" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg føler ikke at en undskyldning ville være helt af vejen.

Din konstante rakken ned på andre virksomheder, afholder mig helt og aldeles
fra at undskylde en disse overfor dig.

Pas din "forretning" og dit eget levnedsbrød.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Svend Erik Høst

Dato : 06-06-05 17:25

BJ skrev:
> [...]
> fra at undskylde en disse overfor dig.
>
> Pas din "forretning" og dit eget levnedsbrød.

Hvor mange virksomheder har han rakket ned på ?

--
Svend

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 17:27

"Svend Erik Høst" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor mange virksomheder har han rakket ned på ?

Hvis det ellers er den samme Sune, så har han gjort det både her og hisset.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sune

Dato : 06-06-05 17:57

> Din konstante rakken ned på andre virksomheder, afholder mig helt og
> aldeles fra at undskylde en disse overfor dig.
Det kommer da bag på mig, for jeg føler ikke selv at jeg konstant rakker
ned på andre virksomheder - jeg ytrer kun min mening når jeg mener jeg har
et grundlag for at ytre den, og jeg føler nu ikke det er særlig ofte jeg
har skrevet noget der kan opfattes som du tilsyneladende spiller det ud.
Er det her inde i gruppen du taler om?
- I min udtalelse om Viasat gør jeg klart opmærksom på at jeg ikke selv
har erfaring med dem, og blot har hørt en del om negative erfaringer med
dem i forbindelse med opsigelser. At jeg bekræfter Carsten Riis på baggrund
af rigtige sager jeg kender fra bekendte, ser jeg intet galt i.

Du svarer ikke rigtigt på mit spørgsmål om hvordan du har grundlag for at
anklage mig så groft, uden du overhovedet kendte min mening til sagen omkring
anklagen mod ComX?

Og nu skriver du HVIS (i dit svar til Svend Erik Høst) jeg er den samme (som
jeg ikke engang selv ved om jeg er, da jeg som sagt ikke selv opfatter mig
sådan), dvs. du tillader dig at udtale dig sådan om andre mennesker uden
overhovedet at være sikker i din sag?

Tvært i mod virker det på mig som om at du rakker ned på mig, uden grundlag.
Sune

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 18:11

"Sune" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tvært i mod virker det på mig som om at du rakker ned på mig, uden
> grundlag.

Du ved godt selv, om du har rakket ned på flere virksomheder.

Du kan evt. google.

PS: Kan man også google på tele-grupperne..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sune

Dato : 06-06-05 18:22

> Du ved godt selv, om du har rakket ned på flere virksomheder.
Hvis jeg vidste det havde jeg ikke stillet spørgsmål ved din påstand. Jeg
benægter som jeg skriver ikke at jeg ytrer min mening når jeg mener at jeg
har noget at sige, jeg opfatter dog personligt ikke mig selv som en person
der konstant rakker ned på andre virksomheder (som du siger jeg er, og efterfølgende
siger til en anden at du ikke en gang er sikker på at det er mig du mener).

> Du kan evt. google.
Det hjælper jo ikke hvis jeg har en anden opfattelse af mine indlæg, dog
er jeg åben overfor kritik (tilsyneladende modsat dig) hvis du kan vise hvilke
indlæg du mener der fra min side er forkerte og fungerer som konstante nedrakninger
på andre virksomheder.

> PS: Kan man også google på tele-grupperne..?
Ja, du kan begrænse din søgning ved at benytte group:dk.edb.internet.udbydere*
i din søgestreng.

Hvorfor svarer du ikke på de spørgsmål jeg stiller dig?
Sune

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 18:42

"Sune" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor svarer du ikke på de spørgsmål jeg stiller dig?

Jeg finder den pinlig for dig og opfordrer dig endnu en gang til at passe
din "forretning" og dit eget levebrød.

Du har sikkert rigeligt at se til, siden du forsøger at flytte interessen
over på andre virksomheder.

På den anden side, kan jeg kun give det et sikkert, gennemprøvet og
videnskabeligt bevist råd: Brug solcreme.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-06-05 18:44

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> [...]
> over på andre virksomheder.
>
> På den anden side, kan jeg kun give det et sikkert, gennemprøvet og
> videnskabeligt bevist råd: Brug solcreme.

Kan i ikke skruppe over i dk mudderkastning det er tæmmeligt irreterende at
læse jeres 2 dialoger

Fra : Sune

Dato : 06-06-05 19:10

> Kan i ikke skruppe over i dk mudderkastning det er tæmmeligt
> irreterende at læse jeres 2 dialoger
Jo, EOD for mit vedkommende.
Hvis der er mere kan jeg kontaktes pr. mail, ingen grund til at fylde gruppen
med det her.
Sune

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-05 10:09

BJ skrev den 06-06-2005 15:45:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Man kan ikke blot efter for godt befindende anvende andres
> produkter/ydelser.

Det er jeg sandelig heller ikke det jeg er fortaler for.

Selvfølgelig skal ComX (og dermed kunderne) betale for hvad de modtager
af ydelser.
Ingen tvivl om det.

Jeg syntes bare, at det er morsomt, at Viasat flegner sådan ud, når de
selv har problemer på en anden front med urimelige aftalebetingelser (i
hvert fald som jeg har forstået problemerne med de underlige
opsigelsesaftaler overfor forbrugerne).

> Hvis der er hold i beskyldningerne, har ComX et stort (økonomisk) problem.
>
> Du vil vel også have din løn ... og det uanset hvad..

Hvad har min løn med det at gøre?

Udover, at min tidligere arbejdsgiver også bør gribe i egen barm

EKS: Der var en sag i BT om en medarbejder der havde stjålet for 1 krone
vejselv-slik. Fair nok. Tyveri medfører jo bortvisning. Ingen
tvivl om det.
Det skægge er så, at når man regner sin lønseddel igennem, så får
"løn-lommeregneren" 160,33*89,45 = 14340,-. men tager man resten af
den vestlige verdens lommeregnere og beregner 160,33*89,45 = 14341,52
Du kan nok se, at det er lidt tragikomisk, at arbejdsgiveren i den ene
sammenhæng bortviser folk for 1 krone, men samtidig selv beholder 1,52
kroner pr. fastansat fuldtidsmedarbejder pr. måned.

> Der er overhovedet ingen undskyldning for noget som helst.
>
> Man skulle tro at både leverandør og visse kunder ingen moral har, når du og
> din "opfølger" kan lukke sådan en gang bræk ud.

Nu tror jeg lige, at du holde op med at konkludere noget på min moral
som der ikke er belæg for.

Snarere hellere se på den pengegriskhed Viasat ligger for dagen både
overfor forbrugere og b2b og overfor resten af samfundet (fx at man
sender fra england for at undgå de danske reklameregler, men samtidig
stadig gerne vil operere på det danske marked).
Så se hellere lidt på Viasats (doppel)moral.
Og jeg vil slet ikke nævne dårligheden af de fleste af de udsendelser
som de sender. Ja, de har nogen lyse øjeblikke, men prøv at se i
dk.medier.tv hvor tv3 gang på gang bliver heglet ned pga.
genudsendelser, voldklipning af film, reklameafbrydelser, genudsendelser
, repriser og fik jeg nævnt genudsendelser osv osv.
(OK OK så fik jeg nævnt den alligevel).

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 10:17

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jeg sandelig heller ikke det jeg er fortaler for.

O.k.

> Selvfølgelig skal ComX (og dermed kunderne) betale for hvad de modtager af
> ydelser.
> Ingen tvivl om det.

Hvis ComX har indføjet i kontrakterne at uforudseete betalinger til
programudbydere kan pålægges senere, vil de sandelig også komme til det.

Du kan evt. læse min anbefaling (wear sunscreen) til Per Rønne igen.

> [...]
> selv har problemer på en anden front med urimelige aftalebetingelser (i
> hvert fald som jeg har forstået problemerne med de underlige

Det er 2 vidt forskellige områder.

Hvis en virksomhed har uløste opgaver på en front, giver det ikke automatisk
ret til udnyttelse på en anden.

> Hvad har min løn med det at gøre?

Din løn er din betaling for udført arbejde.

Det samme er vederlaget til Viasat.

Om du så udfører dit arbejde skidt eller godt, betyder ikke, du blot ruller
om på siden og lader lønudbetaleren slippe for videre tiltale.

Jeg bliver gentagne gange forundret over at lønmodtagere ikke kan drage
paralleller imellem løn og en virksomheds fakturering af ydelser/varer.

> Nu tror jeg lige, at du holde op med at konkludere noget på min moral som
> der ikke er belæg for.

Med din udmelding giver den et noget broget indtryk.

> [...]
> hvor tv3 gang på gang bliver heglet ned pga. genudsendelser, voldklipning
> af film, reklameafbrydelser, genudsendelser , repriser og fik jeg nævnt

Hold dog dit venstreorienterede bavl i dk.politik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-05 15:03

BJ skrev den 07-06-2005 11:16:
> [...]
> programudbydere kan pålægges senere, vil de sandelig også komme til det.
>
> Du kan evt. læse min anbefaling (wear sunscreen) til Per Rønne igen.

Hvor er den henne?

> Det er 2 vidt forskellige områder.
>
> Hvis en virksomhed har uløste opgaver på en front, giver det ikke automatisk
> ret til udnyttelse på en anden.

Stadig en virksomhed som udviser nidkærhed på en front, men på andre
fronter skriver betingelser i abonnementsreglerne som helt klart er til
sin egen fordel og ingen andens.

> Din løn er din betaling for udført arbejde.
> Det samme er vederlaget til Viasat.

Ja. Tilgengæld er der vidt forskellige mekanismer i løn og fakturaer.

> Om du så udfører dit arbejde skidt eller godt, betyder ikke, du blot ruller
> om på siden og lader lønudbetaleren slippe for videre tiltale.

Tja, har du nogensinde hørt om akkordarbejde. Der får man løn som
fortjent.
Eller hvad med provisionsløn.

> Jeg bliver gentagne gange forundret over at lønmodtagere ikke kan drage
> paralleller imellem løn og en virksomheds fakturering af ydelser/varer.

Der er ingen paralleller.

Udover den jeg lige har givet dig ret ovenform

> Med din udmelding giver den et noget broget indtryk.

Så lad mig da slå den fast: Før man som virksomhed anklager andre for
fuskerier, så bør selv have en ren vest.

(og nej, det er noget andet for voldtægtsofre og deres "udfordrende
påklædning", såfremt du kan vil starte på analogier)

> Hold dog dit venstreorienterede bavl i dk.politik.

tja, er du da ikke tilhænger, at man konkurrerer på lige vilkår og under
de samme betingelser?

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 15:25

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> tja, er du da ikke tilhænger, at man konkurrerer på lige vilkår og under
> de samme betingelser?

Morsomt du netop lige skulle nævne dette i en tråd om ComX.....

Det fører ikke til noget Carsten, så jeg stopper snakken med dig her.

Du mangler totalt indblik i branchen, måden hvorpå den virker og har gjort i
mere end 30 år.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-05 17:24

BJ skrev den 07-06-2005 16:25:

> Morsomt du netop lige skulle nævne dette i en tråd om ComX.....

Jeg er jo netop tilhænger af, at ComX skal betale hvad de skal betale.
Har jeg skrevet andet?

Så jeg forstår ikke helt din anke mod, at viasat ikke bør komme for godt
igang, da de selv har nogle metoder som selv er lidt "grå".

> Det fører ikke til noget Carsten, så jeg stopper snakken med dig her.
>
> Du mangler totalt indblik i branchen, måden hvorpå den virker og har gjort i
> mere end 30 år.

Hvorfor skulle kanal-/Internet-udbyderbranchen være så forskellig fra
andre brancher, hvor man skal betale det man skal betale?

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 17:30

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er jo netop tilhænger af, at ComX skal betale hvad de skal betale.
> Har jeg skrevet andet?

Nej.

> Så jeg forstår ikke helt din anke mod, at viasat ikke bør komme for godt
> igang, da de selv har nogle metoder som selv er lidt "grå".

Viasats kundeproblemer har intet med ComX og deres situation at gøre.

> Hvorfor skulle kanal-/Internet-udbyderbranchen være så forskellig fra
> andre brancher, hvor man skal betale det man skal betale?

Branchen er politisk styret og har været det altid.

Du var ikke engang født, da det var ulovligt at tage satellit-TV.

Du skal sætte dig ind i betingelserne (og det gælder utrolig mange andre)
for branchens virke.

At du stadig mener at Viasats kundeproblemer på en eller anden mystiks vis
beretter ComX til evt. at bedrage dem (vi kender ikke resultatet af
politiundersøgelsen endnu), kan jeg ganske enkelt ikke fatte og du
fortfarende fremturer med dette argument er mig en gåde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-06-05 17:51

> [...]
> politiundersøgelsen endnu), kan jeg ganske enkelt ikke fatte og du
> fortfarende fremturer med dette argument er mig en gåde.

Det er muligt man skal have en speciel aftale det ville man da gå ud fra..
et slags gebyr af en art for at udsende programudbyderens programmer. Men
Comx har vel betalt KoDA afgift for alle programmerne og det er 25kr. pr
måned pr kunde for bare alene TV3... og så skal Viasat måske have en kæmpe
pose penge for, for at udbyderen så overhovedet kan inddrive de 25kr. til
viasat?

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 18:06

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Comx har vel betalt KoDA afgift for alle programmerne og det er 25kr. pr

Alle i antenneforeninger (over 24 abb.) betaler KODA ... også for DR og
TV2....

> og så skal Viasat måske have en kæmpe pose penge for, for at udbyderen så
> overhovedet kan inddrive de 25kr. til viasat?

Ja.

Der er INTET nyt under solen, sådan har vi andre det i antenneforeningerne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-05 18:02

BJ skrev den 07-06-2005 18:29:
> [...]

> Branchen er politisk styret og har været det altid.
>
> Du var ikke engang født, da det var ulovligt at tage satellit-TV.

Hvornår var det da?

Jeg mindes tilbage i 80erne engang hvor der var et farlig bøvl med at få
paraboler her til lands og man skulle køre til tyskland for at hente
udstyret.

> Du skal sætte dig ind i betingelserne (og det gælder utrolig mange andre)
> for branchens virke.

Og igen må jeg spørge: hvilke betingelser adskiller denne branche sig
fra andre brancher?
At den er politisk styret. det er ikke en betingelse. Det er der mange
brancher der er.

> [...]
> politiundersøgelsen endnu), kan jeg ganske enkelt ikke fatte og du
> fortfarende fremturer med dette argument er mig en gåde.

Jeg tror du har misforstået mig. eller rettere sagt: jeg har ikke
formuleret mig ordentlig.

"tv-pirateri" er noget værrere noget og skal naturligvis forfølges (comx
vs. viasat).
Når den bedragede (her: viasat) i anden sammenhæng selv har problemer
med at opføre sig ordentlig, så må sympatien for den bedragede kunne
ligge på et stærkt begrænset område.

Så nej, at viasat er nogen værrere nogen i en/flere sammenhæng(e)
beretter ikke, at man tager røven på viasat i en anden sammenhæng.
Men jeg har ikke nogen sympati for viasat, netop fordi de ikke er helt
fine i kanten i de andre sammenhænge.

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 18:10

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg mindes tilbage i 80erne engang hvor der var et farlig bøvl med at få
> paraboler her til lands og man skulle køre til tyskland for at hente
> udstyret.

Det er da vist noget du har læst eller fået fortalt.

Søg informationer (gerne omkring Hybridnettet) og du vil finde
oplysningerne.

De var iøvrigt socialdekrabaterne og andre venstreorienterede, der mente
danskeren ikke skulle se satellit-TV.

> Og igen må jeg spørge: hvilke betingelser adskiller denne branche sig fra
> andre brancher?

Jeg skal ikke belære dig, du må selv søge de rigtige informationer eller
lade dig indrullere i branchen.

> At den er politisk styret. det er ikke en betingelse. Det er der mange
> brancher der er.

Det er der, men ingen som i den grad har uvidende forbrugere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-05 18:31

BJ skrev den 07-06-2005 19:09:

> Det er da vist noget du har læst eller fået fortalt.

Ok, Bjørn. Hvor gammel er jeg da?

eller er det et forsøg på mudderkastning.

> Søg informationer (gerne omkring Hybridnettet) og du vil finde
> oplysningerne.

Du vist hellere søge lidt informationer om dine meddebatører end dine
ynkelige forsøg på "jeg er ældre end dig"-mudderkastnings-forsøg.

> De var iøvrigt socialdekrabaterne og andre venstreorienterede, der mente
> danskeren ikke skulle se satellit-TV.

Og problemet er i forhold til viasat vs. comx er hvad?

> Jeg skal ikke belære dig, du må selv søge de rigtige informationer eller
> lade dig indrullere i branchen.

Indrullere mig? Sig mig engang. er det en hemmelig sekt eller
hæren eller noget i den stil.

Hvad er det som er så hemmelighedsfuldt?

> Det er der, men ingen som i den grad har uvidende forbrugere.

Hvorfor så ikke videreformidle denne viden.

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 18:40

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok, Bjørn. Hvor gammel er jeg da?

Ca. 10 år yngre end mig.

> eller er det et forsøg på mudderkastning.

Overhovedet ikke, men jeg har bestemt ikke indtrykket af, du på samme
tidspunkt som jeg, har levet som myndig/voksen med forbudet (eller sågar har
været formand for en stor antenneforening, hvor vi kæmpede med
problematikken.)

Dine standardudsagn er "svindlere" og "det er alt for dyret, de skovler
penge ind ... groft sagt, uden nogen reel viden om baggrundene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-05 21:11

BJ skrev den 07-06-2005 19:39:
> [...]
> tidspunkt som jeg, har levet som myndig/voksen med forbudet (eller sågar har
> været formand for en stor antenneforening, hvor vi kæmpede med

Hvad ændre det på.

Du startede med at påstå, at jeg ikke var født under forbuddet.
Nu er det fordi jeg ikke var formand i en antenneforening.
Det næste er vel, at du ejede en vic20 og jeg kun en commodore128 eller
hvad?

Jamen, tillykke med at du var det.

Hvad forskel gør det i forhold til situationen idag med comx vs. viasat
set i forhold til viasats øvrige "forretningsmetoder".

> Dine standardudsagn er "svindlere" og "det er alt for dyret, de skovler
> penge ind ... groft sagt, uden nogen reel viden om baggrundene.

Det ændrer stadig intet på, at Viasat gerne vil operere i Danmark, men
ikke vil indordne sig under de danske regler og derfor vælger at have en
"uplink-station" i England for at undgå de danske regler.
(og ja, det samme gælder Kanal5)

Har jeg brugt ordet svindler her i tråden? Mig bekendt har jeg ganske
fint holdt mig indenfor hvad man kan stå indenfor fj. injurieparagraffen.
Lad nu være med at lægge ord i munden på mig som jeg ikke skrevet.

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 21:19

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ikke vil indordne sig under de danske regler og derfor vælger at have en
> "uplink-station" i England for at undgå de danske regler.

Det gælder alle reklamefinansierede satellitbaserede TV-stationer.

At vi stadig lever en venstreorienteret medielovgivning er dybt sørgeligt,
da den klart siger, borgerne ikke kan tage vare på sig selv og deres
børn....

Man kan jo bare forbyde det og udstede bøder til de forbrugere/modtagere,
der ikke vil makke ret.

Det er jo helt i trend med tiden..!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-06-05 00:01

BJ skrev den 07-06-2005 22:19:

> Det gælder alle reklamefinansierede satellitbaserede TV-stationer.

Hvis du tænker på Discovery mv. så gør de vist ingen hemmelighed ud af,
at de er udenlandske kanaler, som har fået indarbejdet nogle danske
reklamer.

Men Viasat og Kanal5.... De sælger sig selv gerne som danske kanaler til
det danske marked, men de vil ikke acceptere den danske lovgivning som
er på området.

> At vi stadig lever en venstreorienteret medielovgivning er dybt sørgeligt,
> da den klart siger, borgerne ikke kan tage vare på sig selv og deres
> børn....

Tja, vi har haft en borgerlig regering siden 2001 (svjh). Endda en
flertalsregering (dog med hjælp af DF).

Så hvis det virkelig var så frygtelig venstreorienteret, så ville
Venstre&Co nok have lavet det om.

> Man kan jo bare forbyde det og udstede bøder til de forbrugere/modtagere,
> der ikke vil makke ret.
>
> Det er jo helt i trend med tiden..!

er det?

Man fjerner mere og mere forbrugerbeskyttelse (jajaja, man har oprettet
et forbrugerministerium, men ude i praksis så har man skåret ned for
ressourcerne, hvor folk virkelig har hjælp behov).....så kan borgerne da
tage vare på sig selv kan de. Er du glad, så erhvervsdrivende rigtig
kan tage røven på forbrugeren nu.

Fra : BJ

Dato : 08-06-05 00:06

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du tænker på Discovery mv. så gør de vist ingen hemmelighed ud af,
> at de er udenlandske kanaler, som har fået indarbejdet nogle danske
> reklamer.

Har de ikke danske undertekster også..?

> Tja, vi har haft en borgerlig regering siden 2001 (svjh). Endda en
> flertalsregering (dog med hjælp af DF).
>
> Så hvis det virkelig var så frygtelig venstreorienteret, så ville
> Venstre&Co nok have lavet det om.

Ikke hvis der ligger en gammel aftale til grund.

> er det?

Det er det i allehøjeste grad.

> [...]
> ressourcerne, hvor folk virkelig har hjælp behov).....så kan borgerne da
> tage vare på sig selv kan de. Er du glad, så erhvervsdrivende rigtig

Jeg kan ikke finde ret meget forbrugerbeskyttelsesbehov i TV-programmer, det
kan folk selv tage vare på.

Tjaee .det er sandelig også set at forbrugere tager røven på
erhvervsdrivende.

Vi er nu komplet OT og jeg gider ikke lege med dig mere.

I stedet for at braldre ud med dit og dat, så gør dog noget mand ... tag et
ansvar..!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-06-05 10:21

BJ skrev den 08-06-2005 01:06:

> I stedet for at braldre ud med dit og dat, så gør dog noget mand ... tag et
> ansvar..!

Tja, jeg har da vundet de sager som jeg selv har været med i.

Jeg har endda købt et kamera i Fona for lige at afprøve deres
prisgaranti. (søg lidt på googlegroups på Fona og mit navn).

Derudover er det et par stykker i dk.heldbred.sorg+krise som har haft
glæde af min hjælp.

Og som prikken over i'et så har jeg åbent døren til et job for en af
mine venner.

FUT: dk.snak.snik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-06-05 11:43

"Carsten Riis" <.@.> skrev

> [...]
> selv har problemer på en anden front med urimelige aftalebetingelser (i
> hvert fald som jeg har forstået problemerne med de underlige

Ja, de to ting har jo også rigtig meget med hinanden at gøre............

Sikke en indsigt...

Claus

Fra : Hauge

Dato : 06-06-05 11:37

Hej
BJ wrote:
> Måske det snart bliver udbudt til salg..?

Det varer nok ikke længe før der kommer et QXL-indlæg om salget ;)

/Hauge

Fra : Carsten Larsen

Dato : 06-06-05 12:05

> [...]
> interessant at høre om økonomien i selskabet.
>
> Måske det snart bliver udbudt til salg..?

tror næppe det er en fodfejl, det er gjort bevidst, man kommer ikke bare til
at glemme at aftale sådan noget med viasat.

så er com-x nok snart til salg, hvis der er nogen der vil overtage det.

mvh Carsten

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 14:46

"Carsten Larsen" <gæt@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> tror næppe det er en fodfejl, det er gjort bevidst, man kommer ikke bare
> til at glemme at aftale sådan noget med viasat.
>
> så er com-x nok snart til salg, hvis der er nogen der vil overtage det.

Hmm ... er der nogen som kan bruge et underskud på + et sekscifret
millionunderskud..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Rasmus Helmich

Dato : 06-06-05 17:48

Hvordan ved du hvor stort deres underskud måtte være ?

MVH
Rasmus

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 18:12

"Rasmus Helmich" <rh@tjantik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan ved du hvor stort deres underskud måtte være ?

Siden du spørger, har de måske slet ikke underskud..jeg kan jo gætte
forkert..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Rasmus Helmich

Dato : 06-06-05 19:03

Jeg ved det ikke, men det virkede som om du vidste noget ?

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 19:06

"Rasmus Helmich" <rh@tjantik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg ved det ikke, men det virkede som om du vidste noget ?

En ganske almindelig lommeregner, eller for de helt skrappe en
strimmelregner, kan bruges til mange slumpeudregninger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kas.

Dato : 06-06-05 21:13

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse news:42a4909c$0$157

Jeg vil foreslå, at du kigger på www.kob.dk. Her vil du se, at ComX'
regnskab fra 2004 endnu ikke offentliggjort. Dvs. hverken du, jeg eller
andre kan sige noget som helst fornuftigt, om ComX er en
underskudsforretning eller ej.

Mvh. Kasper

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 21:52

"Kas." <no@psam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> regnskab fra 2004 endnu ikke offentliggjort. Dvs. hverken du, jeg eller
> andre kan sige noget som helst fornuftigt, om ComX er en

Jeg har ikke sagt, det var fornuftigt, men man har vel lov at regne på det.

Kender du lidt til virksomhedsdrift, skal pengene jo komme fra et eller
andet sted......

Jeg har fornemmelsen af store investeringer og ikke ret mange kunder til at
trække læsset, men kan man tilbyde en vare uden at afregne med
leverandøren/leverandørerne mv., er det jo heller ikke ligefrem et
underskud...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kas.

Dato : 07-06-05 06:57

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse news:42a4b753$0$173

> Jeg har ikke sagt, det var fornuftigt, men man har vel lov at regne på
> det.

Hvordan kan du regne på noget, når du ikke ved, hvilke tal, du skal bruge?

> Kender du lidt til virksomhedsdrift, skal pengene jo komme fra et eller
> andet sted......

Kender du Comx' virksomhedsstruktur. Ved du, hvor mange penge investorerne
har lagt? Jeg gør ikke - du gør ikke.

> [...]
> at trække læsset, men kan man tilbyde en vare uden at afregne med
> leverandøren/leverandørerne mv., er det jo heller ikke ligefrem et

Ved du hvor mange kunder Comx har? Ved du, hvor store investeringer de har
lavet?

Faktum er, at din kritik på ingen måde hænger sammen med fakta, tal og
logik.

Sagen er, at hverken du eller jeg har nogen som helst mulighed for at udtale
os om, hvorvidt Comx driver en fornuftig og sund virksomhed. Jeg vil
foreslå, at du venter med at udtale dig om dette, til regnskabet for 2004
kommer.

Mvh. Kasper

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 09:42

"Kas." <no@psam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan kan du regne på noget, når du ikke ved, hvilke tal, du skal bruge?

Løn, biler, drift, installation, komponenter osv.

Det er ganske nemt at få et rimeligt kvalificeret overblik

> Kender du Comx' virksomhedsstruktur. Ved du, hvor mange penge investorerne
> har lagt? Jeg gør ikke - du gør ikke.

Mindst den ansvarlige aktiekapital og evt. nogen garatier.

> Ved du hvor mange kunder Comx har? Ved du, hvor store investeringer de har
> lavet?

Du kan sagtens lave et kvalificeret gæt.

Jeg håber da det er mere end de omtalte 2.000 abonnenter.....

> Faktum er, at din kritik på ingen måde hænger sammen med fakta, tal og
> logik.

Det er din mening.

Næste udgave ser vi jo nok som opfølgning af politianmeldelsen i aviserne.

> [...]
> udtale os om, hvorvidt Comx driver en fornuftig og sund virksomhed. Jeg
> vil foreslå, at du venter med at udtale dig om dette, til regnskabet for

Jeg plejer ikke at tage så grusomt fejl .... vel..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~