Ekstra parallelport
Fra : Kent Johansen

Dato : 01-06-01 11:35

Hej

Jeg har netop anskaffet en ny pc, men jeg har 3 enheder der benytter
parallelport (tape-backup, nåleprinter og en inkjet-printer). På PC er der
selvsagt kun 1 port.

Hvad er mine muligheder? Jeg har set at der findes pci-kort med ekstra
parallelkort, men kun med 1 port, og jeg skal dermed have 2 pci-kort, og det
er ikke holdbart, da der kun er 3 pci-slots i maskinen.

Findes der andre muligheder eller findes der kort med 2 parallelporte?

Håber at der er nogen der kan hjælpe, og jeres erfaringer med brug af ekstra
parallelporte.

Med venlig hilsen
Kent Johansen

Fra : Dansk Automat Expert~

Dato : 01-06-01 11:44

Jeg ved at man kan få PCI kort med 2 ekstra parallelporte.
Jeg har selv et til at sidde i maskinen, men jeg kan ikke huske fabrikatet.

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-06-01 13:32

On Fri, 1 Jun 2001 12:34:33 +0200, "Kent Johansen" <kentjohansen@get2net.dk> wrote:

>Jeg har netop anskaffet en ny pc, men jeg har 3 enheder der benytter
>parallelport (tape-backup, nåleprinter og en inkjet-printer). På PC er der
>selvsagt kun 1 port.

>Findes der andre muligheder

Evt. en switchbox.

>eller findes der kort med 2 parallelporte?

Ja - bl.a. hos undertegnede.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 02-06-01 14:12

Kent Johansen wrote:

> [...]
>
> Håber at der er nogen der kan hjælpe, og jeres erfaringer med brug af ekstra

Hvis du har USB (og lidt for mange penge) kan du få USB <-> Printer
omformere...

--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)