neonfisk ?
Fra : Casper

Dato : 06-06-05 17:44

Hej...!!

Jeg har overvejet at købe nogle neonfisk
( er blevet træt af Guppyér)

Men hvad skal man have for at de føler sig godt tilpas
( beplantning, lys, strøm i vandet )
er de svære at have og er de nemme atpdrætte ?

Og hvilke andre fisk kan man have sammen med neonfisk ?
( Har tænkt på sommerfuglcichlide )

( Har et 60 liter´s )

Hilsen Casper....

Fra : Peptid

Dato : 06-06-05 19:15

"Casper" <casperrasmussen11@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ( beplantning, lys, strøm i vandet )
> er de svære at have og er de nemme atpdrætte ?
>
> Og hvilke andre fisk kan man have sammen med neonfisk ?

Sommerfuglcichlide og neon er perfekt sammen, også i 60 l.
Begge sætter pris på pH 6-6.5 men har det helt fint i postevand ca.pH7
Yngel med Neon er vist nærmest for eksperter, men sommerfuglecichlider kan
lade sig gøre.
Trærødder og planter er et must. og hvis du vil gøre vandet lidt mørkt uden
at bruge tørv så kan der købes tørveekstrakt (flydende) hos din forhandler.
Min fisk har været glade for det. Så mangler du bare lidt flydeplanter og
Amazonstemningen er hjemme.
Start måske med alm. neon da de er lidt mere hårdføre.
Sommerfuglcichlider er en af de mest charmerende dværgcichlider du kan få.

/Pep

Fra : Peptid

Dato : 06-06-05 19:22

"Peptid" <Jesperpedersen12@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Casper" <casperrasmussen11@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Glemte lige: Ikke for voldsom filtrering , og ikke for skærende lys, fiskene
er absolut smukkest når det er en anelse dunkelt.

/Pep

Fra : Casper

Dato : 06-06-05 19:41

takker for svarene

Men hvad så med sommerfuglcichliden´s unger.....bliver de ikke ædt af
neonfiskene ???

Hilsen Casper

Fra : Peptid

Dato : 06-06-05 20:59

> takker for svarene
>
> Men hvad så med sommerfuglcichliden´s unger.....bliver de ikke ædt af
> neonfiskene ???

Hvis du vil yngle med sommerfugle, bør du have et akvarium som du flytter
dit ynglepar over i. (med lidt blødere vand). Og faktisk også fjerne
forældrene efter nogle dage. Mange cichlider beskytter deres afkom.
Prøv at søge lidt på nettet.
Det er en udfordring og en del vanskligere end at yngle med levendefødende
(guppyer), men slet ikke umuligt og "besværet" værd.
Store fisk spiser små fisk, små fisk spiser yngel, bl.a derfor isolerer man
dem.
/pep

Fra : Casper

Dato : 07-06-05 13:10