Forstuvet lillefinger
Fra : Helle Hansen

Dato : 05-06-05 14:26

Hej,

Er der nogen af jer, som har haft en forstuvet finger, som kan fortælle hvor
længe der var ømhed og hævelse i fingeren?
Selv forstuvede jeg min lillefinger for knap 3 uger siden, men den er stadig
meget øm og stiv i det.
På skadestuen sagde de at jeg skulle holde den i ro i 3 ugers tid, som om 2
dage er gået.

Jeg har googlet lidt efter informationen, men det er vist mest almindeligt
at forstuve tæerne.

Pft,
Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-06-05 17:44

> Selv forstuvede jeg min lillefinger for knap 3 uger siden, men den er
> stadig meget øm og stiv i det.

3 uger er ikke ret lang tid for den slags. Regn med 6-8 uger, men det kan
også vare længere.

Mvh Maria

Fra : bj

Dato : 05-06-05 21:52

"Helle Hansen" <hellesadrtilnyheder@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>smerte en et brud....et godt tip kunne være at tape den sammen med
>sidefingeren for at holde den i ro og holde den stabil (som at lægge en

håber du holder ud:)

bj

Fra : G B

Dato : 05-06-05 23:01

"Helle Hansen" <hellesadrtilnyheder@XXhotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> stadig meget øm og stiv i det.
> På skadestuen sagde de at jeg skulle holde den i ro i 3 ugers tid, som

Hvis man beskadiger benhinden, så er det en skade der er lang tid om at
hele. Men det går over - bare du sørger for ikke at være voldsom med
fingeren. Så slap af med damphammer, økser, motorsave og lignende, og lad
være med at lægge for meget arm med folk.

Og God bedring!

GB