Brug af ECHO
Fra : Rudi

Dato : 04-06-05 14:54

Hej gruppe

I forbindelse med mit arbejde skal jeg formulere en guideline for php
kode, med det formål at vi får en konsistent udseende kode i vores
projekter.

Jeg vil derfor høre om nogen har links / info til lignende projekter?
Jeg er klar over pear.php.net's Coding standards. Men mangler blandt
andet nogle argumenter for brug af ting som "echo"?

Nogle bruger echo ""; hvor fx. " i html tags får en \" på for ikke at
blive parset, andre bruger echo '' for at undgå dette mens andre igen
afslutter sine linier med \n for linieskift?

Hvad er jeres meninger på dette område, er der en "rigtig" måde at gøre
tingene på?

Venlig hilsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-05 15:24

Rudi skrev:

>Nogle bruger echo ""; hvor fx. " i html tags får en \" på for ikke at
>blive parset, andre bruger echo '' for at undgå dette mens andre igen
>afslutter sine linier med \n for linieskift?

Jeg vil gerne undgå at bruge baglæns skråstreg. Derfor bruger jeg
dobbelte anførselstegn sammen med echo og enkelte anførselstegn
om HTML-parametre.

Jeg afslutter linjerne med "\n" fordi jeg gerne vil have at den
producerede HTML-kode er nem at læse.

--
Bertel

Fra : Kasper Johansen

Dato : 07-06-05 20:55

"Rudi" <rudi@bluepoint.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er jeres meninger på dette område, er der en "rigtig" måde at gøre
> tingene på?

Jeg udskriver stort set kun mine variabler med echo();

F.eks. sådan her:

Det ser i mine øjne pænere ud på den måde, og echo skal vidst også igennem
noget søgning er variabler igennem strengen som den evt. skal erstatte
(sådan som jeg tænker mig til at den virker). Dermed må det også være
hurtigere at gøre det på den måde (tror jeg personligt, og det er nok ikke
særligt meget).

Kasper Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-05 22:28

Kasper Johansen skrev:

>Jeg udskriver stort set kun mine variabler med echo();

Har du kun få if-sætninger?

--
Bertel