Blå Acara
Fra : Peptid

Dato : 05-06-05 19:36

Jeg har tænkt mig at forsøge at bide skeer med Blå Acara (Aequidens pulcher
Venezuela ). Disse sælges i planteimporten i en størrelse på 3-4 cm. Jeg
skal have dem gående i et 250 l. og vil gerne ende op med et par. Skal jeg
købe 4 stks f.eks og så se om der senere kommer et par ud af det? Det er vel
fuldkomment umuligt at se noget der minder om kønstegn i den størrelse.
Efter at ha læst lidt rundt omkring er jeg noget forvirret, der står alt fra
fredelig til agressiv.
Har I nogle personlige erfaringer i vil dele? Vil et par fylde hele
akvariet?

--
/ Pep

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-06-05 07:52

"Peptid" <peptider2001@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra fredelig til agressiv.
> Har I nogle personlige erfaringer i vil dele? Vil et par fylde hele

Jeg ville købe nogle flere end 4 stk. For at være sikker på at have et
godt par, er det ikke blot et spørgsmål om at have hanner og hunner.
Lidt i stil med os selv, nok kan vi få børn med en tilfældig dame, men det
er ikke sikkert at vi kan holde hende ud meget længere end akten varer.

Carsten

Fra : Peptid

Dato : 06-06-05 16:02

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville købe nogle flere end 4 stk. For at være sikker på at have et
> godt par, er det ikke blot et spørgsmål om at have hanner og hunner.

Hvad er passende vil du mene? 6-8 stk.? Eller flere? De får jo en vis
størrelse inden de parrer sig ud. Men jeg kan se hvad du mener.

/Pep

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-06-05 16:40

"Peptid" <Jesperpedersen12@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er passende vil du mene? 6-8 stk.? Eller flere? De får jo en vis
> størrelse inden de parrer sig ud. Men jeg kan se hvad du mener.

Mon ikke 8 skulle være passende.

Carsten