Problemer med screen...
Fra : Rander

Dato : 05-06-05 16:43

Jeg har lidt problemer med screen-kommandoen...

Den har virket fint tidligere, men efter jeg geninstallerede Debian sarge
da jeg havde kastet to diske i maskinen for at køre RAID1, så er screen
begyndt at lukke ned at sig selv, kun med meddelelsen "Screen is
terminating".

Jeg kan ikke finde noget i sysloggen om hvorfor den gør det...

Nogen forslag?

http://rander.dk (temporarily down!)

Lev dit liv, så dine venner kan forsvare dig, men ikke behøver at gøre det. (Arnold H. Glasgow)

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 06-06-05 00:34

On Sun, 05 Jun 2005 17:43:12 +0200, Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

> så er screen begyndt at lukke ned at sig selv, kun med
> meddelelsen "Screen is terminating".

Screen bruger en named pipe til at snakke med sig selv og kan
blive rigtigt ked af det, hvis den forsvinder. Prøv at holde øje
med den - du kan se hvad den hedder og hvor den er med 'screen -ls'.

> Jeg kan ikke finde noget i sysloggen om hvorfor den gør det...

Screen syslogger vist heller ikke.

Hvilken version af Screen har du? Kan du evt. have fået en anden
version end før, da du reinstallerede? (Jeg kender ikke Debian
eller Sarge).

--
Stig