Stofbleer brugt fornuftigt er ikke miljøpr~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-06-05 08:50

Da Politiken er annonce-redskab for Møllnycke og Tampas mm (men ikke har
vandtætte skodder mellem reportage og reklame) så har de idag helside om at
stofbleer er næsten så miljøfjendske som papirbleer.

Vås. Hvis man vasker dem en ad gangen i maskine, så måske - men fornuft er
at når man mærker at den lille har lortet eller pisset, så skifter man
stofble straks, og hvis en lille tissetår, så hænger man til tørre, hvis en
fast pølle så rystes den af, OG SÅ GENBRUGES SAMME BLE NÆSTE GANG idet man
dog folder så lige den våde plet ikke er op ad huden.

Jeg besøgte i kakkelovnens tid et hjem med tissebleer hængt til tørre over
ovnen - det lugtede lidt. Men en tisseble, hængt til tørre ti gange i
carporten er så god som en ny papir- eller tøjble. Ved meget indtørret
urinstof kan det være svært at få den tør, og opskylnning i fx tønde der
står under nedløbsrøret er en løsning. Eller under hanen. Så skal der snese
af tissetår'er til før kogevask er nødvendigt.

En ble brugt længe med både tis og lort (altså en ulækker sag) , skal
selvfølgelig slynges mod kompostdyngen og i vaskemaskinen - evt sammen med
hvide skjorter, nul afmitning. 40 grader er rigeligt.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 06-06-05 20:07

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:

> [...]
>står under nedløbsrøret er en
>løsning. Eller under hanen. Så skal der snese
>af tissetår'er til før kogevask er nødvendigt.

Nej Bo, der er da slet ingen grund til at putte dem i
vaskemaskinen - nu er du da virkelig blevet en hysterisk
rengøringsfreak. Indtørret tis kan blødgøres ved at kramme bleen
sammen og gnubbe den lidt. Og bæ vil smuldre og falde af samtidig.
På samme måde kan det øvrige babytøj behandles - faktisk kan man
nøjes med at vaske en enkelt maskine tøj om måneden. I det hele
taget behøver børn ikke gå med ble, for tøjet suger lige så godt.
Ja, og det burde være en menneskeret også for voksne at gøre i
bukserne, når man trænger, uanset om man sidder på en restaurant
eller i bussen. Lugten er minimal, folk der påstår andet er
hysteriske.

Jeg husker engang jeg kastede op ned af en gulbrun skjorte - og
dagen efter var det tørt og lige til at fjerne på ovennævnte måde.
Heldigvis var skjortens farve næsten som ørl, så skjolden var til
at overse. Et par timer på en tørresnor i det fri, og den lugtede
næsten ikke. Faktisk overgik lugten ikke svedskjoldene under
armene, eller fedtpletterne fra fisk, jeg havde båret hjem i
favnen.

Tilsvarende kan man bruge stoftoiletpapir, et meget overset
produkt. Ved at hænge det brugte papir ud i haven, behøver man
ikke vaske det, Når det er tørt kan det bankes mod
affaldscontaineren, hvorefter man uden afsmitning kan bruge det
som mundservietter eller halstørklæde. Man kan også pakke madvarer
ind i det, hvis det fx er kød der er et par måneder over sidste
salgsdato, kan man alligevel ikke smage forskel.

Bo, jeg håber dette kan inspirere dig, så du kommer ud af alt dit
sæbemisbrug og renlighedsvanvid.

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-05 20:19

"Jørn Ibsen (slet 8A162)" <j-ibsen@8A162get2net.dk> wrote in message

> [...]
> salgsdato, kan man alligevel ikke smage forskel.
>
> Bo, jeg håber dette kan inspirere dig, så du kommer ud af alt dit

Sådan, Jørn!
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 17:47

Jeg holder med Jørn.....Det er nemlig helt rigtigt. Man kan blive behandlet
på psy. hospital, for rengørings vanvid...
......Har da aldrig i mit liv hørt noget så ulækkert............

Fra : Bo Warming

Dato : 07-09-05 02:26

"Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in message

> Jeg holder med Jørn.....Det er nemlig helt rigtigt. Man kan blive
> behandlet på psy. hospital, for rengørings vanvid...
> .....Har da aldrig i mit liv hørt noget så ulækkert............

Rengøringsvanvid er ikke en sygdom, men en hobby - a la Silvan-gør det selv.

At noget behandles af de behandlingsliderlige ekspertfjolser betyder ikke at
det er en sygdom.
Impotens der er et resultat af at fornøjelsessex er opreklameret og damen
for grim, er der også nogen der kalder sygdom