Problemer med at trække tekst ud af mysql
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 06-06-05 19:25

Jeg har en gæstebog hvor jeg ved hjælp af funktionen:

nl2br

Den laver automatisk mellemrum de steder, hvor der i brugerens
input bliver et mellemrum. Men mit problem er nu at hvis brugeren
ikke laver nogen mellemrum i sit input(som i dette tilfælde
bliver skrevet i en textarea), strækkes teksten næsten uendelig
ud og fucker mine tabeller op.

ps. Har prøvet at sætte en fast "width" på min tabel, men den
strækker stadigvæk teksten ud i en lang linje.

Mvh. Jeppe

koden ser således ud:

mysql_connect("localhost", "bruger", "kodeord");
mysql_select_db("database");
$indlaeg = mysql_query("SELECT * FROM gaestebog
ORDER BY id DESC ");
while ($row = mysql_fetch_array($indlaeg))
{
$navn = $row["navn"];
$tid = $row["tid"];
$mail = $row["mail"];
$tekst = $row["tekst"];
echo '<table>';
echo '<tr>';
echo '<td>';

echo '<b><font face="Verdana"
size="2">Navn:&nbsp;</font></b>';
echo '</td>';
echo '<td>';
echo "<font face='Verdana' size='2'>$navn</font>";
echo '</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>';
echo "<b><font face='Verdana'
size='2'>Tid:&nbsp;</font></b>";
echo '</td>';
echo '<td>';
echo "<font face='Verdana' size='2'>$tid</font>";
echo '</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>';
echo "<b><font face='Verdana'
size='2'>E-mail:&nbsp;</font></b>";
echo '</td>';
echo '<td>';
echo "<font face='Verdana'
size='2'>$mail</font><br>";
echo '</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td valign="top">';
echo "<b><font face='Verdana'
size='2'>Tekst:&nbsp;</font></b>";
echo '</td>';
echo '<td>';
echo "<font face='Verdana' size='2'>";
echo nl2br($row['tekst']);
echo '</font>';
echo '</td>';
echo '</tr>';
echo "<br><br>";
echo "</table>";
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 06-06-05 19:56

> [...]
> ud og fucker mine tabeller op.
>
> ps. Har prøvet at sætte en fast "width" på min tabel, men den
> strækker stadigvæk teksten ud i en lang linje.
Har du prøvet at lave en div i tabellen?

--
Christoffer B.

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 06-06-05 20:15

> --
> Christoffer B.

Har lavet om på koden som jeg tror du vil have mig til og den ser nu
[...]

echo '<div style='width: 100px;'><table>';
[...]

echo "</table></div>";
}

Men det virker stadigvæk ikke, skriv lige hvis jeg har gjort det
forkert...

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 06-06-05 20:22

Fra : Christoffer

Dato : 06-06-05 21:25

> Men det virker stadigvæk ikke, skriv lige hvis jeg har gjort det
> forkert...
Jeg gik ud fra det kun var i en enkelt tabel-celle at problemet opstod, så
skulle div'en nemlig bare indsættes i den celle (med overflow:auto;)
Hvor er det egentlig at det går galt så? I flere celler?

--
Christoffer B.

Fra : Martin

Dato : 06-06-05 21:40

Jeppe Christensen wrote:
> [...]
> ikke laver nogen mellemrum i sit input(som i dette tilfælde
> bliver skrevet i en textarea), strækkes teksten næsten uendelig

Kig på funktionen
www.php.net/wordwrap