Vandkøling af amd k6
Fra : temlihemli@gmail.com

Dato : 06-06-05 10:37

Hej
Jeg vil gerne vandkøle min amd, men har svært ved at finde
kølehoveder, fordampere eller hvad de nu hedder til socket 7. Er der
nogen der ved hvor det kan skaffes? Også gerne en billig vandpumpe der
ikke siger for meget

mvh
Jeppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-06-05 11:06

temlihemli@gmail.com skrev:

> Jeg vil gerne vandkøle min amd, men har svært ved at finde

Hvorfor vil du vandkøle en K6?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-06-05 16:10

On Mon, 06 Jun 2005 12:06:16 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Hvorfor vil du vandkøle en K6?

Hvorfor stiller du intet sigende spørgsmål?
/Thomas

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-06-05 16:26

On Mon, 06 Jun 2005 11:36:40 +0200, <temlihemli@gmail.com> wrote:

> [...]
> kølehoveder, fordampere eller hvad de nu hedder til socket 7. Er der
> nogen der ved hvor det kan skaffes? Også gerne en billig vandpumpe der

Hej Jeppe
Du kan bruge de fleste kølehoveder med clips. Socket 7 har samme mål som
socket 370 og socket A. Du kan muligvis finde noget brugt da clips
montering af kølehovederne efterhånden er ved at blive faset ud.
Hvis du skal have nyt kan du købe
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=WCSW010&Fane=LAN,WCCPU2,WCCP370
En billig og ok pumpe er
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=WCHY010&Fane=LAN,WCPU
den er ikke fantastisk eller langtidsholdbar som en Eheim. Men den er
rigtig god til prisen. Husk også at købe studser hvis du ikke selv vil
fuske noget.
Hvad med radiator?
Jeg har gode erfaringer med at bruge en varme radiator fra en bil. Især
Volvos ældre modeller er gode. De er lavet helt i kobber og er ret store.
Jeg har købt alle mine radiatore hos en lokal ophugger til 100kr stykket.
Og de virker mindst lige så godt som de dyre færdigmonterede radiatorer.
Hvis du ikke har mod på selv at lave en radiator kan jeg anbefale en
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=WCIN201&Fane=LAN,WCRA
den er ret god og den er let at montere 2 store blæsere på. Men som du kan
se er der MANGE penge at spare på at lave den selv af en bil radiator.
Hvis du er interesseret kan jeg godt sende dig nogle billeder af min
nuværende radiator som netop er lavet af en volvo radiator.

/Thomas

Fra : Mariusz

Dato : 06-06-05 17:18

Hej Thomas.

> [...]
> Jeg har købt alle mine radiatore hos en lokal ophugger til 100kr stykket.

Bliver den radiator ikke stor....

>Hvis du er interesseret kan jeg godt sende dig nogle billeder af min
>nuværende radiator som netop er lavet af en volvo radiator.

Jeg må nok indrømme at jeg er blevet en smule nysgerrig. Har du mulighed
for at sende et billede.

/ Mariusz

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-06-05 21:57

On Mon, 06 Jun 2005 18:17:41 +0200, Mariusz <Mariusz@nybro.dk> wrote:

> Hej Thomas.

> Bliver den radiator ikke stor....
Jo. Men jeg har monteret den uden for kabinetet, så det gør ikke noget.

> Jeg må nok indrømme at jeg er blevet en smule nysgerrig. Har du
> mulighed for at sende et billede.
Jeg er ved at forsøge at lave en hjemmeside her kan du se nogle billeder
http://www.sildergodt.dk/vandk%F8ling.htm

/Thomas

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-06-05 22:07

Nu brude det virke med
http://www.sildergodt.dk/vand.htm

/Thomas

Fra : Peet

Dato : 07-06-05 16:30

Meget inspirerende - tak for det ....

news.sryvltq7uxvtjp@sprinteren...

Fra : CopyCat

Dato : 06-06-05 16:23

Jeg vil gerne vandkøle min amd, men har svært ved at finde
kølehoveder, fordampere eller hvad de nu hedder til socket 7. Er der
nogen der ved hvor det kan skaffes?

Når du leder efter Socket 7 kølehoveder ., så kan det nok blive lidt svært
..,

Men hvis du udvider søgningen til Soket 370 og Socket A ., så hjælper det
nok lidt på det ..

S370 og SA ., har samme type opspænding som en Sokel 7 ..

~~Frank .,