Hjælp - ustabil maskine
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-06-05 18:34

Min maskine er pludselig blevet ustabil, har haft geninstalleret et par
gange, men den går stadig spontant ned, windows media player kan slet ikke
startes, eller dvs den starter og får så en fejl.

Jeg har kørt en scandisk, den meldte ingen fejl, har så kørt noget memory
test i sisoft sandra, der kommer også nogle fejl men kan ikke bedømme om de
er kritiske. Men der meldes ikke fejl når rammen bliver talt op under
opstart.

Som sagt kan den fryse når som helst nogle gange også i opstarten.

Nogen der kan pege på et fejlfindings værktøj? eller hvad jeg skal kigge
efter i sisoft, det er 2004 versionen

vh
jeppe

Fra : Henning

Dato : 06-06-05 19:26

On Mon, 6 Jun 2005 19:33:42 +0200, "Jeppe Jensen" <12@12.12> wrote:

> [...]
>test i sisoft sandra, der kommer også nogle fejl men kan ikke bedømme om de
>er kritiske. Men der meldes ikke fejl når rammen bliver talt op under

Memtest86, lav en boot-cd og kør intensiv test.
http://memtest86.com/

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-06-05 19:32

Henning wrote:

> [...]
[...]
> Memtest86, lav en boot-cd og kør intensiv test.
> http://memtest86.com/

Hent hellere Memtest86+. Den skulle være mere "up-to-date".
http://www.memtest.org/

--
Mvh. Lars

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-06-05 19:54

> Hent hellere Memtest86+. Den skulle være mere "up-to-date".
> http://www.memtest.org/

Den kan jeg jo så passende køre bagefter ;)

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-06-05 19:44

> Memtest86, lav en boot-cd og kør intensiv test.
> http://memtest86.com/

så tester den lystigt, hvsi det nu ikke giver noget hvad er så det bedste at
teste harddisken med ?. og kan det være(måske dumt sp.) grafikkort driveren,
der er jo mildest talt mange at vælge imellem
http://www.tweak.dk/nvidia-w2k.php har et geforce4 ti4200,.

Takker for hjælpen so far, den cd er en keeper ;)

vh
jeppe

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-06-05 11:37

Jeppe Jensen wrote:
> hvad er så det bedste at teste harddisken med?

Producentens eget værktøj, personligt bruger jeg www.ultimatebootcd.com
som både har de to programmer tidligere nævnt til test af RAM, samt et
bredt udvalg af andre testprogrammer heriblandt også div. producenters
værktøjer til test af harddisk.

>. og kan det være(måske dumt sp.)
> grafikkort driveren, der er jo mildest talt mange at vælge imellem
> http://www.tweak.dk/nvidia-w2k.php har et geforce4 ti4200,.

Når jeg tester efter sådanne fejl, så starter jeg med at bruge førnævnte
CD for at finde RAM, harddisk eller CPU fejl og finder den ikke noget
prøver jeg med en ny installation på anden harddisk (for at bevare
dataene og harddisken har jeg jo testet OK).
Jeg starter med at installere Windows uden noget andet og tester om
fejlen stadig er der, er den det så er det højst sandsynligt en
hardwarefejl. Fx. grafikkortet. Så prøver man jo selvfølgelige med et
andet grafikkort, men er der ingen fejl der så prøver jeg lige så stille
med diverse opdateringer fra Windows update og dernæst div. drivere...
Og efter hver installatione genstarter jeg og testet om fejlen er kommet
indtil jeg finder synderen.

Ang. grafikkort driver, vælger jeg normalt den nyeste direkte fra
www.nvidia.com.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 09-06-05 20:48

> [...]
> opdateringer fra Windows update og dernæst div. drivere... Og efter hver
> installatione genstarter jeg og testet om fejlen er kommet indtil jeg

Problemet er jo bare at den ikke fryser med det samme der kan gå et stykke
tid :9 men den windows media fejl kan jeg selvfølgelig teste

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-06-05 20:58

> Memtest86, lav en boot-cd og kør intensiv test.
> http://memtest86.com/

Kan se den bare looper når den er færdig med at teste, men den skal vel kun
køre en gang?

vh
jeppe

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-06-05 11:31

http://memtest86.com/#timing

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 09-06-05 20:49

> http://memtest86.com/#timing

Nice

Fra : Jesper Andersen

Dato : 08-06-05 17:30

> [...]

>gange, men den går stadig spontant ned, windows media player kan slet ikke
>startes, eller dvs den starter og får så en fejl.

Hvilken PSU har du, kunne være den der er problemet, har du puttet
noget extra/nyt hw i for nyligt, hvad med CPUblæseren er den meget
støvet?

Hvis folk skal kunne komme med et kvalificeret gæt, må du lige
fortælle hvad din maskine består af.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 09-06-05 20:50

> Hvis folk skal kunne komme med et kvalificeret gæt, må du lige
> fortælle hvad din maskine består af.

Barton 2500, har lige støvsuget det hele, har ikke puttet nyt hardware i.
der sidder to ekstra 80mm blæsere foran og en ekstr 80mm blæser bagi, så det
er ikke problemet.