HJÆLP .. sygdom ?
Fra : Mads Creutz Thomsen

Dato : 06-06-05 19:31

Hej Gruppe.

En af mine scalarer har fået en .. hvid tot noget på sig .. sådan lige
pludselig .. ingen af de andre fisk har en sådan fætter på sig ..

Billede af "totten" i dk.binær

Fra : Thomas B

Dato : 06-06-05 21:38

"Mads Creutz Thomsen" <Mads.creutz@ggogmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Gruppe.
>
> En af mine scalarer har fået en .. hvid tot noget på sig .. sådan lige
> pludselig .. ingen af de andre fisk har en sådan fætter på sig ..

Jeg kan ikke se fotoet i binær. Men er sikker på at det er svamp. Du kan
købe medicin imod det..men du kan også prøve med salt i vandet.

Mvh. Thomas

Fra : Mads Creutz Thomsen

Dato : 06-06-05 22:13

>Jeg kan ikke se fotoet i binær. Men er sikker på at det er svamp. Du kan
>købe medicin imod det..men du kan også prøve med salt i vandet.
>
>Mvh. Thomas

Hej ..

Tak - jeg kører ned til min fiske pusher og køber noget medicin
imorgen.

Mads

Fra : Alexia

Dato : 06-06-05 23:16

Har før haft lign. hvid tot på mine slørhaler.. behandlede med salt og det
gik hurtigt over :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 23:25

"Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev i en meddelelse
> Har før haft lign. hvid tot på mine slørhaler.. behandlede med salt og
> det gik hurtigt over :)

Hvordan går det ellers med dine fisk Alexia, er du ovre de store problemer
du har haft?

MvH

Fra : Alexia

Dato : 07-06-05 08:27

> Hvordan går det ellers med dine fisk Alexia, er du ovre de store problemer
> du har haft?
>
> MvH

Det gik ikke særlig godt med dem, havde 10 og endte på 3, hvilket jeg var
ked af, men så fik jeg et råd om at skifte en masse vand 1/4 del hver dag,
det gjorde jeg så, og hurtigt forsvandt de hvide pletter og flossede haler..
:) så nu kører det og der er ingen fisk døde i en måned (det er vel
efterhånden en måned siden? :) )... tror jeg vil ud og købe lidt til
akvariet på torsdag :)

men tak fordi du spørger.. :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 22:35

> [...]
> haler.. :) så nu kører det og der er ingen fisk døde i en måned (det er
> vel efterhånden en måned siden? :) )... tror jeg vil ud og købe lidt til

Selvtak Sikke et hug i bestanden. Godt at høre at det kører nu.

Det salt du siger du har brugt, er det noget specielt salt eller bare noget
fra et supermarked hvor der står uden tilsætningsstoffer på? Jeg har lige
selv være ude og købe noget salt og det blev den sidst nævnte slags. En af
mine kollegaer siger at man ikke skal bruge mere end ca 1/4 teske hver 3.
md. til halve år. Hvor meget har du brugt og opløste du det først inden du
kom det i tanken? (andre er naturligvis velkomne til at give dere besyv
med) =)

MvH <9)))><

Fra : Hobi

Dato : 08-06-05 02:51

"PyroStorm_DK" <yeager_dk2003(a)yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du det først inden du kom det i tanken? (andre er naturligvis velkomne til

Salt til opvaskemaskinen er fint... der må bare ikke være
antiklumpningsmiddel i.

Brug ca 1 gram pr liter. Det passer. Hvis du bruger det hele tiden ( kan
ikke anbefales ) skal du bruge et gram pr liter vand du skifter også... Husk
også at der er en del fisk som ikke kan tåle salt.. f.eks. pansermaller.....
Og ja, det ser ud af ret meget med 1 gram pr liter...

Mvh
Hobi

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 22:12

> [...]
> pansermaller.....
> Og ja, det ser ud af ret meget med 1 gram pr liter...

Takker mange gange. Jeg havde aldrig gættet på at opvaskemaskine salt kunne
bruges..... der kan man bare se.

MvH <9)))><

Fra : Alexia

Dato : 09-06-05 23:43

> Selvtak Sikke et hug i bestanden. Godt at høre at det kører nu.

- Jo tak, det var også lidt af et chok..

> [...]
> inden du kom det i tanken? (andre er naturligvis velkomne til at give dere

Nu fik du jo svaret, men plejer bare at bruge ganske alm salt... det var
vist noget med en teskefuld pr. 10 eller 15 liter, kan aldrig huske det,
men slår det op på nettet normalt :)