Hvad går der galt her?
Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 13:55

Når jeg vil instalere win xp på knægtens maskine, kommer denne fejl inde
i forløbet irql not less or equal STOP 0x0000000a
0x7970fe80,0x000000ff,0x00000000,0x8018d79a. Jeg har prøvet at pille alt
fra, skifte ram mm, men intet hjælper, nogen ide?
Bundkort er K7VZA

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Anders Lund

Dato : 05-06-05 14:09

Henning Lund wrote:
> [...]
> 0x7970fe80,0x000000ff,0x00000000,0x8018d79a. Jeg har prøvet at pille alt
> fra, skifte ram mm, men intet hjælper, nogen ide?

Sker det også i fejlsikret tilstand?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 14:24

Anders Lund skrev:

> Sker det også i fejlsikret tilstand?

Det kan jeg ikke sige da der intet styresystem er

Fra : Anders Lund

Dato : 05-06-05 15:07

Henning Lund wrote:

> Det kan jeg ikke sige da der intet styresystem er

Undskyld, ser nu at du skrev at det når du installere.

Fra : ha

Dato : 05-06-05 14:43

Henning Lund wrote:
> [...]
> 0x7970fe80,0x000000ff,0x00000000,0x8018d79a. Jeg har prøvet at pille
> alt fra, skifte ram mm, men intet hjælper, nogen ide?

Se om denne side evt. kan hjælpe
http://support.microsoft.com/?kbid=314063&sd=RMVP

Alternativt kan du evt. finde noget på
http://aumha.org/win5/kbestop.htm

/ha

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 15:00

ha skrev:

> Se om denne side evt. kan hjælpe
> http://support.microsoft.com/?kbid=314063&sd=RMVP
>
> Alternativt kan du evt. finde noget på
> http://aumha.org/win5/kbestop.htm
>
> /ha

Nu er mit engelske til bundkarakter, så det hjælper mig desværre ikke.

Fra : Anders Lund

Dato : 05-06-05 15:08

Henning Lund wrote:

> Nu er mit engelske til bundkarakter, så det hjælper mig desværre ikke.

På Microsoft siden kan du også få det på andre sprog - dog ikke dansk.

Fra : Jens G

Dato : 05-06-05 14:53

On Sun, 5 Jun 2005 14:54:30 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> [...]
>0x7970fe80,0x000000ff,0x00000000,0x8018d79a. Jeg har prøvet at pille alt
>fra, skifte ram mm, men intet hjælper, nogen ide?

Hvordan ligger det med RAM timings og FSB osv i BIOS?
Det kan jo være at det er sat lidt for stramt.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 15:11

Jens G skrev:

> Hvordan ligger det med RAM timings og FSB osv i BIOS?
> Det kan jo være at det er sat lidt for stramt.

Uha nu er jeg ikke ekspert, men kan godt hitte ud af at gå ind i bios og
kigge, kan i sige hvad jeg skal se efter?

Fra : Anders Lund

Dato : 05-06-05 15:20

Henning Lund wrote:

> Uha nu er jeg ikke ekspert, men kan godt hitte ud af at gå ind i bios og
> kigge, kan i sige hvad jeg skal se efter?

Du kan starte med at lede efter noget som hedder "Load BIOS defaults"
eller "Safe mode" eller noget i den retning. Det er rimelig nemt at
sætte og anbefales vist nok også til sådanne start problemer.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 15:35

Anders Lund skrev:
> Du kan starte med at lede efter noget som hedder "Load BIOS defaults"
> eller "Safe mode" eller noget i den retning. Det er rimelig nemt at
> sætte og anbefales vist nok også til sådanne start problemer.

Hjælper desværre ikke

Fra : Jens G

Dato : 05-06-05 15:26

On Sun, 5 Jun 2005 16:11:17 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Uha nu er jeg ikke ekspert, men kan godt hitte ud af at gå ind i bios og
>kigge, kan i sige hvad jeg skal se efter?

Jeg kender ikke noget til bundkortet, men du skal nok lede efter noget
med DRAM timing, måske i Advanced Chipset Features, og se om det står
til andet end auto eller SPD.

Jeg så i en ande post fra dig at du vil ændre bootdrev fra D til C. Er
der så ikke noget der skal ændres i boot-rækkefølgen i BIOS?

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 15:31

Jens G skrev:

> Jeg kender ikke noget til bundkortet, men du skal nok lede efter noget
> med DRAM timing, måske i Advanced Chipset Features, og se om det står
> til andet end auto eller SPD.
'
Kigger

> Jeg så i en ande post fra dig at du vil ændre bootdrev fra D til C. Er
> der så ikke noget der skal ændres i boot-rækkefølgen i BIOS?

C og D drever er samme disk.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 15:34

Jens G skrev:

> Jeg kender ikke noget til bundkortet, men du skal nok lede efter noget
> med DRAM timing, måske i Advanced Chipset Features, og se om det står
> til andet end auto eller SPD.

Dram timing er der disse valgmuligheder, og den stod til den første
SDRAM 8/10NS
normal
medium
fast
turbo

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 15:14

Hele historien kommer her. Maskinen er en knægten købte i januar, her
for 14 dage siden gik den ned, det var så strømforsyneren der var gået,
jeg hentede maskinen hjem idag, og ham der har lavet den, sagde at jeg
skulle reparere windows da der var skader i den, jeg valgte så at
forsøge at lægge en ny xp ind, da styresystemet før lagde på D drevet og
det synes knægten var irreterende, jeg får lov til at formatere drev c,
men så går den ned med den blå skærm, det er ganske forfærdeligt ;o(

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 15:25

Jeg prøvede attter en gang, så røg den ned med dette Bad pool header
STOP 0x00000019 0x00000020 0x81b74490 0x81b74910 0x0a900002

Fra : Jørgen

Dato : 05-06-05 16:20

Hej
Start med at teste ram
memtester

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 16:52

Jørgen skrev:

> Hej
> Start med at teste ram

Fejler intet, er gjort men der har og er problemer med det skide
bundkort, det vil ikke køre med 2x256 mb ram, sidder der bare en blok i,
så kører den fint, men 2 kan den ikke køre med, guderne må vide hvorfor,
jeg aner ikke om nogle bios settings kan afhjælpe problemet.
Styresystemet er langt om længe lagt ind, jeg fjernede en af diskene så
stoppede fejlene, men det med rammene irreterer mig-

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 17:52

Henning Lund wrote:
> [...]
> med,
> guderne må vide hvorfor, jeg aner ikke om nogle bios settings kan

Det problem var kendt med et af ECS' andre bundkort, K7S5A...
Er det SD eller DDR ram?

> Styresystemet er langt om længe lagt ind, jeg fjernede en af diskene
> så stoppede fejlene, men det med rammene irreterer mig

Test frakoblede harddisk med producentens værktøj, det er muligt den
er defekt.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 18:10

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Det problem var kendt med et af ECS' andre bundkort, K7S5A...
> Er det SD eller DDR ram?

SD

> Test frakoblede harddisk med producentens værktøj, det er muligt den
> er defekt.

Forkert jumpersettings fra skiderikkens side. Det havde han åbenbart
osse rodet med

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 18:41

Er der en som kan anbefale mig et bundkort til knægtens maskine så den
kan komme til at køre med flere ram, man må da kan finde et brugt et
sted hvis man ved hvad det skal hedde?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 21:13

Henning Lund wrote:
> Er der en som kan anbefale mig et bundkort til knægtens maskine så den
> kan komme til at køre med flere ram, man må da kan finde et brugt et
> sted hvis man ved hvad det skal hedde?

Der er kun 2 at vælge imellem på edbpriser.dk til SD ram:
http://kortlink.dk/tyz

ECS boardet har både mulighed for SD og DDR ram, men overvejer man
at købe DDR ram nu eller senere ville jeg vente og så købe et bedre
bundkort der kun køre med DDR ram.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-06-05 22:52

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ECS boardet har både mulighed for SD og DDR ram, men overvejer man
> at købe DDR ram nu eller senere ville jeg vente og så købe et bedre

Ja, og dem må han ikke købe
Der er kun usb 1.1 og de er i det hele taget forældede. Så skal han da finde
dem brugt til billigere penge.
Og til Hennings spørgsmål om den kan bruge 512 mb moduler - ja det kan den.

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 21:05

Henning Lund wrote:

> SD

Tænkte jeg godt, det var det også i K7S5A'erens tilfælde...

> Forkert jumpersettings fra skiderikkens side. Det havde han åbenbart
> osse rodet med

Nå, det lyder nu godt at det bare var det ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 21:11

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Tænkte jeg godt, det var det også i K7S5A'erens tilfælde...

Hvis jeg bytter de 2 - 256 mb for en 512 skulle den kunne køre med det,
eller skal jeg have et andet bræt, ifald hvilket er anbefalelsesværdigt?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 21:16

Henning Lund wrote:

> Hvis jeg bytter de 2 - 256 mb for en 512 skulle den kunne køre med
> det, eller skal jeg have et andet bræt, ifald hvilket er
> anbefalelsesværdigt?

Ja eller brug DDR ram.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 21:17

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Ja eller brug DDR ram.

Undskyld, det er kun K7S5A der har det problem.... Se denne post
istedet:

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 21:18

> Undskyld, det er kun K7S5A der har det problem....

Sikke jeg vrøvler, jeg må hellere gå i seng... Jeg mente at det kun
er K7S5A der kan bruge både SD og DDR ram ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-06-05 18:41

> Det problem var kendt med et af ECS' andre bundkort, K7S5A...
> Er det SD eller DDR ram?

Som Michael oplyser er ovennævnte kort kendt for samme fejl, og ud fra dine
egne oplysninger tyder det på, at du er ramt af dette.
Jeg har selv arbejdet en del med K7S5A kort og fandt aldrig en endegyldig
løsning.
Nogle ville kun køre med 1 ramstang i og der måtte vi så bare sætte en i,
som var så stor som mulig.
Nogle kunne vi udskifte sdrammen med ddr ram og så virkede de upåklageligt
og nogle blev løst ved at opdatere bios.
Men opdatering af bios hjalp ikke på alle.
Så umiddelbart vil jeg sige:
Opdater bios.
Duer det stadig ikke med 2 ramblokke i, så må du nøjes med 1 - uanset hvor
irriterende det er.

Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 18:53

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> Så umiddelbart vil jeg sige:
> Opdater bios.
> Duer det stadig ikke med 2 ramblokke i, så må du nøjes med 1 - uanset

Det er lidt trals da knægten gerne vil spille på den og der er 256 mb
lige i underkanten, jeg må vist ud og have fundet et nyt brugt bræt.
Bios er seneste version.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 21:14

Henning Lund wrote:
> Det er lidt trals da knægten gerne vil spille på den og der er 256 mb
> lige i underkanten, jeg må vist ud og have fundet et nyt brugt bræt.
> Bios er seneste version.

Prøv med DDR ram istedet, problemet med K7S5A'erne var kun med SD
ram...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 21:36

Henning Lund wrote:
> Det er lidt trals da knægten gerne vil spille på den og der er 256 mb
> lige i underkanten, jeg må vist ud og have fundet et nyt brugt bræt.
> Bios er seneste version.

Et sidste forsøg uden at skulle putte penge i nyt hardware kunne være
at opdatere BIOS, først skal du dog finde ud af om boardet er version
1.0 eller 3.0.
Det kan man gøre ved enten at se hvad der står printet på boardet efter
K7VZA eller bruge Lavalys Everest Home Edition:
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome201.exe

Dernæst henter du BIOS og program til at opdatere fra denne side:
http://ecsusa.com/downloads/downloads_main.cfm?to=Motherboard
- Vælg "Socket 462" -> Vælg "bundkortet og version" -> Tryk "Search"
-> Vælg "BIOS" øverst -> Download den øverste/nyeste BIOS version
-> Og download Flash Utility lige nedeunder

Følg instruktionerne, men husk at boot op på en ren Dos diskette og ikke
fx en Windows 98 boot diskette.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 06-06-05 04:57

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Følg instruktionerne, men husk at boot op på en ren Dos diskette og
> ikke fx en Windows 98 boot diskette.

Tak for det fine svar, nu er der ingen diskettedrev i maskinen, kan jeg
så gøre det uden at skal have fat i et drev til formålet?

Fra : Henning Lund

Dato : 06-06-05 05:33

Henning Lund skrev:

> Tak for det fine svar, nu er der ingen diskettedrev i maskinen, kan
> jeg så gøre det uden at skal have fat i et drev til formålet?

en anden lille ting, jeg blev fortalt da vi købte maskinen, at bios var
den nyeste, hvor er det jeg kan tjekke det?

Fra : Anders Lund

Dato : 06-06-05 06:33

Henning Lund wrote:
> en anden lille ting, jeg blev fortalt da vi købte maskinen, at bios var
> den nyeste, hvor er det jeg kan tjekke det?

Når computeren starter, plejer den at skrive BIOS version - måske ikke
lige med de ord. Så er det en tur ind på producenten af bundkortets
hjemmeside og lede efter opdatering der.

Fra : Henning Lund

Dato : 06-06-05 15:03

> [...]
> -> Vælg "BIOS" øverst -> Download den øverste/nyeste BIOS version
> -> Og download Flash Utility lige nedeunder

Eh jeg har lige prøvet at genstarte maskinen, under opstarten står der
bios v 6.00PG K7VZA 1/11/2004 så det forstår jeg ikke lige, det er da
slet ikke de versioner som hjemmesiden omtaler?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-06-05 16:21

Henning Lund wrote:
> Eh jeg har lige prøvet at genstarte maskinen, under opstarten står der
> bios v 6.00PG K7VZA 1/11/2004 så det forstår jeg ikke lige, det er da
> slet ikke de versioner som hjemmesiden omtaler?

Er det en mærkevaremaskine med dette bundkort siddende i?
- For hvis den dato du har skrevet er datoen for BIOS, så har du ret i
at det ikke stemmer.
Hvad sagde Everest HE om dit bundkort?
Eller hvad står der printet på det?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 06-06-05 16:53

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Er det en mærkevaremaskine med dette bundkort siddende i?

Det ved jeg godt nok ikke, den er lavet af et firma som gik konkurs.

> - For hvis den dato du har skrevet er datoen for BIOS, så har du ret i
> at det ikke stemmer.
> Hvad sagde Everest HE om dit bundkort?
> Eller hvad står der printet på det?

3.0
Jeg kan se på linket du sendte til bios opgradering at der står det der
6.00PG på et af billederne, men selve biosversionen står under, det gør
den ikke her, så jeg aner ikke hvordan jeg tjekker biosversionen?

Fra : Henning Lund

Dato : 06-06-05 18:41

Jeg kan se jeg kan bruge winflash til biosopgraderingen, men hvordan
skal man vælge hvad der skal hakkes af i opsætningen, jeg forstår ikke
de engelske tekniske udtryk, nogen der kan hjælpe?

Fra : Henning Lund

Dato : 06-06-05 19:11

Henning Lund skrev:

> Jeg kan se jeg kan bruge winflash til biosopgraderingen, men hvordan
> skal man vælge hvad der skal hakkes af i opsætningen, jeg forstår ikke
> de engelske tekniske udtryk, nogen der kan hjælpe?

Der er Boot-ESCD-DMI-Main block som kan vælges, jeg aner ikke hvad er
hvad? Nogen som har brugt winflash der kan forklare det

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-06-05 15:33

Henning Lund wrote:
> Jeg kan se jeg kan bruge winflash til biosopgraderingen, men hvordan
> skal man vælge hvad der skal hakkes af i opsætningen, jeg forstår ikke
> de engelske tekniske udtryk, nogen der kan hjælpe?

Jeg ved ikke om du har set det, men på siden hvor man downloader BIOS
filen er der et link til en guide i at opgradere BIOS. Prøv at læs den.
Brug linket " How to use BIOS Flash Utility?".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 07-06-05 16:25

> [...]

> filen er der et link til en guide i at opgradere BIOS. Prøv at læs
> den. Brug linket " How to use BIOS Flash Utility?".

Er den den med disketten? Der er intet diskettedrev i maskinen, så
derfor var jeg ved at læse om winflash som de også skriver man kan
bruge, men jeg fatter ikke lige måden.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-06-05 21:29

Henning Lund wrote:

> Er den den med disketten?

Nej.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 08-06-05 04:46

> Nej.

Den med winflash så må jeg nok gætte på, det er også den jeg mener jeg
har set, men jeg forsøger at spore lidt hjælp til programmet, jeg
gentager mit spørgsmål en gang til, i winflash er der 4 felter, "boot -
escd - dmi - main block" og da mit engelske er elendigt vil jeg gerne
vide hvilke af de 4 der skal sættes flueben i når man skal køre
programet?

Programmet har lagt på knægtens maskine nu i to dage men ingen har
svaret, så jeg er strandet i mit forsøg på at hjælpe ham.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-06-05 11:28

Henning Lund wrote:
> [...]
> - escd - dmi - main block" og da mit engelske er elendigt vil jeg
> gerne vide hvilke af de 4 der skal sættes flueben i når man skal køre

Jeg ved det ikke, men personligt ville jeg prøve og se om den ville
opdateres ved at krydse alle felterne.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 08-06-05 15:37

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg ved det ikke, men personligt ville jeg prøve og se om den ville
> opdateres ved at krydse alle felterne.

Done, den fuldførte men ingen forskel at se.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-06-05 17:20

Henning Lund wrote:
[Opdatering af BIOS]

> Done, den fuldførte men ingen forskel at se.

Har du gendannet til "Default" indstillingerne i BIOS?
- Kommer den stadig med fejl ved flere end 1 RAM blok?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 08-06-05 17:45

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Har du gendannet til "Default" indstillingerne i BIOS?

Ja

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-06-05 18:00

Henning Lund wrote:
> Ja

Så skal der enten købes nyt bundkort eller én stor blok RAM (max 512MB).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 08-06-05 19:46

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Så skal der enten købes nyt bundkort eller én stor blok RAM (max
> 512MB).

Vi prøver at skaffe en 512ér, skulle det ikke være nok? Jeg aner intet
om spil.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-06-05 21:09

Henning Lund wrote:
> Vi prøver at skaffe en 512ér, skulle det ikke være nok? Jeg aner intet
> om spil.

Jo.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-06-05 15:25

Henning Lund wrote:
> Det ved jeg godt nok ikke, den er lavet af et firma som gik konkurs.

Okay, mærkevare er hvis der fx står IBM, HP/Compaq eller lignende på
maskinen for de bruger indimellem nogle speciallavede bundkort og så
passer BIOS versionerne ikke altid sammen.

> 3.0

Fint, men hvad siger Everest HE omkring din BIOS?
- Start programmet og går ind under Motherboard og BIOS :)

> [...]
> det
> gør den ikke her, så jeg aner ikke hvordan jeg tjekker biosversionen?

Med Everest HE :)
Nyeste BIOS version hedder 3.7a og er fra 15. december 2003
(2003/12/15).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 07-06-05 16:35

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Okay, mærkevare er hvis der fx står IBM, HP/Compaq eller lignende på
> maskinen for de bruger indimellem nogle speciallavede bundkort og så
> passer BIOS versionerne ikke altid sammen.

Nae det var et firma som beskæftigede sig indenfor salg og rep af
maskiner, så den er hjemmegjort på hans værksted, men min tiltro til ham
er ikke ret stor.

> Med Everest HE :)
> Nyeste BIOS version hedder 3.7a og er fra 15. december 2003
> (2003/12/15).

Dette står i programmet:
Bios type Award modular
Award bios type Award modular bios v 6.00pg
Award bios oplysning K7VZA 01/11/2004

Kan det hjælpe?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-06-05 21:29

Henning Lund wrote:

> Dette står i programmet:
> Bios type Award modular
> Award bios type Award modular bios v 6.00pg
> Award bios oplysning K7VZA 01/11/2004
>
> Kan det hjælpe?

Øhh, muligvis... Det ser ud til at din BIOS er fra 2004 og så nye er de
altså ikke inde på ECS' egne sider...?
Jeg ville måske alligevel prøve at se om den brokkede sig ved at
indlæse den nyeste officielle BIOS (fra deres egen side)...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-05 18:58

Kurt B. Andersen skrev:

> Nogle kunne vi udskifte sdrammen med ddr ram og så virkede de

Eh sd ram og ddr ram kan da ikke erstatte hinanden, jeg mener da ikke
de er ens?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 21:29

Henning Lund wrote:

> Eh sd ram og ddr ram kan da ikke erstatte hinanden, jeg mener da
> ikke de er ens?

Det var i K7S5a's tilfælde, fordi dette board kan køre både med SD og
DDR ram.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 17:10

Henning Lund wrote:
> Jeg prøvede attter en gang, så røg den ned med dette Bad pool header
> STOP 0x00000019 0x00000020 0x81b74490 0x81b74910 0x0a900002

Der skal vist testes hardware her, start med rammen som en anden
foreslog.
Brug fx www.memtest.org og test også harddisken med producentens
diagnosticeringsværktøj, det er dog også muligt at bundkortet har taget
skade, men det er straks svære at teste. Test alt andet hardware først
(test fx med anden PSU, RAM, harddisk osv.) og er problemet der stadig
så skyldes det sikkert bundkortet og så kan I prøve at få det
testet/byttet
i butikken eller købet et andet hvis det er udenfor garanti.

Jeg tror bare ikke det er bundkortet, men mere RAM, CPU eller harddisk.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund