Overfører sessions mellem PHP og ASP og om~
Fra : Brian

Dato : 04-06-05 18:49

Hej

Jeg har ikke brugt denne nyhedsgruppe før, så måske er min problemstilling
blevet løst tidligere.

Jeg har et problem med at jeg har kodet en klubside (volleyball) i ASP.
Sidenhen har jeg fundet ud af at der eksistere en masse funktionalitet i
PHP, som ikke umiddelbart er tilgængeligt i ASP.

Mit konkrete eksempel er at jeg har kodet en holdseddel i FPDF
(www.fpdf.com - er et dynamisk værktøj til at lave PDF-dokumenter, som er
kodet i PHP).

Jeg danner indholdet til holdsedlen i ASP og gemmer i database - hvorefter
holdsedlen vises i PHP (FPDF).

Mit problem kommer her:
Jeg har behov for at benytte (i PHP) de Session-variable der er dannet i
ASP.
Kan det lade sig gøre?

MVH
Brian Jessen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-06-05 20:24

Brian wrote:

> Jeg har behov for at benytte (i PHP) de Session-variable der er dannet i
> ASP.
> Kan det lade sig gøre?

Du kan overføre dem via querystring.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-06-05 21:37

Lars Hoffmann wrote:

> Du kan overføre dem via querystring.

kom lige på en anden løsning:

Alternativt kan du gemme dem i en database hvor du bruger session id som
nøgle. så overfører du blot dit session id via querystring og kan i PHP så
igen hente dine session variabler ud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann