bestemt "adresse" i database
Fra : Carsten

Dato : 06-06-05 17:02

Hej
Det her burde være nemt. men har ikke selv kunnet finde en
løsning.

ID Gruppe
ID1 titel
ID2 titel
ID3 anden titel
etc

Ovenstående skulle gerne hjælpe til at forklare. Jeg vil gerne
sige:

Hvis rs("Gruppe") @ ID1 = rs("Gruppe") @ ID2 .....

Hvad skal man skrive for at erstatte mit @

Mvh
Carsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-06-05 19:21

Carsten skrev:

> [...]
> ID3 anden titel
> etc
>
> Ovenstående skulle gerne hjælpe til at forklare.

Beklager, men jeg forstår ikke ret meget ud fra ovenstående. Prøv i
ord at forklare hvad det er du gerne vil.

Er ID og Gruppe feltnavnene - og de tre efterfølgende linjer
værdier?

> Hvis rs("Gruppe") @ ID1 = rs("Gruppe") @ ID2 .....

- så hvad? En if-sætning er ikke meget bevendt hvis man ikke ved
hvad du vil foretage dig når den er sand eller falsk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carsten

Dato : 06-06-05 20:49

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Beklager, men jeg forstår ikke ret meget ud fra ovenstående. Prøv i
> ord at forklare hvad det er du gerne vil.
>
> Er ID og Gruppe feltnavnene - og de tre efterfølgende linjer
> værdier?
Ja

> - så hvad? En if-sætning er ikke meget bevendt hvis man ikke ved
> hvad du vil foretage dig når den er sand eller falsk.
Det er @ jeg mangler. En funktion der kan tjekke om om "Gruppe" på
"ID2" er magen til "Gruppe" på "ID1", altså konstant den foregående
ID-post.

Håber det hjalp på forståelsen, jeg kan godt se det er lidt rodet.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-06-05 21:06

Carsten wrote:

> [...]
> ID-post.
>
> Håber det hjalp på forståelsen, jeg kan godt se det er lidt rodet.

Noget i stil med:

<%
dim prevGruppe
'prevGruppe = ""

set rs = ADOCON.execute("SELECT id, gruppe FROM tabel ORDER BY id ")

do while not rs.eof
if rs.fields("gruppe") = prevGruppe then
response.write("BINGO")
end if
prevGruppe = rs.fields("gruppe")
rs.movenext
loop

%>

Saludos
Lars Hoffmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-06-05 21:19

Carsten skrev:

> Det er @ jeg mangler.

Det har jeg forstået - men hvad er det du vil gøre med din if-
sætning? Skal du fx undlade at udskrive gruppeværdien hvis det er
den samme som den foregående? Skal du finde poster der har ens
gruppeværdier?

Det "@" du efterlyser kan være forskellige ting, alt efter hvad du
skal foretage dig.

> En funktion der kan tjekke om om
> "Gruppe" på "ID2" er magen til "Gruppe" på "ID1", altså
> konstant den foregående ID-post.

Hvis du mener foregående i det postsæt du har hentet, kan du gøre
det med et simpelt tjek:

Dim oldGruppe
oldGruppe = ""

Do While Not rs.EOF
   If rs("gruppe") <> oldGruppe Then
    ' Ny værdi i gruppe
    Response.write "<h2>" & rs("gruppe") & "</h2><p>"
oldGruppe = rs("gruppe")
End If
' Standardudskrift af oplysninger
   Response.write rs("ID") & "<br>"

' Ryk videre
   Rs.Movenext
Loop

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carsten

Dato : 07-06-05 15:49

> Skal du fx undlade at udskrive gruppeværdien hvis det er
> den samme som den foregående? Skal du finde poster der har ens
> gruppeværdier?

Ja præcis, jeg skal finde poster der har ens gruppeværdi, også
placere dem ordnet i grupper på min side.