RAM (Kingston eller Corsair?)
Fra : Steen F.

Dato : 05-06-05 16:19

Hvad bør jeg gå efter af flg. RAM-2 mærker:

2 x 512 Mb Kingston HyperX DDR SD 3200 CL2 til 1135 kr.

eller

2 x 512 Mb Corsair XMS DDR SD 3200 CL2 til 1279 kr.

--
MVH Steen

Fra : Steen F.

Dato : 05-06-05 16:25

Der skulle selvfølgelig stå:
Hvad bør jeg gå efter af flg. 2 RAM-mærker.

/Steen

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 16:46

Hey!

> 2 x 512 Mb Kingston HyperX DDR SD 3200 CL2 til 1135 kr.
Jeg kan kun anbefalde overstående, har haft 2x512mb i 1½år, istarten crashed
min comp meget. Men efter jeg havde fået sat ram timings rigtigt op har det
bare kørt klippe stabilt....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Kim Dahl

Dato : 05-06-05 21:18

Hej!

Det kan godt være, jeg spørger lidt dumt her, men hvordan ser jeg hvilke
timings mine RAM klodser kører med, og hvordan finder jeg frem til, hvilke
der er de rigtige??? Jeg har 2 stk. 512 MB Kingston KVR400X64C3A/512.

Mvh Kim Dahl

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 07:23

Hey!

> Det kan godt være, jeg spørger lidt dumt her, men hvordan ser jeg hvilke
> timings mine RAM klodser kører med, og hvordan finder jeg frem til, hvilke
> der er de rigtige??? Jeg har 2 stk. 512 MB Kingston KVR400X64C3A/512.
Du gå ind på www.kingston.com og finder databladet på dine ram:
http://www.valueram.com/datasheets/KVR400X64C3A_512.pdf

På data bladet kan du se alle ram timings.
Og her kan du få forklaret de foreskellige udtryk, og derved få indstillet
din bios rigtigt.
http://www.corsairmicro.com/memory_basics/153707/index.html

Håber det hjælper dig!

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-06-05 17:13

Steen F. wrote:
> 2 x 512 Mb Kingston HyperX DDR SD 3200 CL2 til 1135 kr.
> 2 x 512 Mb Corsair XMS DDR SD 3200 CL2 til 1279 kr.

Grundet nogle problemer jeg selv og en kammerat har haft med kombinationen
Abit bundkort og Kingston DDR RAM, ville jeg selv vælge Corsair, som kører
fint her. Mener også jeg læste på et tidspunkt at Abit + Kingston ikke
funker så godt sammen, men kører du ikke med Abit skal du nok ikke gå så
højt op i det. Derudover har begge et godt ry.

Fra : Steen F.

Dato : 06-06-05 09:47

Per Nielsen wrote:
> [...]
> Abit + Kingston ikke funker så godt sammen, men kører du ikke med
> Abit skal du nok ikke gå så højt op i det. Derudover har begge et

Okay. Jeg har et Asus P4P800 bundkort.

MVH Steen

Fra : -= B =-

Dato : 08-06-05 13:13

> Okay. Jeg har et Asus P4P800 bundkort.
>
> MVH Steen

ASUS rykker bare med alt. )

Jeg kører også ASUS P4C800 E-Deluxe og 2 x 512 Kingston PC3500 (DUAL)
Ingen problemer, det kører bare.

BG

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-06-05 00:19

Steen F. wrote:
> 2 x 512 Mb Kingston HyperX DDR SD 3200 CL2 til 1135 kr.
>
> eller
>
> 2 x 512 Mb Corsair XMS DDR SD 3200 CL2 til 1279 kr.

Jeg ville nappe Corsair, da jeg har rigtig gode erfaringe rmed dem. Mine
kører i hvert fald ganske fint (har btw. et Abit board)...

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!