Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Annuitetslån
Fra : Mirro

Dato : 04-06-05 15:31

Kan se jeg giver henholdsvis 437 og 487 kroner i kvartalsbidrag på
mine 2 flex1 lån.

Har både hus og ejerlejlighed :)

Restløbetid på henholdsvis 26 & 29 år - så det giver
(26*4*437)+(29*4*487) = 101940 kroner inden lånene er tilbagebetalt :(

Lånene er oprettet i Totalkredit, begge under 80% grænsen...

Spørsgmålet går på om det kan være en fordel at skifte til en anden
lånudbyder ?

Eller vil det blive for dyrt i låneomlægning ??
Og kan det overhovedet gøres billigere ???
Eller falder bidraget samtidig med restgælden ????

Og hvorfor er renten 2,47 på det ene og 2,65 på det andet ?
Troede faktisk de skulle være ens ?

Mange spørgsmål - men uden spørgsmål bliver man aldrig klogere :)

Fra : Knud Thomsen

Dato : 04-06-05 15:48

Der er nok ikke meget at hente ved at skifte pga. bidraget - det er
nogenlunde ens fra kreditforening til kreditforening, Så
omkostningerne ved at skifte vil sikkert æde en eventuel gevinst så
godt og vel.
Bidraget e det kreditforeningen lever af. Renten og afdraget går jo
ubeskåret videre til invester, som har købt de bagvedliggende
obligationer.

At renten er forskellig på dine 2 lån skyldes at de ikke er optaget
til samme kurs - enten 2 forskellige lån eller bare startet 2
forskelige tidspunkter.

Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-05 16:39

In article <7b1bd6c0.0506040631.15176a9e@posting.google.com>, Mirro wrote:
> [...]
> (26*4*437)+(29*4*487) = 101940 kroner inden lånene er tilbagebetalt :(
>
> Lånene er oprettet i Totalkredit, begge under 80% grænsen...

Det skal de, spørgsmålet er hvor lang længere du er nået ned.
Jeg har et hvor administrationsbidraget er ca 0,5% - Og betaler
således 203 kr/md. Har fået revurderet min bolig, og får et nyt lånetilbud
under 40% af værdien, og så er mit bidrag efter rabat - mener det er
ca. 0,23%. Bidrag beregnes af restgælden hvert kvartal, så det vil
falde. Hos RD er minimum dog 800 kr/år.

> Spørsgmålet går på om det kan være en fordel at skifte til en anden
> lånudbyder ?

Den væsentlige faktor er hvor mange % af ejendommen der er belånt.
Hvis du kan få den revuderet til en højere pris kan du muligvis
få nedsat bidraget.

> Eller vil det blive for dyrt i låneomlægning ??
> Og kan det overhovedet gøres billigere ???
> Eller falder bidraget samtidig med restgælden ????

Flexlån skal indfries til handelskurs - og de korte er over kurs
100, så det bedste er nok at vente til refinancieringen. Men du
kan få lavet en beregning på indfrielsen.

> Og hvorfor er renten 2,47 på det ene og 2,65 på det andet ?
> Troede faktisk de skulle være ens ?

Som der blev sagt, renten varierer dag for dag når du tager lån.
Er begge dine lån F1 lån i samme kreditforening ? Er de optaget samme
dag ? Eller refinansieret på samme tid sidst ? (hver år ved F1).

Fra : Mirro

Dato : 09-06-05 17:15

Mine lån er optaget med ca 2 år mellemrum....

Jeg takker for svarene :)