Silvans AFTENKUP: Olympia 6121 DECT
Fra : Bent Andersen

Dato : 06-06-05 09:11

Til alle.

Silvan reklamerer i deres tilbudshæfte for uge 23 bl.a. med et
AFTENKUP-tilbud tirsdag aften mellem kl. 18:30-21:00 på en Olympia
6121 DECT, digital trådløs telefon. Det lyder da også fristende når
normalprisen er kr. 399,95 og AFTENKUP-prisen er sænket til kr.
179,95. Men pas på, for ved nærmere test af telefonen blev der fundet
flere alvorlige fejl:

1). Nummerviser: Olympia 6121 DECT kan overhovedet ikke vise nummer,
selvom der i reklamehæftet står at den "Viser nr." og at der på
emballagen står, at den har "Nummerviser". Enten skyldes det, at den
kører FSK-standarden som bl.a. benyttes i Tyskland eller en
softwarefejl, eller problemet i punkt 3.

2). Ringetone: Ved indgående opkald er ringetonen i håndsættet
forsinket med at ringe - håndsætttet ringer først på 2. ring. Sådan
skal en digital trådløs telefon ikke virke - håndsættet skal ringe med
det samme.

3). Impedans problem i baseenheden: Baseenden har et impedans-problem,
og som kan være skyld i at analoge Internet-brugere ikke kan komme på
nettet, eller at det kan påvirke andre telefonapp. på linien f.eks.
ekstra fastnettelefoner, fax m.m., så de ikke virker korrekt.
(Impedans = Resulterende modstand af selvinduktion, rent ohmsk
modstand og kapicitet i strømkreds).

4). Indgående lydkvalitet: Telefonen har desværre en hørbart "ekko
suppresser" på, som forringer lyd- og talekvalitetten ved indendørs
brug med baggrundsstøj eller ved udendørs brug med vind-/støjforhold.
Den indgående lyd dæmper alt for meget.

AFTENKUP, jo - det er det nok set med Silvans øjne, men med mine
forbruger-øjne, vil jeg nærmere betegne tilbudet som "AFTENFUP".

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
Bent Andersen
www.cordless.ninja.dk

Fra : Anders Brander

Dato : 16-06-05 11:03

Hej,

Ja, jeg ved at det er en gammel post...

On Mon, 06 Jun 2005 10:10:48 +0200, Bent Andersen wrote:
> [...]
> forsinket med at ringe - håndsætttet ringer først på 2. ring. Sådan
> skal en digital trådløs telefon ikke virke - håndsættet skal ringe med

Jeg tror at disse to hænger tæt sammen. Amerikansk vis-nummer modtager
nummeret mellem første og andet ring.

/Anders