Brug af HTML i Asp... Nok meget simpelt...
Fra : Jon Rasmussen

Dato : 05-06-05 12:44

Hej!

Jeg har et stort problem, hvordan bruger jeg følgende html
sætning i ASP, og lignende...

<%
strAva = Request.Querystring("ava")

if strAva = "" Then

Response.Write "<p align="center"><select size="1"
name="vis"><option value="alle" selected>Alle</option><option

end if
%>

Jeg får følgende fejl uanset hvad jeg prøver:

"Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0401)
Slut på sætning var ventet
/a6/ranglister.asp, line 165, column 26
Response.Write "<p align="center"><select size="1"
name="vis"><option value="alle" selected>Alle</option><option
-------------------------^"

Jeg kan sagtens se hvorfor den laver fejlen, men hvad kan jeg
gøre i stedet, som ikke udløser en fejl ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 05-06-05 13:21

"Jon Rasmussen" skrev

> [...]

> Jeg kan sagtens se hvorfor den laver fejlen, men hvad kan jeg
> gøre i stedet, som ikke udløser en fejl ?

du skal bare lave en " mere altså :
Response.Write "<p align=""center""><select size=""1"" name=""vis""><option
value=""alle"" selected>Alle</option><option value=""person"">Kun valgte

P.s. har svaret ikke været på asp-faq.dk en gang?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jon Rasmussen

Dato : 05-06-05 16:06

Mange tak begge to! Det havde jeg selvfølgeligt ikke lige tænkt på, men det er
jo ganske logisk...

> P.s. har svaret ikke været på asp-faq.dk en gang?

Hmm jeg har ikke set det derinde...

Fra : pepss

Dato : 05-06-05 18:14

"Jon Rasmussen" skrev

> Hmm jeg har ikke set det derinde...

jeg er nu heller ikke sikker men der var noget med et server nedbrud for et
år´s tid siden kan være det er smuttet der..... måske Jens C kan svare? men
vis den er væk skulle man måske få noget skrevet ned......!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-06-05 06:27

pepss <olefriis@privat.invalid> skrev:

>"Jon Rasmussen" skrev

>jeg er nu heller ikke sikker men der
>var noget med et server nedbrud for et
>år´s tid siden kan være det er
>smuttet der..... måske Jens C kan svare?

Det servernedbrud der var på asp-faq.dk for noget tid siden gik
ikke ud over databasedelen, så hvis artiklen har været der, så er
den der endnu.

> men
>vis den er væk skulle man måske få
>noget skrevet ned......!

Du skal være velkommen. Som du ved, så er det reelt brugerne af
denne gruppe, der bestemmer indholdet af sitet, så hvis du vil
skrive sådan en artikel, så bare klø på.

--
Jesper Stocholm

Japo armstole sælges, 2 stk. 3995,-
http://japoarmstole.stocholm.dk

Fra : Tomasz Otap

Dato : 05-06-05 13:24

Jon Rasmussen proclaimed as follows:
> [...]
> -------------------------^"
>
> Jeg kan sagtens se hvorfor den laver fejlen, men hvad kan jeg
> gøre i stedet, som ikke udløser en fejl ?

Hej Jon

Du skal såmænd bare escape anførelsestegn i dine strenge. Dette gøres
ved at angive dem to gange i træk, således:

Response.Write "<p align=""center""><select size=""1"" name=""vis"">"

Du kan dog også vælge at bruge enkelte anførelsestegn (') rundt om dine
HTML-attributter. Det er også en gyldigt måde at skrive HTML på og så
slipper du for at skulle escape:

Response.Write "<p align='center'><select size='1' name='vis'>"

Fra : David Trasbo

Dato : 06-06-05 15:26

Man kan også gøre følgende:

<% If betingelse then %> <p>Tekst, tekst, tekst</p> <% else %> <p>Tekst,
tekst, tekst</p> <% End if %>

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet bruger. Læs <http://usenet.dk/netikette>.