Fyld i madtærter?
Fra : BK

Dato : 06-06-05 16:28

Hej!
Jeg skal have lavet nogle madtærter, og vil bruge de der Maizenas tærter
(pose-mel-dej) og den æggemasse, der står som opskrift. Tærterne skal fryses
ned til senere brug.

Håber, nogle vil komme med idéer til, hvad jeg kan sætte sammen som fyld i
tærterne.
De er til unge mennesker, men det spiller nu nok ingen rolle. Det behøver
ikke været noget specielt.
Hvad har I succes med?

På forhånd tak.
Venlig hilsen, Birte
?

Fra : Ralph

Dato : 06-06-05 20:21

"BK" <birte@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fryses ned til senere brug.
> Håber, nogle vil komme med idéer til, hvad jeg kan sætte sammen som fyld i

Nu er jeg nok lidt hellig, men HVORFOR bruge maizena, og hvorfor fryse, det
tager omkring 1 minut at putte lidt mel, salt evt. groft mel i en
foodprocessor, og fylde smør/margarine/æggeblomme/vand i til det "hænger
sammen"

Så meget om bunden, i går lavede jeg to forskellige tærter, een med kogt
brocolli og skinke i strimler, een med svitset løg, hvidløg, champignon og
parmaskinke, begge overhældt med samme fløde/mælke/ægge/oste-blanding,
forhold udfra fedtforskrækkelse.

½ time i ovnen på 180 grader.

GUF

--
venligst
Ralph

Fra : mcloud

Dato : 06-06-05 20:53

Hej BK
Jeg laver porrer og skinketern--spinat og feta--løg og bacon--broccoli og
skinke.
mvh mcloud

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 21:35

"> Håber, nogle vil komme med idéer til, hvad jeg kan sætte sammen som fyld
> tærterne.

Hej

JEg laver selv flere varianter af tærter, her er nogle af dem:
- Letkogte porrer, reven muskatnød
- Svitses rødløg, ristet bacon, kyllingebryst (som er forstegt), ristede
champignon, krydret med paprika
- Broccoli, ristede rødløg, evt. letkogte gulerødder
- Tomatskiver, løg i tynde skiver - lagt imellem tomatskiverne

Men det er kun fantasien der sætter grænser for hvad du kan putte i en
tærte.

For at variere æggemassen lidt kan du måske bruge creme fraiche 9%,
hytteost, reven ost - gerne mozzarella

Jeg plejer at bruge tre æg pr. tærte

Håber du kunne bruge det som inspiration..

Louise

Fra : Crazy Camilla

Dato : 06-06-05 21:44

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> "> Håber, nogle vil komme med idéer til, hvad jeg kan sætte sammen som
> fyld i

Hej.

Spinat og tomat er altid godt.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : BK

Dato : 06-06-05 22:26

Stor tak for allerede mange rigtig gode idéer.
Er nødt til at spørge om en ting: Når I bruger spinat, skal det så koges
først, eller ......?
Broccoli skal vel koges let, forinden det lægges på tærten?

God aften til alle, Birte (der ikke har den store erfaring med madtærter

Fra : Nette

Dato : 07-06-05 07:20

"Crazy Camilla" skrev

> Spinat og tomat er altid godt.

Men hvordan er det nu lige med genopvarmning af spinat? Hvis man nu laver
tærterne dagen i forvejen eller får lyst til et stykke lunt rest-tærte dagen
efter?

Nette

Fra : Crazy Camilla

Dato : 07-06-05 15:50

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvordan er det nu lige med genopvarmning af spinat? Hvis man nu laver
> tærterne dagen i forvejen eller får lyst til et stykke lunt rest-tærte

Hej.

Jeg ved ikke hvis det skal være lunt.
men hvis det varmes helt igennem, så kan man sagtens genopvarme spinat.
Snakken om at spinat og persille ikke må genopvarmes stammer fra tiden før
man fik køleskabe. Nu hvor maden står kølet ned er det ikke et problem mere.
Men husk det skal ind med det samme, det må ikke stå en halv eller en hel
aften på køkkenbordet, for så bliver det dårligt.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Nette

Dato : 07-06-05 07:19

"BK" skrev

> Hvad har I succes med?

Ok, du får her min aller bedste opskrift på madtærte. Da jeg fik den
serveret første gang, synes jeg det lød underligt med så meget hakket kød i
en tærte,- men det smager altså fantastisk.

Dejen klarer du selv, kan jeg se. Jeg bruger for det meste en grov tærtedej
til den her.

Det hele er på slum:

Hakket oksekød
løg
hvidløg
evt. friske krydderurter fra haven/altanen.
andre krydderier

Svitses godt i en gryde.

En ds. hakkede chilitomater tilsættes og det hele koges ind et stykke tid,
så en del af væden forsvinder.

Det hældes over i tærtefadet

3-4 æg piskes og tilsættes lidt mælk. Dette hældes over tærten.

Fetaost smuldes ovenpå og til sidst pynter jeg hist og her med sorte stenfri
oliven.

Jeg giver den en god halv time i ovnen ved ca. 200 grader.

Jeg har med succes tilsat hakkede gulerødder og champignon og undladt lidt
af kødet. Jeg har ligeledes prøvet at undlade alt kødet og tilsætte en ds.
kidneybønner i stedet for.

Og så serverer jeg altid en let salat til tærter. - For friskhedens skyld.

Nette

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-06-05 07:20

On Tue, 7 Jun 2005 08:20:26 +0200
"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote:

> "Crazy Camilla" skrev

> Men hvordan er det nu lige med genopvarmning af spinat? Hvis man nu
> laver tærterne dagen i forvejen eller får lyst til et stykke lunt
> rest-tærte dagen efter?

vi ar aldrig haft problemer når vi har gjort det, men ved at at
nogen er lidt sippede med det.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New